14 Μαρτίου 2016

Πώς μια κακή σκηνική εμφάνιση μπορεί να χαντακώσει ένα πολύ φιλόδοξο τραγούδι (ή πώς η πολωνέζα Μάργκαρετ έκανε τη χειρότερη live εκτέλεση στην ιστορία της ποπ)


Όσοι έχετε δορυφορική τηλεόραση, λογικά όλο και κάποιο από τα πολλά μουσικά κανάλια της Πολωνίας θα έχετε πετύχει. Ε, δεν νομίζω να διαφωνείτε ότι τα περισσότερα πολωνικά τραγούδια - τα σύγχρονα τουλάχιστον - θα κατατάσσονταν στην κατηγορία "σκουπίδια" χωρίς δεύτερη σκέψη. Δεν είναι τυχαίο που συνήθως οι πολωνικές συμμετοχές στη Γιουροβίζιον πιάνουν πάτο, αφού οι περισσότερες αποτελούν προσπάθειες αντιγραφής μουσικών ακουσμάτων παλιότερων δεκαετιών ή, όταν διεκδικούν δάφνες πρωτοτυπίας, η έμπνευσης απλά δεν υπάρχει.

Με αυτά τα δεδομένα, αποτέλεσε μάλλον έκπληξη τεραστίων διαστάσεων ο ντόρος που έγινε στο διαδίκτυο μεταξύ των χιλιάδων γιουροφάνς, όταν ανακοινώθηκαν τα υποψήφια τραγούδια να εκπροσωπήσουν την Πολωνία στη Γιουροβίζιον του 2016. Ένα τραγούδι ξεχώρισε κυριολεκτικά από την πρώτη στιγμή, φτάνοντας μέσα σε μία εβδομάδα να μετρά 1.000.000 εκατομμύριο προβολές στο youtube - και ήταν απλά το lyrics βίντεο. Σουηδική παραγωγή με τη συμμετοχή μάλιστα κι ενός Έλληνα, το ξεσηκωτικό και δροσερό "Cool Me Down" θύμιζε πολύ τραγούδι της Ριάνα. Η ερμηνεύτρια βέβαια δεν ήταν από τα Μπαρμπέιντος, αλλά ήταν μια γνήσια Πολωνή που άκουγε στο όνομα Μάργκαρετ. Φαίνεται ότι είναι αρκετά δημοφιλής στη χώρα της, αν κρίνουμε από τον αριθμό προβολών των βίντεό της στο youtube, αν και αυτά τα βίντεο πρόδιδαν ότι η κοπέλα από φωνή... αχμ, δεν έλεγε και πολλά πράγματα. (Η διαφορά με το "Cool Me Down" είναι ότι - αν και απομίμηση - επρόκειτο για τραγούδι σαφώς ανώτερου του συνήθους ρεπερτορίου της, ενώ υπήρχε και μια καλύτερη παραγωγή από πίσω, που σήμαινε καλύτερη ηλεκτρονική επεξεργασία της φωνής της Μάργκαρετ.
Ακούστε το:

Κι ενώ το "Cool Me Down" ως τραγούδι ξεσήκωσε δίκαια τους γιουροφάνς, οι οποίοι προέβλεπαν ένα παγκόσμια summer hit και θεωρούσαν δεδομένο ότι του χρόνου ο διαγωνισμός τραγουδιού θα φιλοξενούταν στη Βαρσοβία, υπήρχαν και οι πιο επιφυλακτικοί που περίμεναν τη live εκτέλεση του κομματικού στον τελικό της πολωνικής κρατικής τηλεόρασης. Και ήρθε εκείνο το βράδυ. Για να είμαι ειλικρινής, η Μάργκαρετ είχε μεν μια μετριότατη φωνή, όμως δεν ήταν πολύ χειρότερη από εκείνη π.χ. της Μπρίτνεϊ Σπίαρς (ή της Καλομοίρας, αν προτιμάτε ένα ελληνικό παράδειγμα), οπότε το πράγμα μπορούσε σχετικά εύκολα να σωθεί. Και ίσως θα σωζόταν, αν δεν υπήρχε η τραγική σκηνική παρουσία της αοιδού. 

Ήταν ίσως η επιτομή της μεταφορικής έννοιας της λέξης "αγγούρι". Τι κι αν είχε στη διάθεσή της ένα εξαιρετικά χορευτικό κομμάτι, η Μάργκαρετ δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια της για να επιχειρήσει μια δυο απλές κινησούλες. Τεμπέλα σε βαθμό κακουργήματος, απλά περιφερόταν στη σκηνή μ' ένα πρόσωπο που βρισκόταν επίσης εκτός κλίματος, σαν να τραγουδούσε διεκπεραιωτικά λόγια χωρίς κανένα απολύτως νόημα. Η έκπληξη τελικά δεν ήταν που η - συν τοις άλλοις κακοντυμένη και χωρίς στυλ - Μάργκαρετ δεν κέρδισε τον πολωνικό τελικό και δεν θα εκπροσωπήσει την Πολωνία στη Γιουροβίζιον, αλλά το ότι κατάφερε να τερματίσει δεύτερη και όχι τελευταία!
Δείτε το:

Εξήγηση υπάρχει. Στην Πολωνία οι τραγουδιστές περιορίζονται σε συναυλίες για ένα ελάχιστα απαιτητικό κοινό, έχοντας παραδώσει εξ αρχής τα όπλα έναντι των Αμερικανών συναδέλφων τους (εξ ου και η πολωνική ποπ μουσική περνάει τόσο μεγάλη κρίση ταυτότητας, ώστε μιμείται κακότεχνα την αμερικανική ποπ). Αλλά όταν απευθύνεσαι σ' ένα διεθνές κοινό, ρε κοπελιά, κι όταν φιλοδοξείς να γίνεις μια παγκόσμια αναγνωρισμένη αντιγραφή της Ριάνα, προσπάθησε λίγο περισσότερο από το να διασχίζεις μια σκηνή περπατώντας και κουνώντας απλά τα χείλη σου!

Και κάπως έτσι αποδείχτηκε ότι ένα δυναμικό τραγούδι κι ένα συμπαθητικό πρόσωπο δεν είναι αρκετά εχέγγυα επιτυχίας ενός τραγουδιστή ή μιας τραγουδίστριας, όταν - ανεξαρτήτως φωνητικών επιδόσεων - λείπει η στοιχειώδης σκηνικής παρουσία, αυτό που οι κριτές των ελληνικών τάλεντ σόου  μονότονα επαναλαμβάνουν ως "το πακέτο".


Κι επειδή περί Ριάνας ο λόγος... ΟΠώς το νέο cd της Ριάνα έγινε πλατινένιο, ενώ οι πραγματικές του πωλήσεις στις ΗΠΑ ήταν μόλις.... 460 άλμπουμ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου