11 Ιουλίου 2016

Τέσσερα τραγούδια που ακούν οι Πορτογάλοι στα ραδιόφωνά τους σήμερα

Όταν σκέφτηκα να ετοιμάσω ένα μίνι αφιέρωμα σε όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πορτογαλικά τραγούδια (με αφορμή και το κύπελλο που σήκωσε η πορτογαλική ομάδα στο Euro), ομολογώ ότι είχα βάλει τον πήχη ψηλά. Δεν θα αμφισβητήσω βέβαια τη μουσική βιομηχανία μιας ολόκληρης χώρας, όμως έχω δύο παρατηρήσεις. Κατ' αρχήν, τα περισσότερα πορτογαλικά τραγούδια είναι εξαιρετικά χαμηλών τόνων με τα πιο χαρούμενα να κινούνται σε mid-tempo ρυθμούς, κάτι που ισχύει ακόμη και για τη χιπ-χοπ μουσική. Πέραν αυτού, η πορτογαλική γλώσσα είναι τόσο ιδιαίτερη ηχητικά, ώστε ή τη λατρεύεις ή σε αφήνει αδιάφορο. Και μπορεί από μικρός να είμαι συνηθισμένος στο πορτογαλικό ηχόχρωμα των πρωταγωνιστών στα βραζιλιάνικα σίριαλ που έδειχνε η κρατική τηλεόραση μια φορά κι έναν καιρό, όμως κάτι μέσα μου κλωτσάει, όταν πρόκειται για μουσική και μάλιστα για τραγούδια όπου ο στίχος έχει τον πρώτο λόγο και όχι η μελωδία. Τέλος πάντων, διάλεξα τέσσερα πορτογαλικά τραγούδια - όλα παραγωγής 2016 - που είναι διαφορετικά μεταξύ τους, εμπορικά και ενδεικτικά της σύγχρονης μουσικής σκηνής της Πορτογαλίας.

Ana Moura - Dia De Folga
Ένα απλό, μοντέρνο και κεφάτο φάντο που μου άρεσε πολύ, όπως και το εξαιρετικά λιτό και φτωχό, πλην όμως έξυπνο βιντεοκλίπ. Πραγματικά λάτρεψα αυτό το τραγούδι, που γιορτάζει την "Ημέρα αργίας".


Capitão Fausto - Amanhã Tou Melhor
"Αύριο θα είμαι καλύτερα" είναι το αισιόδοξο μήνυμα που θέλει να μεταδώσει αυτό το χαριτωμένο τραγουδάκι με την εμφανή ρετρό αισθητική άποψη. Ενδιαφέρον άκουσμα ακόμη και για όποιον δεν γνωρίζει τη γλώσσα, γι' αυτό και το προτείνω.


Deolinda - Corzinha De Verão
Η μελωδία είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά λίγο μου κλωτσάνε τα πορτογαλικά σαν γλώσσα, όπως έγραψα και πιο πάνω. (Σίγουρα είναι μια γλώσσα αρκετά μελωδική, όμως δεν την έχω συνηθίσει σε μπαλάντες και γι' αυτό μπορεί να γίνομαι πολύ άδικος. Το τραγούδι πάντως έχει ενδιαφέρον.


Yudi Fox - Não Para
Δεν νομίζω να υπάρχει πορτογαλικό κλαμπάκι, όπου να μην ακούγεται αυτό το τραγούδι, που θα κλέψει την καρδιά σας. Αρκετά καλοκαιρινό από μια πορτογαλική σκοπιά (δηλαδή μην ετοιμαστείτε να ξετιναχτείτε στο χορό), μοντέρνο και υποβλητικό, ένα τραγούδι που αξίζει να πατήσετε το replay - και είναι το δεύτερο αγαπημένο μου μαζί με το "Dia De Folga".



Περισσότερα μουσικά ταξίδια:
-- Τι τραγούδια ακούνε στην Αφρική σήμερα;
-- 4 τραγούδια που μιλάνε σουηδικά και οι Σουηδοί τα λατρεύουν
-- 5 σύγχρονα τραγούδια made in.... Γερμανία!
-- 5 τραγούδια made in... Βραζιλία
-- Τραγούδια made in Αυστρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου