Μια φορά κι έναν καιρό, οι άντρες της Νοτίου Κορέας ήταν σκληροί και άξεστοι. Θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε και ως αρσενικά παλιάς κοπής. Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι Νοτιοκορεάτες προσέχουν ιδιαίτερα την εμφάνιση τους, χωρίς να αρκούνται σε μια απλή ενυδάτωση ή σε καθαρισμό προσώπου, αλλά μιμούμενοι καθαρά γυναικείες συνήθειες, όπως το μέικ-απ.
Μερίδιο της ευθύνης για τη μεγάλη αυτή αλλαγή στο λάιφ στάιλ των Νοτιοκορεατών αποδίδεται στην οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα στα τέλη της δεκαετίας του '90. Το γεγονός ότι οι εργοδότες απέλυαν με μεγαλύτερη ευκολία τις γυναίκες υπαλλήλους τους προκάλεσε κύμα αγανάκτησης μεταξύ του γυναικείου πληθυσμού, που σταμάτησε πλέον να βρίσκει ελκυστικό το παραδοσιακό αντρικό μοντέλο.
Το 2002, ο ποδοσφαιριστής της εθνικής ομάδας της Νοτίου Κορέας Ahn Jung-Hwan, ο οποίος έγινε κάτι σαν εθνικός ήρωας χάρη στο χρυσό γκολ που σκόραρε σε αγώνα εναντίον της Ιταλίας στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε εκείνη τη χρονιά στη Ν. Κορέα, αποτέλεσε το ίνδαλμα των γυναικών της χώρας. Μάλιστα, ο Ahn Jung-Hwan θεωρείται ο πρωτοπόρος της τάσης των "ανδρών των λουλουδιών", κάτι σαν τους μετροσέξουαλ του δυτικού κόσμου, δηλαδή άντρες που είναι ωραίοι, έχουν απαλό δέρμα, ασχολούνται με τα σπορ και χρησιμοποιούν καλλυντικά. Ενώ οι γυναίκες τον θαύμαζαν, οι άνδρες τον μιμήθηκαν και δημιουργήθηκε ένα νέο πρότυπο άντρα μεταξύ των Νοτιοκορεατών.
Την περασμένη χρονιά, οι 19 εκατομμύρια Νοτιοκορεάτες ξόδεψαν 475 εκατομμύρια δολάρια για προϊόντα περιποίησης του δέρματος, το οποίο αντιστοιχεί στο 21% των παγκόσμιων πωλήσεων, καθιστώντας τη Νότιο Κορέα τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη στα συγκεκριμένα προϊόντα. Σύμφωνα δε με τη, Amorepacific, που είναι η μεγαλύτερη εταιρία καλλυντικών της χώρας, φέτος αναμένεται το ποσό αυτό να αυξηθεί κατακόρυφα και να ξεπεράσει τα 848 εκατομμύρια δολάρια!
Φυσικά, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα μέσα ενημέρωσης που βομβαρδίζουν τον πληθυσμό με μηνύματα τύπου ότι το τέλειο δέρμα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει κάποιος τόσο στα εργασιακά όσο και στα προσωπικά του, ενώ η ανδρική ομορφιά θεωρείται σημάδι κοινωνικής επιτυχίας. Δεν είναι τυχαίο ότι η Korean Air διοργανώνει μια φορά το χρόνο σεμινάρια επιμόρφωσης των ανδρών αεροσυνοδών για το πώς να μακιγιάρονται, ενώ δεν αποτελεί σπάνια εικόνα το θέαμα ενός άνδρα ασφαλείας που ελέγχει το χώρο που φυλάει μέσα από το καθρεφτάκι ενός μέικ-απ.
Ο 27χρονος εργάτης Kim Jong-hoon αποκαλύπτει την επιρροή των μέσων ενημέρωσης στη διαμόρφωση της τάσης αυτής; "Το δέρμα μου δεν ήταν άσχημο, αλλά τα ΜΜΕ στέλνουν συνέχεια το μήνυμα ότι το δέρμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα, έτσι ήθελα να το περιποιηθώ". "Σ' αυτήν την κοινωνία, οι πρώτες εντυπώσεις των ανθρώπων είναι πολύ σημαντικές. Το δέρμα του άντρα είναι ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της εντύπωσης, έτσι περιποιούμαι το δέρμα μου" παραδέχεται και ο 20χρονος φοιτητής Kim Deuk-ryong.
"Η εμφάνιση μετράει, έτσι όταν φοράω μέικ-απ σε ειδικές περιστάσεις, αισθάνομαι μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση υποστηρίζει ο 24χρονος φοιτητής Cho Won-hyuk, ενώ ο 27χρονος ασφαλιστής Cho Gil-nam, που κουβαλάει μαζί του ένα τσαντάκι με καλλυντικά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας για κάθε περίπτωση, είναι ακόμη πιο ειλικρινής: "Καταλαβαίνω γιατί τα κορίτσια δε θέλουν να βγαίνουν έξω χωρίς μέικ-απ. Κάνει μεγάλη διάφορα".
Τι πιστεύουν όμως οι γυναίκες για τους κοκέτηδες άνδρες; Σαφώς και αισθάνονται άνετα, άλλωστε αποτελεί κατά κάποιον τρόπο δικό τους δημιούργημα το νέο αυτό πρότυπο του Νοτιοκορεάτη άνδρα. Ενδεχομένως, μάλιστα, αν καθίσετε σε κάποιο πολυσύχναστο καφέ της Σεούλ, να δείτε μια κοπέλα να προσφέρει το κραγιόν της στο αγόρι της που κάθεται δίπλα, για να φρεσκάρει τα χείλη του. Εξ άλλου, όπως δηλώνει και η 35χρονη υπάλληλος γραφείου Kim Ae-kyung: "Αισθάνομαι ότι έχω πιο πολλά να συζητήσω με τους άνδρες που φορούν μέικ-απ. Έχουμε περισσότερα κοινά".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου