2 Ιουνίου 2024

Πώς η Αθήνα "απέκτησε" μετρό το... 1948!


Οι εφημερίδες πολλές φορές χρησιμοποιούν εντυπωσιακούς τίτλους, οι οποίοι τελικά μάλλον παραπλανούν παρά ενημερώνουν σωστά έναν βιαστικό αναγνώστη, που δεν έχει την υπομονή να διαβάσει ολόκληρο το σχετικό ρεπορτάζ. Ενίοτε βέβαια ο σκοπός του δημοσιογράφου είναι να παραπλανήσει για λόγους προπαγάνδας, ιδίως κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου, όμως άλλες φορές και ο ίδιος είναι θύμα άγνοιας ή μιας υπέρμετρης προσπάθειας εντυπωσιασμού.

Ένα εξωφρενικό παράδειγμα ήταν η αναγγελία της εφημερίδας Έθνος στις 24 Φεβρουαρίου 1948 ότι σύντομα η Αθήνα θα αποκτούσε... μετρό! Δεν  επρόκειτο για την εξαγγελία κάποιου υπουργού, που σχεδίαζε ένα μεγαλόπνοο έργο για την πρωτεύουσα μισό περίπου πριν την υλοποίησή του. Πολύ απλά, λίγες μέρες μετά το δημοσίευμα και πιο συγκεκριμένα από την 1η Μαρτίου 1948, επρόκειτο να τεθεί στη διάθεση του επιβατικού κοινού ένας καινούριος, ενδιάμεσος σταθμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιά στην πλατεία Ομονοίας, ενώ ήδη βρίσκονταν σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου από την Ομόνοια μέχρι την πλατεία Αττικής, η οποία θα ήταν–και όντως κατασκευάστηκε– υπόγεια.

Ε, λοιπόν, αυτή ακριβώς η κατασκευαζόμενη επέκταση ήταν που οδήγησε το δημοσιογράφο Ιωάννη Μπέρτσο να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «και αι Αθήναι αποκτούν Μετρό, δηλ. υπόγειον ηλεκτρικόν σιδηρόδρομον, όπως έχουν όλαι σχεδόν αι μεγαλουπόλεις», εξ ου και ο πομπώδης, όσο και παραπλανητικός τίτλος του ρεπορτάζ! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου