15 Οκτωβρίου 2013

Η προσωπικότητά μας αποκαλύπτεται από τη θέση που επιλέγουμε σε μια κινηματογραφική αίθουσα;


"Μάστιγα" έχουν καταντήσει οι αναλύσεις ψυχολόγων, που πιστεύουν ότι μπορούν να μαντέψουν το χαρακτήρα ενός ανθρώπου από τελείως δευτερεύοντα στοιχεία, όπως... από το κάθισμα που επιλέγει σε μια κινηματογραφική αίθουσα για ν' απολαύσει την αγαπημένη του ταινία. Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι πολλές φορές αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε θέσεις ανάλογα με τα κέφια της παρέας, το πόσο νωρίς ή αργά φτάνουμε στην αίθουσα, τα ελεύθερα καθίσματα ή ακόμη και το βαθμό συνεννόησης με τον/την υπάλληλο για το κλείσιμο των θέσεων, η Γιαπωνέζα ψυχολόγος Χιρόμι Μιζούκι (Hiromi Mizuki) πιστεύει ότι μπορεί να τα καταφέρει να βγάλει κάποια γενικά συμπεράσματα. Πες μου πού κάθεσαι στον κινηματογράφο να σου πω ποιος είσαι; 


Σύμφωνα, λοιπόν, με τις αναλύσεις της δρ. Μιζούκι, οι άνθρωποι που επιλέγουν το απόλυτο κέντρο και κάθονται στα μεσαία καθίσματα της αίθουσας (στο Α του σχεδιαγράμματος) έχουν αυτοπεποίθηση και είναι αποφασιστικοί. Από πού βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; Οι θέσεις αυτές θεωρούνται οι καλύτερες για να παρακολουθήσει κανείς την αγαπημένη του ταινία, επομένως αν αυτός καταφέρει να τις "πιάσει" έγκαιρα, αποδεικνύει ότι είναι ένας άνθρωπος με όραμα και ικανότητες σχεδιασμού. Με άλλα λόγια αποδεικνύει ότι κυνηγάει τους στόχους που βάζει στην ζωή του και του αρέσει να εμπλέκεται άμεσα με σημαντικές καταστάσεις.
Όσοι κάθονται στα μεσαία καθίσματα των τελευταίων θέσεων (στο Β) είναι άνθρωποι που θέλουν να είναι καλά ενημερωμένοι, να έχουν δηλαδή μια γενική εικόνα των πραγμάτων γύρω τους. Επίσης, είναι άνθρωποι ήρεμοι και αντικειμενικοί, αν και κάπως δειλοί, ενώ φοβούνται μήπως επηρεαστούν από τους άλλους, γι' αυτό και απομακρύνονται από το κέντρο της δράσης.
Όσοι πάλι επιλέγουν τα μεσαία καθίσματα των μπροστινών θέσεων (C) και έχουν τη μεγάλη οθόνη φάτσα κάρτα είναι κοινωνικοί άνθρωποι, οι οποίοι επιθυμούν να περιβάλλονται από άλλα άτομα και να επικοινωνούν μαζί τους. Είναι πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν τους φίλους τους και γενικά δείχνουν εύκολα κατανόηση και συγχωρούν τα λάθη των άλλων. 
Οι άνθρωποι που κάθονται στα ακριανά καθίσματα των μεσαίων σειρών (D) θέλουν να βρίσκονται σε αρκετή απόσταση από την οθόνη και παράλληλα να έχουν ελεύθερο χώρο εξόδου. Έτσι και στην ζωή τους, τους αρέσει να έχουν ελεύθερο χώρο, ενώ έλκονται κυρίως από άτομα που τους κάνουν να αισθανθούν χαλαροί και άνετοι.
Αυτοί που κάθονται στα ακριανά καθίσματα των πίσω σειρών (E) είναι άνθρωποι χωρίς αυτοπεποίθηση, οι οποίοι επιθυμούν να περνούν απαρατήρητοι. Ταυτόχρονα θέλουν να έχουν έλεγχο της γύρω κατάστασης, γι' αυτό και προτιμούν τις τελευταίες σειρές, όμως δεν επιθυμούν έξτρα ευθύνες.
Τέλος, οι θεατές που προτιμούν τις ακριανές θέσεις των μπροστινών σειρών (F) είναι αδύναμοι χαρακτήρες και πέφτουν εύκολα θύματα εκμετάλλευσης απ' τους άλλους. Έτσι εξηγείται η τάση τους να επιλέγουν τις χειρότερες θέσεις μιας κινηματογραφικής αίθουσας. 
Αλήθεια ή φαντασία της δρ. Μιζούκι; Σκεφτείτε πού κάθεστε συνήθως, όταν πηγαίνετε στον κινηματογράφο, και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας. 


Σχετικά θέματα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου