Ποιος; Πού; Πώς; Πότε; Τι; Γιατί; Είναι οι έξι ερωτηματικές αντωνυμίες που αγαπούν οι... φιλομαθείς (εντός και εκτός εισαγωγικών). Κι όταν οι απαντήσεις είναι δυσεύρετες στην κανονική ζωή, έρχεται η ώρα του γκουκλαρίσματος. Η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης του ίντερνετ προσπαθεί να μαντέψει τι θα γράψει ο κάθε φιλομαθής ιντερνετάκιας που καραδοκεί ανά πάσα στιγμή και εμφανίζει τις συχνότερες φράσεις των χρηστών της. Κάπως έτσι, μπορούμε να μπούμε στο μυαλό του μέσου "δικτυωμένου" Έλληνα και να μάθουμε τις βασικές του απορίες, όπως τις έχει καταγράψει η Google το Μάιο του 2015.
Ποιος;
Οι Έλληνες ενδιαφέρονται να μάθουν ποιος τους καλεί (στο τηλέφωνο προφανώς). Έτσι απλά, χωρίς να γράφουν τον τηλεφωνικό αριθμό. Περιορίζονται σ' ένα "ποιος με καλεί" ή "ποιος με κάλεσε" και περιμένουν από το ίντερνετ να τους δώσει τη χρυσή απάντηση. Επίσης ενδιαφέρονται να μάθουν για τη μουσική παράσταση του Μίκη Θεοδωράκη "Ποιος τη ζωή μου", ενώ επιθυμούν να πλουτίσουν τις γνώσεις τους μαθαίνοντας από τον ωροσκόπο τους μέχρι τον... Μπαλούρδο της Ελληνοφρένειας.
Πού;
Τι κι αν οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν πριν τρεισήμισι μήνες, οι Έλληνες αναρωτιούνται ακόμη πού ψηφίζουν. Λογική η απορία, αν σκεφτούμε πόσες εκλογικές διαδικασίες πραγματοποιήθηκαν από το 2007 και μετά. Πολλοί ενδιαφέρονται να μάθουν για το βιβλίο "Πού πάει η αγάπη όταν χάνεται" της Άννας Κοντολέων, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη, ενώ φαίνεται ότι υπάρχει και μια γενική απορία στον πληθυσμό, που θέλει να μάθει σε ποιο μέρος ο ιερέας αφήνει άσπρα περιστέρια στον ουρανό το βράδυ της Ανάστασης. (Η σωστή απάντηση είναι "στην Ζάκυνθο", αλλά πραγματικά αναρωτιέμαι πόσοι πολλοί πληκτρολογούν όλη αυτή τη φράση-σιδηρόδρομο για ένα πασχαλινό έθιμο, την ύπαρξη του οποίου αγνοούσα παντελώς).
Και βέβαια, δεν μπορεί να λείπει η επικαιρότητα, είτε αυτή είναι φαιδρή, όπως στην περίπτωση των "χαμένων θησαυρών του κόσμου" είτε πολύ πιο σοβαρή, όπως στην περίπτωση του Βαγγέλη Γιακουμάκη, του φοιτητή που με την άδικη θυσία του έγινε σύμβολο του αγώνα κατά του μπούλινγκ στην Ελλάδα (αρκεί βέβαια το ενδιαφέρον να μην εξαντληθεί γρήγορα μόνο στην επιφάνεια της υπόθεσης, αλλά να αφήσει και κάτι βαθύτερο μέσα στις ψυχές και τα μυαλά μας).
Πώς;
Οι Έλληνες κάπου θέλουν να πάνε. Δεν ξέρουν πού, θέλουν όμως να μάθουν το πώς θα φτάσουν στον άγνωστο προορισμό τους. Επίσης ενδιαφέρονται να μάθουν πώς μπορούν να κατεβάσουν τραγούδια στο κινητό τους τηλέφωνο. Τόσα χρόνια υπάρχουν τα smartphones, αλλά η απορία παραμένει - τουλάχιστον δεν ρωτάνε πώς θα κατεβάσουν τα τραγούδια δωρεάν. Κι επειδή ένα παλιό τραγουδάκι, που το μαθαίνουμε από το Δημοτικό, ρωτάει "πώς το τρίβουν το πιπέρι", δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματικά θέλουν να το μάθουν, παρακάμπτοντας επιδεικτικά - ή από αφέλεια ; - το πονηρό νόημα του στίχου. Την τιμητική τους όμως έχουν οι ηρωίδες των μεξικάνικων τηλενουβέλων που έγραψαν ιστορία στα 90s (με τη "Μαρία της γειτονιάς" να τρώει τη σκόνη της αθυρόστομης εχθρού της, Σοράγια Μοντενέγκρο), όπως και εκείνες του αμερικανικού "Sex and the City" (το οποίο δεν ολοκληρώθηκε, αλλά ξεκίνησε πριν 17 χρόνια, όμως για κάποιο λόγο οι Έλληνες - ή μάλλον οι Ελληνίδες - θέλουν να κάνουν τη σύγκριση ανάμεσα στο σήμερα και το πώς έμοιαζαν οι πρωταγωνίστριες όταν ήταν όσο το δυνατό νεότερες)!
Πότε:
Η αλλαγή της ώρας παραμένει μία των δημοφιλέστερων ερωτήσεων των Ελλήνων (κι ας έχει περάσει ενάμισης μήνας από τότε), ενώ το ερώτημα "πότε γεννάει η Μενεγάκη" (που γέννησε τελικά εδώ και καιρό) έχει επισκιάσει κάθε άλλη απορία στο ελληνικό ίντερνετ, όπως το "ασήμαντο" πότε γίνεται το επόμενο Γιούρογκρουπ, πότε θα πάρουμε την επόμενη δόση από τους δανειστές και άλλα τέτοια τετριμμένα. Στα πάνω της και η απορία για την Τσικνοπέμπτη, την παραδοσιακά πιο ξέφρενη γιορτή του χρόνου. Τελικά, οι Έλληνες είμαστε όντως λαός που το ρίχνει έξω...
Τι:
Πολλοί είναι εκείνοι που αισθάνονται ανασφάλεια ότι κάνουν κάτι λάθος και προσπαθούν να το ανακαλύψουν γκουκλάροντας. Μεταξύ μας, σε εποχή οικονομικής κρίσης πού λεφτά για επισκέψεις σε ψυχολόγους... Άλλοι πάλι ψάχνουν να βρουν ιδέες μαγειρικής, ώστε να μη ρουτινιάσει το καθημερινό τους διαιτολόγιο. Κι επειδή καλό το φαγητό, αλλά χρειάζονται και χρήματα, εν έτει 2015 και μετά από 5 χρόνια βαθύτατης οικονομικής κρίσης, πολλοί θέλουν να μάθουν τι είναι επιτέλους αυτό το περιβόητο eurogroup που ακούμε καθημερινά στα δελτία ειδήσεων σπάζοντάς μας τα νεύρα (τόσο το γιούρογκρουπ όσο και τα δελτία)! Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι που πολλοί γύρω μας ψάχνουν πώς θα φυλάξουν καλύτερα τα ψηφιακά τους αρχεία και θέλουν να μάθουν για το dropbox.
Γιατί;
Αν τα μικρά παιδιά (νηπιακής ηλικίας) ήξεραν να γράφουν, το Google θα ήταν γεμάτο από απίθανες ερωτήσεις, που θα ξεκινούσαν από "γιατί". Οι μεγαλύτερες ηλικίες, που είναι και οι κυρίως χρήστες, ενδιαφέρονται να μάθουν για... τραγούδια που ξεκινούν μ' αυτήν τη λέξη, αλλά και γιατί ο Γιάνης Βαρουφάκης δεν είναι... Γιάννης. Μα τόσους μήνες τώρα, ακόμη δεν λύθηκε αυτή η κρίσιμη απορία για το μέλλον του έθνους;
(Το γεγονός ότι στις δημοφιλέστερες φράσεις δεν εμφανίζεται κάποια πιο σημαντική απορία, σημαίνει ότι ως λαός έχουμε λύσει όλες τις εσωτερικές μας ανησυχίες ή απλά αυτές δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές;)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου