Οι λόγοι που εκφωνούνται στα Όσκαρ, κυρίως από τους ηθοποιούς που κερδίζουν βραβείο ερμηνείας, θεωρούνται λίγο-πολύ κλισέ. Ξεκινούν ευχαριστώντας τους πάντες, από την οικογένειά τους μέχρι τον πρώην συμμαθητή που είχαν ξεχάσει για χρόνια, μέχρι που κέρδισαν το χρυσό αγαλαματίδιο και έπαθαν έκλαμψη, ενώ κάποιοι θα πουν ένα αστειάκι - άλλοτε πετυχημένο, άλλοτε κρύο - και άλλοι θα δακρύσουν, κατασυγκινημένοι για την τιμή που τους έχει γίνει. Κατά πόσο ισχύει αυτή η εικόνα, που έχουμε σχηματίσει για τις σύντομες ομιλίες των ηθοποιών στα Όσκαρ; Μήπως είναι λίγο υπερβολική; Η Βάση Δεδομένων των Ευχαριστήριων Λόγων στα Βραβεία Όσκαρ (Academy Award Acceptance Speech Database) ανέλυσε λέξη προς λέξη ό,τι έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα στις τελετές απονομής - 1.329 ομιλίες σε 85 βραδιές Όσκαρ - και έχει καταλήξει σε ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η συντριπτική πλειοψηφία των βραβευθέντων έχει μπει στη διαδικασία να ευχαριστήσει κάποιο. Συγκεκριμένα, το 93.3% έχει χρησιμοποιήσει τη λέξη "ευχαριστώ". Το θέμα ποιοι ήταν εκείνοι οι 89 (το 6.7%) που δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν αυτήν την μικρή λεξούλα, έστω από λόγους ευγενείας και μόνο.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των κατόχων Όσκαρ, περίπου το 75%, κάνει μια τουλάχιστον αναφορά στον εαυτό του, ενώ εκείνοι που προβάλλουν περισσότερο το εγώ τους είναι οι άνδρες ηθοποιοί, που κέρδισαν το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας - οι αυτοναφορές φτάνουν το 82.5%.
Από κει και πέρα, τα περισσότερα "ευχαριστώ" δεν απευθύνονται στον μπαμπά και τη μαμά, αλλά στην.. Ακαδημία (43.6%) και ακολουθούν οι παραγωγοί, οι φίλοι, οι σύζυγοι, οι άνθρωποι πίσω από τις κάμερες, οι σκηνοθέτες και οι οικογένειες των βραβευθέντων. Έχει ενδιαφέρον η διαπίστωση ότι οι ηθοποιοί που κερδίζουν το όσκαρ καλύτερης ανδρικής ερμηνείας κάνουν περισσότερες αναφορές στους μπαμπάδες τους (27%), σε σχέση με τις αναφορές των γυναικών συναδέλφων τους, που κερδίζουν αντίστοιχα το όσκαρ καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, απέναντι στις μητέρες τους (μόλις 15.9%). Επίσης, οι άνδρες "καλύτεροι" ηθοποιοί έχουν την τάση να ευχαριστούν τους ατζέντηδές τους περισσότερο από τις γυναίκες (15.9% έναντι 10.9%).
Μπορεί μια φράση κλισέ σε πολλές τελετές απονομής βραβείων να είναι και το "Ευχαριστώ το Θεό", όμως στα Όσκαρ αποτελεί την εξαίρεση. Οι αναφορές στο Θεό περιορίζονται σε μονοψήφια ποσοστά, ενώ οι περισσότερες γίνονται από τις γυναίκες ηθοποιούς (το 19% όσων κέρδισαν Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου και το 15% στην κατηγορία του β' γυναικείου ρόλου).
Γενικά, όσοι κερδίζουν Όσκαρ σπάνια κλαίνε πάνω στη σκηνή, καθώς το ποσοστό ανέρχεται μόλις στο 1.7%, αν και εκτοξεύεται στο 7.8% μεταξύ των γυναικών που βραβεύονται για την καλύτερη ερμηνεία. Σε αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνεται το ποσοστό των ανδρών που γελάνε (7.9%), αν και βέβαια είναι αντικειμενικά χαμηλό για μια τόσο χαρούμενη στιγμή.
Εδώ είναι κι ένας συνοπτικός πίνακας με τα στατιστικά των ευχαριστήριων λόγων στις 85 απονομές Όσκαρ:
Περισσότερα θέματα για τα Όσκαρ εδώ:
15 ατάκες από βραδιές Όσκαρ που "έγραψαν"!
ΤΑ ΡΕΚΟΡ ΤΩΝ ΟΣΚΑΡ
ΤΑ ΦΙΛΜ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΤΑ ΦΙΛΜ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Γενικά, όσοι κερδίζουν Όσκαρ σπάνια κλαίνε πάνω στη σκηνή, καθώς το ποσοστό ανέρχεται μόλις στο 1.7%, αν και εκτοξεύεται στο 7.8% μεταξύ των γυναικών που βραβεύονται για την καλύτερη ερμηνεία. Σε αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνεται το ποσοστό των ανδρών που γελάνε (7.9%), αν και βέβαια είναι αντικειμενικά χαμηλό για μια τόσο χαρούμενη στιγμή.
Εδώ είναι κι ένας συνοπτικός πίνακας με τα στατιστικά των ευχαριστήριων λόγων στις 85 απονομές Όσκαρ:
Περισσότερα θέματα για τα Όσκαρ εδώ:
15 ατάκες από βραδιές Όσκαρ που "έγραψαν"!
ΤΑ ΡΕΚΟΡ ΤΩΝ ΟΣΚΑΡ
ΤΑ ΦΙΛΜ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΤΑ ΦΙΛΜ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου