Μουσικά, η Αφρική αποτελεί μια άγνωστη ήπειρο. Ίσως όσοι ασχολούνται με "μουσικές του κόσμου", δηλαδή με τα παραδοσιακά μουσικά είδη, να γνωρίζουν καλλιτέχνες και κάποια δείγματα της δουλειάς τους, όμως η Αφρική δεν είναι απλά μια ήπειρος κολλημένη στο μουσικό παρελθόν της. Οι δυτικοί ήχοι μπολιάζονται με το αφρικάνικο στυλ και το αποτέλεσμα είναι κάποιες ενδιαφέρουσες μουσικές προτάσεις. Πάρτε μια μικρή ιδέα και ψάξτε περισσότερη, σύγχρονη αφρικάνικη μουσική στο youtube.
22 Φεβρουαρίου 2014
5 τραγούδια που σκίζουν στα τσαρτ της Αφρικής - Μια διαφορετική ματιά στη Μαύρη Ήπειρο
Μουσικά, η Αφρική αποτελεί μια άγνωστη ήπειρο. Ίσως όσοι ασχολούνται με "μουσικές του κόσμου", δηλαδή με τα παραδοσιακά μουσικά είδη, να γνωρίζουν καλλιτέχνες και κάποια δείγματα της δουλειάς τους, όμως η Αφρική δεν είναι απλά μια ήπειρος κολλημένη στο μουσικό παρελθόν της. Οι δυτικοί ήχοι μπολιάζονται με το αφρικάνικο στυλ και το αποτέλεσμα είναι κάποιες ενδιαφέρουσες μουσικές προτάσεις. Πάρτε μια μικρή ιδέα και ψάξτε περισσότερη, σύγχρονη αφρικάνικη μουσική στο youtube.
Το παγκόσμιο singles chart της εβδομάδας 23 Φεβρουαρίου - 1 Μαρτίου 2014
Με εξαίρεση ένα ιαπωνικό τραγούδι που βρέθηκε στο νούμερο έξι, το παγκόσμιο τοπ20 της εβδομάδας δεν έχει άλλα new entries. Για τέταρτη εβδομάδα παρέμεινε στην κορυφή ο Φάρελ Ουίλιαμς, πιο "Happy" από ποτέ, ενώ θεαματική άνοδο εννέα θέσεων σημείωσε η τρυφερή μπαλάντα "All Of Me" του Τζον Λέτζεντ, βοηθούμενη και από την ερωτική ατμόσφαιρα της 14ης Φεβρουαρίου.
Το βίντεο κλιπ που σόκαρε τα συντηρητικά ήθη του θεοκρατικού Ιράν
"Το τέλος αυτού του δρόμου δεν είναι καθαρό, το ξέρω, όπως κι εσύ. Μη μου λες να σταματήσω ν' αγαπώ. Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, ούτε κι εγώ τραγουδάει η Γκουγκούς στην μπαλάντα με τίτλο "Behesht", που στα ελληνικά θα πει "προσευχή" και δημοσιοποιήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου με αφορμή την ημέρα των ερωτευμένων, ενώ το βίντεο κλιπ συντάραξε τα συντηρητικά ιρανικά ήθη.
21 Φεβρουαρίου 2014
Ο πρώτος ελληνορθόδοξος γάμος που τελέστηκε στη Νέα Υόρκη - Πώς τον περιέγραψαν μια ελληνική εφημερίδα και οι New York Times
"Χθες Κυριακήν ετελέσθη ο πρώτος ελληνικός γάμος εν τη αρτισυστάτω εκκλησία μας τη Αγία Τριάδι, και ο αμερικανικός τύπος αφιέρωσε στήλας ολοκλήρους αναγγέλων και περιγράφων το γεγονός". Έτσι ξεκινούσε το σχετικό, μακροσκελές δημοσίευμα της εφημερίδας "Το Άστυ", στο φύλλο της 14.02.1893, το οποίο βασιζόταν στο τηλεγράφημα ενός Έλληνα μετανάστη στην Αμερική, που υπέγραφε με τα αρχικά Κ.Δ.Α. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι και πολύ σίγουρος ότι εκείνος ήταν όντως ο πρώτος-πρώτος ελληνικός γάμος στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ωκεανού, μιας και Έλληνες μετανάστες υπήρχαν από αρκετές δεκαετίες στην περιοχή, ωστόσο έτσι είχε προβληθεί το χαρμόσυνο γεγονός εκείνη την εποχή και ως τέτοιο έχει μια ιστορική αξία. Ποιος ήταν εκείνο το πρώτο ζευγάρι Ελλήνων που δέθηκε με τα δεσμά του γάμου σε ελληνική εκκλησία της Νέας Υόρκης, πώς το εισέπραξαν οι υπόλοιποι Αμερικανοί και τι έγινε στο γλέντι που ακολούθησε;
Η ιστορία της κλοπής του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου - Πώς ανακαλύφθηκε τυχαία από έναν αγρότη και πώς τελικά βρέθηκε στη Γαλλία
Μπορεί εδώ και δεκαετίες όλη η προσοχή των ελληνικών αρχών να περιορίζεται στον αγώνα για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα, τα οποία αφαίρεσε κάτω από περίεργες συνθήκες, ο Βρετανός πρεσβευτής στην Κωνσταντινούπολη, λόρδος Έλγιν, όμως υπάρχουν και άλλες ελληνικές αρχαιότητες, που βρέθηκαν στο εξωτερικό κάτω από εξαιρετικά περίεργες συνθήκες. Μία από αυτές είναι το περίφημο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, που εδώ και περίπου δύο αιώνες βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου και για την απόκτηση του οποίου εξαπολύθηκε αγώνας δρόμου με χρήση κάθε θεμιτού και αθέμιτου μέσου από την πλευρά της γαλλικής πρεσβείας στην Υψηλή Πύλη. Πρόκειται για μια ιστορία συναρπαστική, βγαλμένη σαν από μυθιστόρημα.
20 Φεβρουαρίου 2014
Τι είχαν γράψει ξένες εφημερίδες για τα "ελγίνεια" μάρμαρα το πρώτο μισό του 19ου αιώνα - Το ναυάγιο του πλοίου που τα μετέφερε, η αγορά τους από τη βρετανική κυβέρνηση και μια "αιρετική" άποψη ότι ο Έλγιν δεν θα τα έπαιρνε ποτέ αν...
Η αφαίρεση μέρους των μαρμάρων του Παρθενώνα από τον Βρετανό πρεσβευτή στην Κωνσταντινούπολη, λόρδο Έλγιν - κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες - έγινε κάτι λιγότερο από 20 χρόνια πριν την έναρξη της ελληνικής επανάστασης. Ψάχνοντας σε ξένες εφημερίδες εκείνης της εποχής, δεν βρήκα πολλά στοιχεία - άλλωστε, οι Βρετανοί δεν έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν κάποιο πλήρες ψηφιακό αρχείο με αποκόμματα εφημερίδων, που δεν καλύπτονται από το νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα. Ωστόσο, ανακάλυψα (μόνο) 3 δημοσιεύματα αρκετά ενδιαφέροντα, που σχετίζονται με τα καταχρηστικά ονομαζόμενα "ελγίνεια μάρμαρα". Το ένα δημοσιεύτηκε σε αυστραλιανή εφημερίδα και αφορά το ναυάγιο του πλοίου που μετέφερε τα μάρμαρα και παραλίγο να τα καταπόντιζε στο βυθό της Μεσογείου, το δεύτερο προέρχεται από αμερικανική εφημερίδα του 1816, που ανακοίνωνε την απόφαση του βρετανικού κοινοβουλίου να εγκρίνει την αγορά τους από την κυβέρνηση, ενώ το τρίτο - από αμερικανική εφημερίδα και πάλι, αλλά του 1843 - περιείχε μια ενδιαφέρουσα εκτίμηση για το πόσο πιο ταιριαστά θα ήταν τα μάρμαρα στο φυσικό τους χώρο.
Ο κίνδυνος του επιστημονικού νεορατσισμού
Η ανακάλυψη του DNA και η ανάπτυξη της γενετικής επιστήμης έχει διαμορφώσει σε πολλούς την αντίληψη ότι η ανθρώπινη υπόσταση εξαρτάται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα - έστω σε συντριπτικό βαθμό - από τα γονίδια, ότι δηλαδή όλα είναι προκαθορισμένα γενετικά υποτιμώντας την επίδραση του περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνει ένας άνθρωπος και των παραστάσεων που προσλαμβάνει. Αυτός είναι και ο κίνδυνος εμφάνισης νεορατσιστικών θεωριών με επιστημονικό μανδύα, όπως επισημάνθηκε από ανθρωπολόγους, οι οποίοι συμμετείχαν στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Συνδέσμου για την Πρόοδο της Επιστήμης, που πραγματοποιήθηκε στο Σικάγο.
19 Φεβρουαρίου 2014
Το μπλογκ που διαπομπεύει τους ρατσιστές και οι αντιδράσεις. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ή τα μέσα αδικούν τον σκοπό;
Ακόμη κι αν δεχτεί κανείς το ισοπεδωτικό "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα", πού βρίσκεται η κόκκινη γραμμή του κοινωνικά ανεκτού; Και εξηγούμαι: μέχρι ποιου σημείου μπορούμε να φτάσουμε στην προσπάθειά μας να καταπολεμήσουμε ρατσιστικές απόψεις και συμπεριφορές; Η διαπόμπευση στο ίντερνετ θα ήταν ένα ανεκτό μέσο ή μήπως πρόκειται για μια μορφή φασισμού;
Πώς το facebook προβλέπει το ξεκίνημα, αλλά και το τέλος μιας σχέσης
Μέσα στις πολλές ανατροπές που έφερε στις ζωές των "δικτυωμένων", το facebook δημιούργησε και έναν νέο ερευνητικό κλάδο. Επιστήμονες αναλύουν τα δεδομένα των χρηστών του fb και καταλήγουν σε διάφορα συμπεράσματα για τις κοινωνικές συμπεριφορές τους. Μία από τις αναλύσεις υποστηρίζει ότι είναι δυνατή η πρόβλεψη για το αν μια σχέση γεννιέται ή πεθαίνει μεταξύ δύο χρηστών του fb, βάσει της συχνότητας των μηνυμάτων που ανταλλάσσουν.
18 Φεβρουαρίου 2014
Προπονητής εκτός εαυτού τιμωρεί αθλητή κλείνοντας του το στόμα με ταινία! (βίντεο)
Αν αναζητούσατε τον πιο "απάλευτο" προπονητή, μην κουράζεστε και πολύ. Ονομάζεται Yoo Jae-hak και είναι προπονητής μπάσκετ σε ομάδα της Νότιας Κορέας. Τα πήρε άσχημα με την απείθεια ενός παίκτη και αποφάσισε να τον τιμωρήσει μ' έναν πρωτότυπο, όσο και παντελώς ηλίθιο τρόπο. Με οργισμένο ύφος ζήτησε από κάποιο μέλος του προπονητικού τιμ να κλείσει το στόμα του αθλητή με χαρτοταινία. Αποσβολωμένοι κοιτούν οι δύο ξένοι παίκτες της ομάδας, που κάθονταν δίπλα στον τιμωρημένο αθλητή, ενώ ο ένας κρύβει τα γέλια του κρατώντας μια πετσέτα μπροστά από το στόμα του - και γλιτώνει την τιμωρία από τον εκκεντρικό αυτόν προπονητή, που μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητός από τους παίκτες του.
Η ανατριχιαστική εκκλησία-νεκροταφείο, όπου τα οστά των νεκρών βρίσκονται σε κοινή θέα
πηγή: Wikipedia |
Η Kutná Hora είναι μια μικρή πόλη περίπου 20.000 κατοίκων, που βρίσκεται στην κεντρική Τσεχία. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 200.000 τουρίστες την επισκέπτονται για να δουν από κοντά το πιο διάσημο αξιοθέατό της, το Οστεοφυλάκιο του Σέντλετς (Kostnice v Sedlci), που στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παρεκκλήσι-νεκροταφείο, στο οποίο εκτίθενται σκελετοί 40 έως 70.000 ανθρώπων!
Έρευνα: Η μοναξιά σκοτώνει περισσότερο απ' ό,τι η παχυσαρκία
Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Ζώντας αποκομμένος από τους γύρω του, μη έχοντας τη δυνατότητα ν' αλληλεπιδράσει με άλλους ανθρώπους, αυξάνει τον κίνδυνο του φυσικού του τέλους, μια απειλή διπλάσια σε μέγεθος απ' ό,τι συνιστά η παχυσαρκία, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα Βρετανών επιστημόνων, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στον Guardian.
17 Φεβρουαρίου 2014
Ένας βουλευτής στη Γιουροβίζιον και η απόπειρα για μουσικό συγκρότημα από βουλευτές
πηγή: Facebook.com/ottarr.proppe |
Τον Óttarr Proppé δεν τον γνωρίζετε, αλλά πιθανότατα θα τον δείτε στη σκηνή του διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουροβίζιον, που θα φιλοξενηθεί τον ερχόμενο Μάιο στην Κοπεγχάγη. Ο Proppé θα κάνει φωνητικά για το συγκρότημα Pollapönk (στα ελληνικά θα το μεταφράζαμε και ως "λασπωμένη πανκ"), που θα εκπροσωπήσει την Ισλανδία με το αδιάφορο τραγούδι "Enga fordóma" ("Όχι προκατάληψη"), εκτός κι αν προτιμήσει να δώσει προτεραιότητα στις υποχρεώσεις του ως εκπρόσωπος του ισλανδικού λαού, μιας και είναι βουλευτής του κόμματος Λαμπρό Μέλλον.
Η τραγουδίστρια που ζητάει από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να μην παίζουν το τραγούδι της που έγινε παγκόσμια επιτυχία
Μια από τις μεγαλύτερες μουσικές εκπλήξεις του 2013 ήταν η τεράστια απήχηση της 16χρονης Νεοζηλανδής Λούρντε με το τραγούδι της "Royals", το οποίο ουσιαστικά ασκούσε κριτική στο life-style των τραγουδιστών σταρ, ότι δεν ανταποκρίνεται στις αγωνίες και στον τρόπο ζωής των περισσότερων εφήβων, μόνο που η απρόσμενη επιτυχία έκανε την Λούρντε μία... σταρ! Ωστόσο, η 16χρονη δεν είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένη με την εξέλιξη αυτή και μάλιστα ζητάει από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να σταματήσουν να παίζουν το τραγούδι της.
Το τραγούδι που δεν θ' αντέξετε ν' ακούσετε πάνω από 10`` (αλλά έχει πάνω από 5.5 εκατομμύρια views μέσα σε 10 μέρες)!
Τι μας έχει κάνει αυτό το youtube! Έβαλε στις ζωές μας τον Τζάστιν Μπίμπερ, μας χάρισε τραγούδια απείρου κάλλους, όπως το "Friday" της Ρεμπέκα Μπλακ (η οποία πρόσφατα ετοίμασε και το.. σίκουελ με τίτλο "Saturday"), χάρισε παγκόσμια δόξα σ' έναν άχαρο τραγουδιστή από τη Νότιο Κορέα, αλλά τίποτε δεν συγκρίνεται με την εμπειρία του "On The Floor", το τελευταίο hit του youtube.
Όλη η ταινία "Η Λίζα και η άλλη" σε 7 φωτογραφίες - Μικρά περιστατικά από τα γυρίσματα
Μια από τις αγαπημένες σε όλους ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, που βλέπουμε ξανά και ξανά στην τηλεόραση, είναι η "Λίζα και η άλλη", όπου η ηθοποιός υποδυόταν δύο χαρακτήρες: την πλούσια, κακομαθημένη Μίτση και τη φτωχή Λίζα, που είναι η σωσίας της πρώτης. Τα γυρίσματα της ταινίας, ο αρχικός τίτλος της οποίας ήταν "Ο μπαμπάς μου, η κόρη του κι εγώ", πραγματοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 1961. Ξεκίνησαν στις 12 Ιουνίου, αφού προηγουμένως η παραγωγός εταιρία (Φίνος Φιλμ) έκανε.. κάστινγκ για να βρεθεί μία σωσίας της Αλίκης, που να την ντουμπλάρει σε ορισμένες σκηνές. Η ολοκλήρωση των γυρισμάτων έγινε στα μέσα Αυγούστου, ωστόσο στις 22 Ιουλίου η εφημερίδα "Εμπρός" είχε ήδη δώσει στους αναγνώστες της μια πολύ καλή γεύση για την υπόθεση της ταινίας δημοσιεύοντας αποκλειστικά 7 φωτογραφίες και εξιστορώντας μέσω αυτών όλη την εξέλιξη της ιστορίας.
16 Φεβρουαρίου 2014
Τα ατυχήματα της Αλίκης Βουγιουκλάκη και το επεισοδιακό καλοκαίρι του 1961, όταν κινδύνεψε να χάσει την ζωή της από ασφυξία
Το καλοκαίρι του 1961 ήταν πολύ φορτωμένο για την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Στις 12 Ιουνίου ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας "Η Λίζα και η άλλη" (ο αρχικός, προσωρινός τίτλος της οποίας ήταν "Ο μπαμπάς μου, η κόρη του κι εγώ"), στα τέλη του ίδιου μήνα έφτασε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Ρούντολφ Ματέ για την ηχογράφηση της μουσικής της τελευταίας του ταινίας και με την ευκαιρία συζήτησε με το Φίνο το ενδεχόμενο μιας διεθνούς συμπαραγωγής με πρωταγωνίστρια την Αλίκη, ενώ στα τέλη Αυγούστου, η ηθοποιός θα έπρεπε να παρευρεθεί στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου, όπου προβαλλόταν η ταινία "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο". Ήταν όμως κι ένα καλοκαίρι επεισοδιακό, καθώς η αγαπημένη πρωταγωνίστρια είχε δύο ατυχήματα, το ένα από τα οποία μάλιστα παραλίγο να της κοστίσει την ζωή, ενώ έκανε και το γύρο του κόσμου.
Όταν η Αθήνα απέκτησε πρότυπη μαιευτική κλινική - Τα εγκαίνια του μαιευτηρίου "Μαρίκα Ηλιάδη" στις 16 Φεβρουαρίου 1933
Έθνος, 16.02.1933 |
Το 1926, η Έλενα Βενιζέλου βρέθηκε στη Λωζάνη, όπου μεταξύ άλλων επισκέφθηκε και το μαιευτήριο της πόλης, που θεωρούνταν ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης. Στην επίσκεψη αυτή τη συνόδευε ο φιλέλληνας, διευθυντής του μαιευτηρίου, Μποσιέ, ο οποίος σε κάποια στιγμή σχολίασε: "Τι κρίμα που η Ελλάδα δεν έχει ένα παρόμοιο ίδρυμα"! "Ε, λοιπόν, θα το έχει", ήταν η απάντηση της Έλενας Βενιζέλου και πράγματι, λίγα χρόνια αργότερα, στις 16 Φεβρουαρίου 1933, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της μαιευτικής κλινικής, που έφερε το όνομα μιας καλής φίλης της οικογένειας Βενιζέλου, της Μαρίκας Ηλιάδη.