Χαρτί και μολύβι τέλος; Μήπως τα ελληνικά σχολεία θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά το ενδεχόμενο ενός τεχνολογικού άλματος και να περιλάβουν στο ημερήσιο πρόγραμμα τα τάμπλετ; Έρευνα Σουηδών επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Örebro κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά 7 ετών που διδάσκονται τα μαθήματα τους με τη βοήθεια της τεχνολογίας έχουν καλύτερες επιδόσεις από τους συνομηλίκους τους, που ακολουθούν πιο παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας με βιβλία, τετράδια και μολύβια.
Η έρευνα περιορίστηκε στους 87 μαθητές επτά ετών ενός δημοτικού σχολείου της Στοκχόλμης, όπου υπάρχει η δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας μέσα στην τάξη. Οι ερευνητές συνέκριναν τις επιδόσεις των μαθητών στην κατανόηση κειμένου και στα γραπτά. Τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά. Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν μολύβι και χαρτί ήταν σε θέση να γράψουν λίγες μόνο προτάσεις, ενώ όσα έγραφαν στο τάμπλετ μπορούσαν να γράψουν μεγαλύτερα κείμενα, που περιείχαν μέχρι και 2.300 λέξεις.
Πώς εξηγούν οι επιστήμονες τη διαφορά στις επιδόσεις; Εκτιμούν ότι τα παιδιά που γράφουν με το μολύβι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο σχήμα των γραμμάτων, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά, που πατούσαν απλά τα πλήκτρα του keyboard, είχαν πιο καθαρό μυαλό και επικεντρώνονταν στη γλώσσα που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν. Αντίστοιχα ήταν τα συμπεράσματα από την πειραματική εφαρμογή ενός προγράμματος εκπαίδευσης με iPad παιδιών έξι ετών σε σχολείο του Γκρατς στην Αυστρία, όπου τα παιδιά δείχνουν να έχουν εξοικειωθεί αρκετά εύκολα με τις ηλεκτρονικές ταμπλέτες και να μαθαίνουν εύκολα.
Μήπως, λοιπόν, πρέπει να το σκεφτούμε σοβαρά και στην Ελλάδα το ενδεχόμενο να εισάγουμε τα τάμπλετ από το Δημοτικό;
Σχετικά θέματα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου