Μπορεί οι πιλότοι να μην είναι και οι πιο περιζήτητοι καλεσμένοι σε τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές εκπομπές, όμως ο Πάτρικ Σμιθ αποτελεί την εξαίρεση με πάνω από 200 παρουσίες μέσα σε 10 χρόνια. Ο αποκαλούμενος και ως "πιλότος των σκεπτόμενων ανθρώπων" είναι συγγραφέας ενός βιβλίου ("Cockpit Confidential: Everything You Need to Know About Air Travel. Questions, Answers, and Reflections"), με το οποίο φιλοδοξεί να λύσει τις κυριότερες απορίες υπάρχουν για τα αεροπλάνα, ενώ μέσα από την ιστοσελίδα του (www.askthepilot.com) κάνει το ίδιο πράγμα - πέρα από τη διαφήμιση του βιβλίου του. Μια από τις απορίες στις οποίες απαντάει ο Σμιθ είναι και το τι θα συμβεί σε περίπτωση που μια από τις πόρτες του αεροπλάνου ανοίξει κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το έχετε σκεφτεί ποτέ;
Όπως τονίζει ο έμπειρος πιλότος, κάτι δύσκολα μπορεί ν' απαντηθεί, καθώς είναι μάλλον απίθανο ν' ανοίξει κάποια από τις πόρτες του αεροσκάφους, όσο κι αν προσπαθήσει κανείς να το καταφέρει. Μάλιστα, βάζει και μια πρόκληση σ΄ όσους αμφιβάλλουν: "Αν και δεν το συνιστώ, εκτός κι αν βρίσκετε απολαυστικό το να σας γρονθοκοπήσουν πανικόβλητοι επιβάτες, κάποιος θα μπορούσε θεωρητικά να κάθεται εκεί όλη τη μέρα πειράζοντας ένα χερούλι πόρτας για τη δική του/της ευχαρίστηση. Η πόρτα δεν πρόκειται ν' ανοίξει (αν και μπορεί να προκαλέσετε το άναμμα ενός κόκκινου φωτός στην καμπίνα του πιλότου, προκαλώντας με να χύσω το αναψυκτικό μου)".
Ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε κάποιος επίμονος επιβάτης ν' ανοίξει κάποια από τις πόρτες του αεροπλάνου, όσο αυτό πετάει, θα ήταν με τη βοήθεια ενός υδραυλικού γρύλου, μόνο που οι αεροπορικές εταιρίες δεν επιτρέπουν την κατοχή του μέσα στο αεροσκάφος. Ποιο είναι το μυστικό, που σώζει τους επιβάτες από τον κάθε τρελό, που θέλει να πάρει αέρα ανοίγοντας μια.. πόρτα; Η πίεση στην ατμόσφαιρα.
Σ' ένα τυπικό ύψος πλεύσης, ασκούνται μέχρι και 8 λίβρες (δηλ. περίπου 3.5 κιλά) πίεσης σε κάθε τετραγωνική ίντσα του εσωτερικού της ατράκτου, δηλαδή περίπου 500 κιλά σε κάθε τετραγωνικό πόδι της πόρτας (σημ.: 1 τετρ. πόδι ισούται με περίπου 0.093 τετρ. μέτρα). Όμως ακόμη και σε χαμηλότερα υψόμετρα, όπου τα επίπεδα της πίεσης που δέχεται οι καμπίνα είναι πολύ μικρότερα, εξακολουθούν να είναι κατά πολύ ανώτερα της δύναμης που μπορεί ν' ασκήσει κάποιος "ακόμη και μετά από έξι φλιτζάνια καφέ και την οργή που έρχεται όταν κάθεσαι πίσω από ένα μωρό που στριγγλίζει", όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Σμιθ. Εξάλλου, οι πόρτες συγκρατούνται περαιτέρω και από μια σειρά ηλεκτρονικών η μηχανικών συρτών.
Μα, καλά... πόσο συνηθισμένο είναι να προσπαθεί κάποιος ν' ανοίξει την πόρτα του αεροπλάνου. Σύμφωνα με τον Σμιθ, είναι αρκετά συνηθισμένο, αφού υποστηρίζει πως "δεν περνάει μια εβδομάδα, χωρίς ν' ακούσω την πιο πρόσφατη ιστορία για έναν επιβάτη, που τρελάθηκε και προσπάθησε να ανοίξει μια έξοδο κινδύνου". Φαίνεται πως όταν η τρέλα δεν μπορεί να πάει στα βουνά, εκδηλώνεται στα μεγάλα υψόμετρα. Εσείς απλά μην προσπαθήσετε να τους μιμηθείτε, γιατί τώρα ξέρετε: όχι μόνο δεν θ' ανοίξει η πόρτα, αλλά θα γίνετε και ο περίγελος του αεροπλάνου.
Περισσότερες απαντήσεις εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου