Ο εθνικός κινηματογράφος στις χώρες της Ιβηρικής χερσονήσου παραδοσιακά δε σημειώνει καλές επιδόσεις και το 2011 δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Στην Ισπανία, οι εγχώριες ταινίες απέσπασαν μόλις το 15% της κινηματογραφικής αγοράς, ποσοστό ελαφρά αυξημένο σε σχέση με το 2010, παρόλο που η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του 2011 ήταν η ισπανική μαύρη κωμωδία
"Torrente 4: Lethal crisis", το τρίτο κατά σειρά σίκουελ γύρω από τις περιπέτειες ενός αποκρουστικού αστυνομικού που μπλέκει σε κωμικές περιπέτειες. Η ταινία ήρθε δεύτερη σε εισιτήρια (2.64 εκατομμύρια) πίσω από την ταινία "Χαραυγή" της σάγκας του Twilight (με τρία εκατομμύρια θεατές), αλλά ήταν πρώτη σε εισπράξεις (να υποθέσουμε ότι οι ισπανικές ταινίες έχουν χαμηλότερο εισιτήριο;).
"Torrente 4: Lethal crisis", το τρίτο κατά σειρά σίκουελ γύρω από τις περιπέτειες ενός αποκρουστικού αστυνομικού που μπλέκει σε κωμικές περιπέτειες. Η ταινία ήρθε δεύτερη σε εισιτήρια (2.64 εκατομμύρια) πίσω από την ταινία "Χαραυγή" της σάγκας του Twilight (με τρία εκατομμύρια θεατές), αλλά ήταν πρώτη σε εισπράξεις (να υποθέσουμε ότι οι ισπανικές ταινίες έχουν χαμηλότερο εισιτήριο;).
Στην πρώτη εικοσάδα χρώμα Ισπανίας βρίσκουμε μόνο στη συμπαραγωγή "Μεσάνυχτα στο Παρίσι" του Γούντι Άλεν, η οποία βρέθηκε στη δέκατη ένατη θέση του box office της χρονιάς με 1.2 εκατομμύρια θεατές. Λίγο πιο πίσω βρέθηκαν η νεανική κωμωδία "Fuga de cerebros 2", η ταινία του Πέδρο Αλμοδοβάρ "La piel que habito", το αστυνομικό θρίλερ "No habrá paz para los malvados" ("Όχι ειρήνη για τους κακούς"), η κοινωνική ταινία "También la lluvia" ("Ακόμα και η βροχή") με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, το θρίλερ "Mientras duermes" ("Ενώ κοιμάσαι") και η κωμωδία "Primos" που θεωρούνται επιτυχημένες για τα δεδομένα του ισπανικού κινηματογράφου περνώντας τα τρία εκατομμύρια ευρώ σε εισπράξεις - και με κόστος προφανώς πολύ χαμηλότερο από το ταμειακό κέρδος.
Αν όμως τα πράγματα για τις ισπανικές ταινίες είναι ικανοποιητικά, δε συμβαίνει το ίδιο με τον πορτογαλικό κινηματογράφο. Η δημοφιλέστερη πορτογαλική ταινία της χρονιάς για το 2011 ήταν το δράμα "Sangue do Meu Sangue" με θέμα την ανατροπή στη ζωή μιας γυναίκας, που μένει με τα δύο της παιδιά και την αδερφή της σε ένα προάστιο της Λισαβόνας. Την ταινία παρακολούθησαν μόλις 20.953 θεατές, πολύ λιγότεροι από τους 493.761 που παρακολούθησαν την πιο πετυχημένη ταινία της χρονιάς στην Πορτογαλία, που ήταν ο Χάρι Πότερ.
Αν όμως τα πράγματα για τις ισπανικές ταινίες είναι ικανοποιητικά, δε συμβαίνει το ίδιο με τον πορτογαλικό κινηματογράφο. Η δημοφιλέστερη πορτογαλική ταινία της χρονιάς για το 2011 ήταν το δράμα "Sangue do Meu Sangue" με θέμα την ανατροπή στη ζωή μιας γυναίκας, που μένει με τα δύο της παιδιά και την αδερφή της σε ένα προάστιο της Λισαβόνας. Την ταινία παρακολούθησαν μόλις 20.953 θεατές, πολύ λιγότεροι από τους 493.761 που παρακολούθησαν την πιο πετυχημένη ταινία της χρονιάς στην Πορτογαλία, που ήταν ο Χάρι Πότερ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου