Η ιστορία με την εξαφάνιση του αεροπλάνου της Malaysia Airlines είναι πραγματικά πολύ περίεργη, δεν είναι όμως και η μοναδική. Κι άλλες φορές κατά το παρελθόν υπήρξαν περιπτώσεις αεροσκαφών που εξαφανίστηκαν, ενώ πετούσαν, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την εξαφάνιση ενός airbus της Air France, που εκτελούσε το δρομολόγιο Ρίο ντε Τζανέιρο - Παρίσι, τον Ιούνιο του 2009. Βέβαια, τα συντρίμμια του συγκεκριμένου αεροσκάφους τελικά ανακαλύφτηκαν ύστερα από δύο περίπου χρόνια, όπως και το μαύρο κουτί, που βοήθησε τους ειδικούς να βγάλουν άκρη για το τι ακριβώς είχε συμβεί, ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις αεροπλάνων που μοιάζει να άνοιξε η γη και να τα κατάπιε.
Μάρτιος 1962. Αεροσκάφος της Flying Tiger Line μετέφερε 90 Αμερικανούς, όλοι στρατιωτικό προσωπικό, από το Γκουάμ στις Φιλιππίνες με απώτερο προορισμό το Βιετνάμ, όπου όμως δεν έφτασε ποτέ.
Τι ακριβώς συνέβη; Παραμένει άγνωστο μέχρι και σήμερα, παρόλο που την εποχή εκείνη είχαν γίνει εκτεταμένες έρευνες στην περιοχή με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 1300 ατόμων. Η μόνη μαρτυρία για μια εξαιρετικά φωτεινή έκρηξη στον ουρανό, την ώρα που πιστεύεται ότι πετούσε στην περιοχή το μοιραίο αεροσκάφος, προέρχεται από μέλη ενός λιβεριανού τάνκερ, που βρισκόταν στην περιοχή - κάπου στο δυτικό Ειρηνικό ωκεανό. Ωστόσο, οι έρευνες δεν απέδωσαν καρπούς, καθώς δεν βρέθηκαν ποτέ τα συντρίμμια.
Πενήντα ένα χρόνια χρειάστηκε να περάσουν για να βρεθεί κάποιο ίχνος από το αεροσκάφος StarDust της British South American Airways, τα ίχνη του οποίου εξαφανίστηκαν στις 2 Αυγούστου 1947. Τέσσερα λεπτά πριν την προγραμματισμένη προσγείωσή του, στις 17.45΄ της μοιραίας εκείνης μέρας, το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Χιλής, Σαντιάγκο, όπου κατευθυνόταν το αεροσκάφος, που είχε ξεκινήσει τέσσερις ώρες νωρίτερα από το Μπουένος Άιρες, δέχτηκε το εξής μήνυμα με σήματα Μορς: ETA SANTIAGO 17.45 HRS STENDEC.
Πολλές συζητήσεις και σενάρια συνωμοσίας προκάλεσε η άγνωστη λέξη "STENDEC". Ο υπάλληλος του αεροδρομίου, που έλαβε το μήνυμα, είχε ζητήσει επιβεβαίωση και το μήνυμα επαναλήφθηκε ακριβώς το ίδιο. Να οφειλόταν σε λάθος του πιλότου, που είχε μπερδέψει τον κώδικα ή επρόκειτο για κάποιο κρυφό μήνυμα, που όμως κανείς δεν μπόρεσε να αποκωδικοποιήσει.
Οι έρευνες δεν απέδωσαν τίποτε, ίσως επειδή το αεροπλάνο παρασύρθηκε από κάποια χιονοστιβάδα. Ωστόσο, τμήμα της μηχανής του αεροσκάφους βρέθηκε για πρώτη φόρα μόλις το 1998 από ένα ζευγάρι Αργεντίνων ορειβατών, που σκαρφάλωναν στο όρος Τουπουνγκάτο, ενώ περισσότερα συντρίμμια, καθώς και ανθρώπινα υπολείμματα ανακαλύφθηκαν δυο χρόνια αργότερα στα πλαίσια οργανωμένης εξερεύνησης από το στρατό της Αργεντινής.
Την επόμενη διετία, η British South American Airways διαχειρίστηκε δύο ακόμη περιστατικά αεροσκαφών της που εξαφανίστηκαν και τα ίχνη των οποίων αγνοούνται μέχρι σήμερα. Τα περιστατικά αυτά συνέβησαν στις 30 Ιανουαρίου 1948 και 17 Ιανουαρίου 1949 - και τα δύο στο τρίγωνο των Βερμούδων. Καθώς η συγκεκριμένη περιοχή ήταν γνωστή για το μεγάλο αριθμό ναυτικών και αεροπορικών ατυχημάτων ήδη από το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, πολλά ήταν τα σενάρια συνωμοσίας που διατυπώθηκαν και τα οποία ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο από την πλήρη εξαφάνιση των δύο αεροσκαφών - του Tiger και του Ariel. Στην επίσημη έκθεσή του, ο επικεφαλής των ερευνών για την εξαφάνιση του Tiger (τον Ιανουάριο του 1948) έκανε λόγο για "το πιο περίπλοκο πρόβλημα, που έχει παρουσιαστεί ποτέ". Το 2009, ντοκιμαντέρ του BBC υποστήριξε ότι κατά πάσα πιθανότητα το Tiger κατέπεσε λόγω απώλειας καυσίμων και το Ariel εξ αιτίας κάποια μηχανικής βλάβης, όμως η ουσία είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί τα συντρίμμια και των δύο.
Διαβάστε επίσης:
Τα 6 πολύνεκρα δυστυχήματα στην ιστορία της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας.
Διαβάστε επίσης:
Τα 6 πολύνεκρα δυστυχήματα στην ιστορία της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου