3 Απριλίου 2013

Τι βλέπουν οι ξένοι στην tv; 5 ψυχαγωγικά σόου που σκίζουν σε τηλεθέαση στο εξωτερικό!


Μπορεί η ελληνική τηλεόραση να περνάει οικονομική και δημιουργική κρίση, ωστόσο στον πλανήτη υπάρχουν μια σειρά από ψυχαγωγικά φορμάτ που σημειώνουν θραύση. Ανερχόμενα ταλέντα, σελέμπριτις που τσαλακώνονται, τηλεπαιχνίδια, ταξιδιωτικά προγράμματα κι ένα σωρό ιδέες, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να έρθουν και στη χώρα μας.
1. Celebrity Splash! 
Είδαμε τους Έλληνες σελέμπριτις να χορεύουν  - ακόμη και στον πάγο! - και να τραγουδούν, θα τους δούμε και στο νέο σόου του ΑΝΤ1 να συνδυάζουν υποκριτική και τραγούδι, τι θα λέγατε αν τους βλέπαμε να κάνουν βουτιές; Το "Celebrity Splash!" είναι ένα σόου που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ολλανδία τη χρονιά που μας πέρασε - ο πρωτότυπος τίτλος του είναι Sterren Springen - αυξάνοντας κατά 15 μονάδες την τηλεθέαση του καναλιού που το προέβαλλε, ενώ χτύπησε 25αρια στο νεανικό κοινό. 
Το κόνσεπτ είναι απλό. Διασημότητες αναλαμβάνουν  να κάνουν καταδύσεις στην πισίνα του πλατό από ιλιγγιώδη ύψη - μαθαίνοντας σιγά σιγά όλες τις αθλητικές φιγούρες - ώστε να εντυπωσιάσουν την κριτική επιτροπή, το κοινό που παρακολουθεί ζωντανά από το στούντιο, αλλά και το τηλεοπτικό κοινό που ψηφίζει τον αγαπημένο του σελέμπριτι. Το συγκεκριμένο σόου τα έχει όλα: διασημότητες που ρισκάρουν και "τσαλακώνονται", είναι σέξι, αστείο, διασκεδαστικό και κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, ενώ ήδη ετοιμάζονται αντίστοιχα σόου από τηλεοπτικούς σταθμούς στις ΗΠΑ, στη Μ. Βρετανία, στην Αυστραλία, στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Αργεντινή.

2. The Voice Kids
Στην Ελλάδα δεν έχει έρθει καν το "Voice", ένα μουσικό τάλεντ σόου που ποντάρει στη φωνή και όχι στην εξωτερική εμφάνιση του παίκτη, μιας και οι κριτές επιλέγουν τα ταλέντα χωρίς να τα βλέπουν, όμως στο εξωτερικό έχουν ήδη περάσει στην επόμενη γενιά, που είναι ένα μουσικό τάλεντ σόου για παιδιά. Πρόκειται για ακόμη μία ολλανδική παραγωγή, που έχει σημειώσει θραύση στην ολλανδική τηλεόραση με τηλεθεάσεις έως και 40% στο νεανικό κοινό, που σύντομα θα μεταφερθεί και στη γερμανική τηλεόραση. Φυσικά, το κόνσεπτ είναι αρκετά λεπτό και ευαίσθητο, μιας και εμπλέκονται παιδιά, όμως θα μας αρκούσε έστω το "μητρικό" Voice, το οποίο εξάλλου - μετά από μια χλιαρή πρώτη σαιζόν - "χτυπάει" πλέον στα ίσια το κορεσμένο "American Idol".

3. Masterchef: All Stars
Το Masterchef, που έχει έρθει και στην Ελλάδα σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, αλλά μάλλον θ' αργήσουμε να ξαναδούμε από τη στιγμή που δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί καν η δεύτερη σαιζόν λόγω οικονομικών προβλημάτων, αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα κόνσεπτ της αυστραλιανής τηλεόρασης. Οι υπεύθυνοι της παραγωγής σκέφτηκαν να το εξελίξουν και να του προσδώσουν ένα λιγότερο ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Κάλεσαν διαγωνιζόμενους από τις τρεις πρώτες σαιζόν του αυστραλιανού Masterchef, μεταξύ αυτών και δυο από τους νικητές, σ' ένα all star διαγωνισμό με φιλανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς σκοπός ήταν η συγκέντρωση χρημάτων για ειδικό σκοπό. Η αλήθεια είναι ότι η έλλειψη του στοιχείου του ανταγωνισμού έγινε αισθητή από τους τηλεθεατές, οι οποίοι παρακολούθησαν μαζικά την πρεμιέρα, όμως αποστασιοποιήθηκαν στα επόμενα επεισόδια μέχρι τον τελικό. 

4. Lo Sabe, no lo Sabe
Ένα παιχνίδια που σημειώνει θραύση στην Ισπανία, αν και είναι ισραηλινής προέλευσης, είναι το "Lo Sabe, no lo Sabe" ή "Smartface", όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος. Πρόκειται για ένα παιχνίδι, στο οποίο μπορούν να παίξουν όλοι, ακόμη και χωρίς να δηλώσουν συμμετοχή. Ο παρουσιαστής διέρχεται τους δρόμους της πόλης ψάχνοντας έναν πρόθυμο παίκτη, στον οποίο θέτει μια ερώτηση. Εκείνος δεν απαντάει, αλλά καλείται να εντοπίσει κάποιον περαστικό, ο οποίος όμως θα πρέπει να γνωρίζει ή να μην γνωρίζει την απάντηση, ανάλογα με το στόχο/πρόκληση που θέτει ο παρουσιαστής.
Αν ο παίκτης κάνει σωστή μαντεψιά, κερδίζει ένα χρηματικό ποσό, που αυξάνεται, όπως και ο βαθμός δυσκολίας όσο περνάει η ώρα. Μόλις μαζέψει 1000 ευρώ, ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να σταματήσει ή να συνεχίσει για μεγαλύτερο χρηματικό ποσό (3000 ή 6000 ευρώ) ρισκάροντας να τα χάσει όλα σε περίπτωση αποτυχίας. Ωστόσο, έχει το πλεονέκτημα ότι αυτός καθορίζει αν η ερώτηση είναι "lo sabe" (δηλαδή "το ξέρει") ή "no lo sabe" ("δεν το ξέρει").
Είναι ένα έξυπνο παιχνίδι που παίζει με την τύχη όσο και με τα στερεότυπα, όμως δεν λείπουν και οι εκπλήξεις. Εξάλλου, ποιος είπε ότι είμαστε αυτό που φαινόμαστε; Το παιχνίδι ακούγεται χαμηλού κόστους, εφόσον δεν γυρίζεται σε στούντιο αλλά στο δρόμο, και θα μπορούσε εύκολα να αγοραστεί από κάποιο ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό και να προσαρμοστεί στα καθ' ημάς δεδομένα. Λείπουν τα παιχνίδια από την ελληνική τηλεόραση!

5. Dating In The Dark
Πρόκειται για ένα πραγματικό ραντεβού στα τυφλά, αφού οι παίκτες - τρεις άνδρες και τρεις γυναίκες - καλούνται να συμμετάσχουν σ' ένα ομαδικό ραντεβού μέσα στο dark room ενός σπιτιού, όπου συμβιώνουν, χωρίς όμως να μπορεί ο ένας να δει τον άλλο, αλλά να ακούσει απλά τη φωνή του και να σχηματίσει μια γνώμη για την προσωπικότητα του - εννοείται ότι οι τηλεθεατές έχουν εικόνα μέσω της ειδικής κάμερας που υπάρχει στο χώρο. Όταν η συνομιλία ολοκληρωθεί, έρχεται και η αποκάλυψη της εικόνας μέσα σε απόλυτη σιωπή. Στο τέλος, οι παίκτες επιλέγουν αν θέλουν να επιδιώξουν μια σχέση με το άτομο που γνώρισαν βγαίνοντας στο μπαλκόνι και περιμένοντας να δουν τον ή την αγαπημένη τους, ο οποίος (ή η οποία) θα επιλέξει με τη σειρά του/της αν θα πάει στο ραντεβού στο μπαλκόνι ή αν θα προτιμήσει να φύγει μόνος του από την κύρια είσοδο.
Το παιχνίδι ξεκίνησε από την ολλανδική τηλεόραση το 2009, σύντομα μεταφέρθηκε και στην αμερικανική τηλεόραση, αλλά χωρίς επιτυχία, ενώ τοπικές βερσιόν έχουν γυριστεί με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία σε άλλες 15 χώρες. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου