4 Φεβρουαρίου 2016

Πώς το νέο cd της Ριάνα έγινε πλατινένιο, ενώ οι πραγματικές του πωλήσεις στις ΗΠΑ ήταν μόλις.... 460 άλμπουμ!


Από το 2005, οπότε πρωτοεμφανίστηκε στη δισκογραφία σε ηλικία μόλις 17 ετών, μέχρι το 2012 η Ριάνα κυκλοφόρησε εφτά άλμπουμ, δηλαδή σχεδόν ένα κάθε χρόνο με εξαίρεση το 2008. Σε όλα υπήρχε τουλάχιστον μία παγκόσμια επιτυχία, τραγούδια που καθιέρωσαν τη Ριάνα ως παγκόσμια σταρ. Ξαφνικά, αυτό το σερί διακόπηκε για περισσότερα από τρία χρόνια, παρότι η ίδια η Ριάνα είχε ανακοινώσει ήδη από το Νοέμβριο του 2014 ότι το επόμενο άλμπουμ της θα κυκλοφορούσε "πολύ σύντομα", με την τραγουδίστρια να βρίσκεται σταθερά στις στήλες των gossip περιοδικών με αφορμή κυρίως της σέξι εμφανίσεις της και τις διάφορες φήμες για την προσωπική της ζωή. Όταν λοιπόν κυκλοφόρησε - επιτέλους - το "ANTI" με επεισοδιακό τρόπο στα τέλη Ιανουαρίου 2016, αναμενόμενα - θα έλεγε κανείς - γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία, ώστε έγινε πλατινένιο μέσα σε λίγες ημέρες. Ή μήπως οι πραγματικές πωλήσεις του άλμπουμ δεν δικαιολογούν αυτήν την "επιτυχία"; 

Στις 27 Ιανουαρίου, κατά λάθος το όγδοο άλμπουμ της τραγουδίστριας διέρρευσε πρόωρα στο ίντερνετ μέσω της υπηρεσίας Tidal, όπου άλλωστε ήταν προγραμματισμένο να διακινηθεί τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του, που όμως ήταν προγραμματισμένη για άλλη χρονική στιγμή. Επιδεικνύοντας αυξημένα αντανακλαστικά, η παραγωγός εταιρίας αναγκάστηκε να το δώσει επίσημα στη δημοσιότητα λίγες μόνο ώρες μετά τη διαρροή, προκειμένου να αποφευχθεί το (παράνομο) downloading του δωρεάν cd. 

Μετά από λίγες ημέρες, η Tidal ανακοίνωσε ότι πουλήθηκαν περισσότερα από ένα εκατομμύρια κομμάτια του "ANTI". Αυτό ήταν; Κατάφερε η εταιρία να εκμηδενίσει τις απώλειες και όχι μόνο αυτό, αλλά αποδείχθηκε πόσο αγαπημένη τραγουδίστρια είναι η Ριάνα, πόσο πολυαναμενόμενο ήταν το νέο της μουσικό άλμπουμ, αφού οι φαν της απ' όλον τον κόσμο έσπευσαν να το αγοράσουν μέσω διαδικτύου; Χμμ... όχι ακριβώς. 

Ναι μεν ήταν σωστά τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Tidal για περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις, όμως η ανακοίνωση παρέλειψε ν' αναφέρει ότι το ένα εκατομμύριο άλμπουμ αγοράστηκαν από ένα μόνο πρόσωπο, την εταιρία κινητής τηλεφωνίας Samsung, με σκοπό να προσφέρει τα νέα τραγούδια της Ριάνα στους κατόχους των τηλεφωνικών της συσκευών για δωρεάν ακρόαση. Δεν έγινε κάποια "πολιορκία" από mails πολιτών, απλά η Samsung έκρινε - προκαταλαμβάνοντας τα μουσικά γούστα των χρηστών της -  ότι τα τραγούδια της Ριάνα θα ήταν πρώτης τάξεως δέλεαρ και έτσι αγόρασε ένα εκατομμύριο άλμπουμ. 

Για την ακρίβεια, ήδη το 2015 η τραγουδίστρια είχε συνάψει συμφωνία συμφωνία αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων με την εταιρία, η οποία απλά ανταποκρίθηκε στη συμβατική της υποχρέωση (ή εκπλήρωσε το συμβατικό της δικαίωμα, ανάλογα πώς το βλέπει κανείς). Και κάπως έτσι, η ουσία είναι ότι από τη μια στιγμή στην άλλη το "ANTI" έγινε πλατινένιο! 

Κατά τ' άλλα, οι Αμερικανοί που πραγματικά μπήκαν στον κόπο ν' αγοράσουν το cd, δεν ήταν παρά... 460 στον αριθμό - τη στιγμή πάντως που τα streamings ξεπέρασαν συνολικά τα τέσσερα εκατομμύρια, αλλά δεν ήταν αρκετά δελεαστικά για να μεταφραστούν και σε πραγματικές αγορές του προϊόντος, που έφτασε μόλις στην 27η θέση του αμερικανικού άλμπουμ τσαρτ τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του, ωστόσο έγινε εμπορική επιτυχία χάρη και στη βοήθεια της Samsung. Την επόμενη φορά που η Ριάνα θα πάει στην εκκλησία, ας θυμηθεί να ανάψει ένα κεράκι και για την εταιρία. 

Και φυσικά οι Έλληνες και οι Ελληνίδες συνάδελφοί της τραγουδίστριας από τα Μπαρμπέιντος, ξέρουν τον τρόπο. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια καλή συμφωνία με εταιρία κινητής τηλεφωνίας που θα αγοράσει τα νέα τους κομμάτια, για να τα προσφέρει μετά δωρεάν στο κοινό (που δύσκολα θα πει όχι στο τζάμπα), και κάπως έτσι η ελληνική δισκογραφία θα λύσει το οικονομικό πρόβλημά της. Για το ποιοτικό, ας μην το συζητήσουμε αυτήν τη στιγμή..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου