22 Νοεμβρίου 2015

Οι βιτριολικές ατάκες της θείας Μπεμπέκας από τις "Τρεις Χάριτες"


Έξω καρδιά, ανήσυχο πνεύμα, με προοδευτικές απόψεις, πιο προχωρημένη από τις ανιψιές της, καλόκαρδη, μερικές φορές λίγο ελαφρόμυαλη, πάντα όμως δίπλα στις ανιψιές της, όποτε εκείνες τη χρειάζονταν. Πολλά μπορεί να πει κανείς για τη θεία Μπεμπέκα από τις "Τρεις Χάριτες", όμως ίσως θα ήταν προτιμότερο - και σίγουρα πιο διασκεδαστικό - να διαβάσουμε τι είχε πει η ίδια κατά καιρούς στα 90 επεισόδια της σειράς που έγραψε ιστορία. Πάντα ετοιμόλογη, η Μπεμπέκα έδινε συμβουλές επί παντός επιστητού, με αγαπημένα της θέματα την πάλη των δύο φύλων και τις ερωτικές σχέσεις. Μερικές φορές οι ατάκες της αναιρούσαν η μία την άλλη, αλλά την εποχή εκείνη (αρχές δεκαετίας '90), δύσκολα θα φαντάζονταν οι Ρέππας - Παπαθανασίου ότι μια μέρα κάποιος θα μπορούσε να περάσει από κόσκινο κάθε γραμμή του σεναρίου. Τάδε, λοιπόν, έφη η θεία Μπεμπέκα:


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ:

- "Δεν υπάρχει χειρότερος από τον Έλληνα άνδρα. Ώσπου να σε παντρευτεί, σε έχει στα ώπα-ώπα και άμα σε πάρει, γίνεται το χειρότερο μουλάρι που υπάρχει. Δεν βοηθάει στις δουλειές, παρατάει τις παντόφλες του στη μέση, δεν στρώνει το κρεβάτι... Άσε που άμα παντρευτούνε, καλοκάθονται και ξαμολιόνται και τρώνε και ξεμποχιάζουνε και κάνουν κάτι κοιλιές, να"!
- "Ο Έλληνας μετά τα 40 αισθητικώς είναι για πέταμα".
- "Αν νομίζεις ότι ο γαμπρός μου προστατεύει την κόρη μου, σε γελάσανε".
- "Οι σέξι άνδρες είναι μπερμπάντηδες. Οι μονογαμικοί είναι μαμούχαλοι".
- "Ο άντρας είναι σαν το μουρουνέλαιο. Κλείνεις τα μάτια και τη μύτη και τον παίρνεις". (Προσθέτοντας ότι η ίδια, όταν πήρε τον Αριστείδη έκλεισε... και τ αφτιά!).


ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ:

- "Πρώτη και καλύτερη θα ευχηθείς στη νύφη. Άλλο που από μέσα σου θα θέλεις να της βγάλεις τα μάτια" (στο 15ο επεισόδιο, όταν ο πρώην σύζυγος της Μαρίας, ο Γιάννης, θα παντρευόταν κάποια Λία, για την οποία βέβαια η Μπεμπέκα είχε μάθει όλες τις λεπτομέρειες).
- Πώς δείχνει το ερωτικό της ενδιαφέρον μια γυναίκα; Είναι γλυκιά, φιλόξενη, περιποιητική.
- Τα μοντέλα στις διαφημίσεις είναι "ξεΐγλωττα".
- "Το μάτι της Μισέλ Μοργκάν είναι κλασικό σαν τη φούστα Σανέλ. Κολακεύει τη γυναίκα και κάνει για όλες τις περιστάσεις".
- Αντίθετα, τα μάτια της Τζέσικα Λανγκ είναι "κάτι μικρά, τσίμπλικα".
- "Εμείς οι γυναίκες είμαστε αλλιώς. Μπορούμε να καταλάβουμε, να συγχωρήσουμε. Αυτά τα μουλάρια όχι".
- "Σε τι είναι καλό να είσαι γυναίκα; Εμείς μένουμε έγκυες, εμείς κάνουμε τα παιδιά, εμείς τα μεγαλώνουμε".
- "Η φύση μας έχει κάνει αδύναμες κι ευάλωτες στη βία".
- "Ό,τι δεν κατάφεραν 20 αιώνες γυναικείας παθητικότητας, μπορεί να το καταφέρει ένα γερό μπερντάκι".


ΠΕΡΙ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΕΞ:

- "Άμα χωρίζανε όλες οι γυναίκες με το πρώτο τσιλιμπούρδισμα του δεσμού τους, η Ελλάδα θα γέμιζε μαγκούφηδες και μαγκούφισσες".
- "Το βιτριόλι είναι out από την εποχή της μαμάς μου. Ένα πράγμα ήταν, είναι και θα είναι in, η ζήλια".
- "Ένας μόνος τρόπος υπάρχει για να είναι πιστός ένας άντρας: να είναι η γυναίκα του άπιστη. Ή τουλάχιστον να φαίνεται ότι είναι άπιστη".
- "Πάνω στο μήνα (σ.σ. της σχέσης) πρέπει ν' αρχίζουν τα χουνέρια".
- "Τριάντα χρόνια παντρεμένη, ένα πράγματα κατάλαβα ότι είναι το φάρμακο... η ζήλια"
- "Ο έρωτας είναι η ανώτερη έκφραση της ψυχής του ανθρώπου. Εξόν από την ηδονή, η σαρκική επαφή πρέπει να συνοδεύεται και από ψυχική επαφή".
- "Προτιμώ το ρομαντισμό κι ας έχει βούρδουλα".
- "Εμείς τότε, για να καθίσουμε σε κάποιον, τον τσιτσιρίζαμε πρώτα. Αλλά άμα καθόμασταν, δεν σηκωνόμασταν".
- "Μια γυναίκα πρέπει να ξέρει ν' ανάβει το πράσινο φως και να περιμένει την επίθεση". Αν αυτή δεν εκδηλώνεται, "αρχίζεις τις βολές με το βαρύ πυροβολικό, για να προκαλέσεις τον αντίπαλο". Κι αν πάλι δεν γίνεται τίποτε, "προχωράς στην κατά μέτωπον επίθεση από ξηράς και αέρος".
- "Ο έρωτας εκτός από σωματική έχει και πνευματική υπόσταση".
- "Ο έρωτας είναι μια πράξη που ικανοποιεί την ζωώδη πτυχή του ανθρώπου".
- Οι λόγοι που δεν έπιασε εραστή: "Θέλει πρώτα να φλερτάρεις, να βγεις, να γνωριστείς, να τα πεις και βαριέμαι λίγο". Εξάλλου, "τον εραστή κινδυνεύεις να τον ερωτευτείς πραγματικά, ενώ με τον βαλέ κρατάς τις αποστάσεις σου".
- "Όταν κάτι είναι ωραίο, η αμαρτία δεν πιάνεται".
- "Γι' αυτό υπάρχει και η μετάνοια, για να μπορούμε πού και πού να κάνουμε καμιά αμαρτία".
- "Ο άνθρωπος, προκειμένου να εκτελέσει τη γενετήσια πράξη, διακατέχεται από μια συστολή και αιδημοσύνη".
- "Αυτό το πράγμα (σ.σ. εννοώντας το σεξ) ποτέ του δεν με κούρασε".
- "Άμα διορθωθεί χρυσή μου, θα κλαις με μαύρο δάκρυ". (στο 65ο επεισόδιο, όταν μαζί με την Όλγα είχαν στήσει αυτί με τον κοριό της τελευταίας στο σπίτι της Τέτης και πέτυχαν μια πολύ προσωπική στιγμή της κοπέλας με τον τότε μνηστήρα της).


ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ:

- "Ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα. Λέμε ό,τι θέλουμε ελεύθερα, ψηφίζουμε ό,τι θέλουμε ελεύθερα, πάμε σ' όποιον γάμο θέλουμε ελεύθερα".
- "Τι κράτος κι εμείς! Ακόμη και τους ιούς εισαγωγή τους κάνουμε"!
- "Αν ήμουν κι εγώ εργαζόμενη, όλο απεργίες θα ξεσήκωνα"
- "Αυτή η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο πολύ με εκνευρίζει".
- "Όταν διεκδικούμε το δίκιο μας, τον εργοδότη πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε με δυναμισμό κι αέρα".
- Μαζί με την Όλγα, τη Μαρία και την Ειρήνη πολεμάνε τον καπιταλισμό από τα μέσα υπογράφοντας διάφορα ψηφίσματα διαμαρτυρίας και διαβάζοντας προοδευτικές εφημερίδες, ενώ όταν βλέπουν πολιτικούς στην τηλεόραση, τους μουτζώνουν.. Η δε Μπεμπέκα διακήρυξε λάβρα ότι στον καπιταλισμό "ο πλούτος και τα μέσα παραγωγής συγκεντρώνονται στα χέρια μιας ολιγαρχίας κι ο εργαζόμενος μετατρέπεται σε μισθωτό σκλάβο".


ΑΤΑΚΕΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

- "Η κότα είναι το πιο ερωτικό πουλί" (για να δικαιολογήσει, γιατί ντύθηκε κότα σ' ένα αποκριάτικο πάρτι)
- "Τι σου είναι ο άνθρωπος! Ένα τίποτα! Αρκεί ένα ντουπ μ' ένα ρολόι... και πάει!" (στο 13ο επεισόδιο, όταν ένα ρολόι με βοσκοπούλα έπεσε στο κεφάλι της Όλγας κι εκείνη έπαθε αμνησία).
- "Εγώ Μπεμπέκα γεννήθηκε και Μπεμπέκα θα πεθάνω".
- "Στις μέρες μας δυο πράγματα είναι της μόδας: η περεστρόικα και η βότκα".
- "Τόσα στουρνάρια έχουνε πάρει δίπλωμα από τα ανώτατα ιδρύματα".
- "Από τότε που υπάρχουν οι εξετάσεις, υπάρχουν και τα σκονάκια".
- "Στα ύψη έχουν φτάσει οι τιμές" (όταν πληροφορήθηκε ότι ένα ερωτικό μασάζ κόστιζε 50.000 δραχμές).
- "Τη σήμερον ημέρα δεν υπάρχουν γριές".
- Μια γιαγιά δεν είναι παρά "η μητέρα μιας μητέρας".
- "Ό,τι υπήρχε σε αρχαία, τά χουν ανακαλύψει, τα μισά οι αρχαιολόγοι, τ' άλλα μισά οι αρχαιοκάπηλοι".
- "Το χαρτί είναι η πιο ανώδυνη διασκέδαση για μια κυρία".


ΤΟ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ:

- "Πώς είναι (σ.σ. εννοώντας τους κλέφτες) εμφανισιακώς;", όταν γνώρισε δύο υποτιθέμενους συναδέλφους της Ειρήνης από τα δικαστήρια, οι οποίοι βέβαια στην πραγματικότητα ήταν δυο κλεφτρόνια, ο Τέλης και ο Ντάντακας. Τώρα γιατί τόσα χρόνια δεν έκανε ποτέ την - από κάθε άποψη περίεργη - ερώτηση αυτή στην ανιψιά της Ειρήνη, που ήταν δικαστική υπάλληλος, είναι ένα ερώτημα κόλαφος.
- "Καλέ, εγώ έχω φαρμακώσει τη μισή Αθήνα" και "Καλέ, εγώ με τα χεράκια μου το έβαλα" εννοώντας το ποντικοφάρμακο, όταν έγινε η παρεξήγηση με τις τούρτες.
- "Είσαι σαν τον Κουασιμόδο σερβιτόρο", απευθυνόμενη στην Όλγα, όταν εκείνη έπαθε λουμπάγκο, αλλά παρόλ' αυτά προθυμοποιήθηκε να της φέρει μια πορτοκαλάδα. (Ε, εδώ την Μπεμπέκα τη λες λίγο αχάριστη!)
 - "Ο Αριστείδης χωρίς κραγιόν δεν βγαίνει από το σπίτι" (Για να δικαιολογήσει το κραγιόν στα χείλη του Αντρέα, όταν υποδυόταν παράλληλα τη γυναίκα και πιο συγκεκριμένα τη Μαρία για να μπορέσει η Όλγα να πουλήσει την αντικερί της σ' έναν υποψήφιο αγοραστή, ενώ παράλληλα την έπεφτε ως Ανδρέας στην κόρη του αγοραστή, που ήταν και συμφοιτήτριά του.. δηλαδή μύλος!)


ΚΑΙ Η.. ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ:

- "Τα κομπιούτερ είναι το επάγγελμα του μέλλοντος". (Όταν η Όλγα νόμιζε ότι η Τέτη ήταν έγκυος και ονειρευόταν το μέλλον του εγγονιού της). Ίσως η πιο έγκυρη πληροφορία που άντλησε από τα "έγκυρα" περιοδικά, που κατά καιρούς διάβαζε η Μπεμπέκα!





Το πρώτο μέρος του αφιερώματος στη θεία Μπεμπέκα, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:
We love Μπεμπέκα: Το who is who της πιο αγαπημένης θείας στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου