Τα σχολεία άνοιξαν, οι μαθητές γυρνάνε στα σχολεία και μαζί και στα φροντιστήρια των ξένων γλωσσών. Πόσες όμως ξένες γλώσσες είναι αρκετές; Σ' ένα αμείλικτα ανταγωνιστικό περιβάλλον εργασίας μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, η μία γλώσσα δεν είναι αρκετή. Όμως υπάρχει κι ένας άλλος λόγος πιο επιστημονικός, που συνηγορεί υπέρ της εκμάθησης αρκετών ξένων γλωσσών, αφού - σύμφωνα με νέα έρευνα επιστημόνων του Higher School of Economics σε συνεργασία με συναδέλφους τους από το πανεπιστήμιο του Ελσίνκι - οι πολλές ξένες γλώσσες όχι απλά δεν "καίνε" τον εγκέφαλο, αλλά μάλλον τον πυροδοτούνε, βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά του.
Στην έρευνα συμμετείχαν 22 φοιτητές (και των δύο φύλων) με μέσο όρο ηλικίας τα 24 χρόνια. Με τη βοήθεια ηλεκτροδίων (ηλεκτροεγκεφαλογράφημα) οι ερευνητές μέτρησαν τις αντιδράσεις των εγκεφάλων των συμμετεχόντων στα πειράματα, την ώρα που εκείνοι άκουγαν ηχογραφήσεις με λέξεις είτε στη μητρική τους είτε σε μια ξένη (άλλοτε γνωστή και άλλοτε άγνωστη) γλώσσα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 22 φοιτητές (και των δύο φύλων) με μέσο όρο ηλικίας τα 24 χρόνια. Με τη βοήθεια ηλεκτροδίων (ηλεκτροεγκεφαλογράφημα) οι ερευνητές μέτρησαν τις αντιδράσεις των εγκεφάλων των συμμετεχόντων στα πειράματα, την ώρα που εκείνοι άκουγαν ηχογραφήσεις με λέξεις είτε στη μητρική τους είτε σε μια ξένη (άλλοτε γνωστή και άλλοτε άγνωστη) γλώσσα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον προσδιορισμό της ταχύτητας με την οποία ο εγκέφαλος αναπροσάρμοζε τη δραστηριότητά του, κάθε φορά που άκουγε άγνωστες λέξεις. Όπως διαπιστώθηκε, όσο περισσότερες "γλωσσικές αναμνήσεις" έχει ένας άνθρωπος, τόσο γρηγορότερα ο εγκέφαλός του επεξεργάζεται τις πληροφορίες, καθώς ήταν μεγαλύτερη η ηλεκτρική δραστηριότητα όσων συμμετεχόντων γνώριζαν αρκετές ξένες γλώσσες, ενώ το νευρικό δίκτυο κωδικοποιούσε τις πληροφορίες πάνω στις άγνωστες λέξεις γρηγορότερα.
Γενικά, όπως παρατηρούν οι ερευνητές, μέχρι σήμερα οι νευροψυχολογικές μηχανικές όσον αφορά την απόκτηση της ομιλίας και τις γλώσσες γενικότερα, δεν έχουν διερευνηθεί αρκετά σε σύγκριση με άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου. Κι όμως, η καλύτερη κατανόηση των συγκεκριμένων λειτουργιών εκτιμάται ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για τη διάγνωση και τη θεραπεία των προβλημάτων ομιλίας ύστερα από ατυχήματα, εγκεφαλικά επεισόδια κλπ. Προς το παρόν πάντως και σε ένα πρώτο επίπεδο φαίνεται ότι η εκμάθηση πολλών ξένων γλωσσών λειτουργικά ευεργετικά.
πηγή: Science Daily
Γενικά, όπως παρατηρούν οι ερευνητές, μέχρι σήμερα οι νευροψυχολογικές μηχανικές όσον αφορά την απόκτηση της ομιλίας και τις γλώσσες γενικότερα, δεν έχουν διερευνηθεί αρκετά σε σύγκριση με άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου. Κι όμως, η καλύτερη κατανόηση των συγκεκριμένων λειτουργιών εκτιμάται ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για τη διάγνωση και τη θεραπεία των προβλημάτων ομιλίας ύστερα από ατυχήματα, εγκεφαλικά επεισόδια κλπ. Προς το παρόν πάντως και σε ένα πρώτο επίπεδο φαίνεται ότι η εκμάθηση πολλών ξένων γλωσσών λειτουργικά ευεργετικά.
πηγή: Science Daily
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου