Ήδη από την πρώτη εβδομάδα της τηλεοπτικής σαιζόν 2014-15 διαφάνηκε ότι ο νικητής θα κρινόταν ανάμεσα σε δύο: τον ΑΝΤ1 και τον Alpha. Τους πρώτους μήνες, το προβάδισμα το είχε - για πρώτη φορά στην ιστορία του - ο τηλεοπτικός σταθμός του Κοντομηνά, όμως τη νέα χροιά - χάρη και στο "Voice" - ο ΑΝΤ1 ξανάγινε αδιαφιλονίκητα πρώτος. Αντίθετα, από την αρχή ήταν ξεκάθαρο ότι το Mega channel για πρώτη φορά στην ιστορία του θα βρισκόταν τρίτο σε απόσταση. Και όσο περνούσε ο καιρός, τόσο η απόστασή του από τους δυο ανταγωνιστές μεγάλωνε. Και οι τηλεθεάσεις του Mega έπεφταν συνεχώς με αποκορύφωμα το τραγικά χαμηλό 12.8% κατά τη μεγάλη εβδομάδα, ενώ ελάχιστα έχουν ανέβει τα ποσοστά από τότε, κινούμενα λίγο πάνω από το 14%!
23 Μαΐου 2015
22 Μαΐου 2015
Τηλεοπτικά σόου απ' όλον τον κόσμο, που προκαλούν αντιδράσεις
Κάποια τηλεοπτικά προγράμματα προκαλούν πολλές συζητήσεις και αντιδράσεις στο εξωτερικό, αλλά δεν θα τα δούμε μάλλον ποτέ να προσαρμόζονται στην ελληνική τηλεόραση. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς κινούνται μεταξύ πρόκλησης και ευθείας παραβίασης προσωπικών δεδομένων στο όνομα της τηλεθέασης. Στην τηλεόραση βέβαια όλα επιτρέπονται και ο τηλεθεατής έχει ως αναντικατάστατο όπλο το τηλεκοντρόλ του, όμως πόσο εύκολο είναι να το χρησιμοποιήσει, όταν το θέαμα είναι άκρως γαργαλιστικό και χαϊδεύει τα πιο ταπεινά, ατιθάσευτα ένστικτα ενός μέσου ανθρώπου;
21 Μαΐου 2015
Οι αμερικάνικες σαπουνόπερες που προβλήθηκαν στην ελληνική τηλεόραση
Η σαπουνόπερα γεννήθηκε στο Σικάγο και αρχικά ήταν ένα ραδιοφωνικό είδος μυθοπλασίας. Όλα ξεκίνησαν στις 20 Οκτωβρίου 1930 στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό WGN, όταν οι ακροατές του άκουσαν για πρώτη φορά την ιστορία του "Painted Dreams". Τα επόμενα χρόνια οι σαπουνόπερες, ιστορίες σε συνέχειες που ονομάστηκαν έτσι επειδή οι παραγωγές γίνονταν κυρίως από εταιρίες απορρυπαντικών (όπως η P&G), θα κατακτούσαν τα ραδιοκύματα σε παναμερικανικό επίπεδο, ενώ στις 2 Οκτωβρίου 1946 θα προβαλλόταν η πρώτη τηλεοπτική σαπουνόπερα με τίτλο "Faraway Hill", αν και η διάρκεια ζωής της δεν θα ξεπερνούσε τους δυόμιση μήνες. Οι σαπουνόπερες θα μπορούσαν να θεωρηθούν κατεξοχήν τηλεοπτικό είδος του 20ου αιώνα, καθώς στις αρχές του 21ου έχουν παρακμάσει σε βαθμό, που να αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση. Κι όμως, μόλις πριν λίγα χρόνια, τη δεκαετία του '80 με αρχές '90 βρίσκονταν στο απόγειο της δημοφιλίας τους, με τις αμερικάνικες παραγωγές να κατακτούν την παγκόσμια τηλεόραση - και μαζί φυσικά και την ελληνική.
18 Μαΐου 2015
Οι κριτικές επιτροπές "σκοτώνουν" τη Γιουροβίζιον;
Τα προηγούμενα χρόνια, δυο-τρεις μήνες πριν τη Γιουροβίζιον έκανα μικρά αφιερώματα με σχόλια για τα τραγούδια, που εκπροσωπούσαν την κάθε χώρα. Φέτος, ούτε κατά διάνοια δεν τόλμησα να κάνω κάτι παρόμοιο και ο λόγος ήταν πολύ απλός: η συντριπτική πλειοψηφία των φετινών τραγουδιών - περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά την τελευταία δεκαετία - είναι τραγικά μονότονα και αδιάφορα.
Γιουροβίζιον 2015: Ποια τραγούδια να προσέξετε
Σαράντα χώρες εκπροσωπούνται στη Γιουροβίζιον του 2015, μεταξύ αυτών και η καθόλου ευρωπαϊκή Αυστραλία, που ωστόσο έχει ένα από τα λίγα καλά τραγούδια του φετινού διαγωνισμού. Η αλήθεια είναι ότι όποιος μπει στη διαδικασία να παρακολουθήσει και τους δύο ημιτελικούς συν τον τελικό του Σαββάτου, θα πρέπει προηγουμένως να έχει πιεί αρκετά υγρά (ώστε να βρίσκει εύκολη τη δικαιολογία της τουαλέτας), να είναι εφοδιασμένος με... αντι-υπνωτικά και θυμάται ότι πάντα υπάρχουν και χειρότερα. Ένας κυκεώνας από τυπικές μπαλάντες (όπου τυπικό = απομίμηση, δηλαδή το αντίθετο του κλασικού) και άνευρα ποπ τραγούδια, που κανείς ραδιοφωνικός παραγωγός δεν θα επέλεγε να συμπεριλάβει στο playlist του, τα περισσότερα με στίχους υπέρ της παγκόσμιας ειρήνης και άλλων ιδεωδών, τα οποία είναι ωραίο μεν να ενσωματώσουμε πραγματικά στην ζωή μας, όχι όμως και να τα εξευτελίζουμε με αδιάφορα, κλισέ τραγούδια.
17 Μαΐου 2015
Ο "σκανδαλώδης" ελληνικός τελικός για τη Γιουροβίζιον το 1980 και η αμφισβήτηση της νίκης της Άννας Βίσση ύστερα από 35 χρόνια
Ο τελικός για την επιλογή του ελληνικού τραγουδιού που εκπροσώπησε τη χώρα μας στη Γιουροβίζιον το 2002, θεωρείται ο πιο σκανδαλώδης ever. Από το ίδιο κιόλας βράδυ, οι χαμένοι βγήκαν στα τηλεπαράθυρα και άρχισαν να τα χώνουν στην ΕΡΤ για την πραγματικά κάκιστη τεχνικά διοργάνωση, ενώ άφηναν αιχμηρότατες αιχμές κατά του αμφιλεγόμενου "S.A.G.A.P.O.", που κέρδισε τον ελληνικό διαγωνισμό. Για μέρες οι Πέγκυ Ζήνα, Κατερίνα Τοπάζη και Κώστας Μπίγαλης είχαν πιάσει στασίδι στις διάφορες εκπομπές που ασχολήθηκαν με το - εντός ή εκτός εισαγωγικών - "σκάνδαλο" (παραφουσκώνοντάς το οπωσδήποτε και για λόγους τηλεθέασης) και η ελληνική τηλεόραση μας χάρισε για ακόμη μια φορά αλησμόνητες στιγμές. Κι όμως, υπήρχε ένας ελληνικός τελικός, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη πιο σκανδαλώδης, με τη διαφορά ότι είχε την ατυχία να πραγματοποιηθεί το μακρινό 1980, όταν ούτε ιδιωτική τηλεόραση υπήρχε ούτε βέβαια κουτσομπολίστικες εκπομπές.