23 Σεπτεμβρίου 2016

Η καταπληκτική ιστορία ενός 11χρονου κοριτσιού που αγαπάει πολύ το διάβασμα και έφτιαξε μια βιβλιοθήκη με 5000 βιβλία στην αυλή του σπιτιού της

πηγή: facebook.com/kaciane.caroline

Η Κασιανή ντο Νασιμέντο (Kaciane do Nascimento), ένα εντεκάχρονο κορίτσι που ζει στην περιοχή του Σάου Ζοσέ στο Ρίο Πρέτο της Βραζιλίας, αγαπάει πολύ τα βιβλία. Πριν ακόμη πάει στο σχολείο έμαθε να διαβάζει δίπλα στα αδέρφια της και στη συνέχεια, από τη μέρα που δανείστηκε το πρώτο της βιβλίο στο σχολείο μέχρι σήμερα έχει διαβάσει 560 βιβλία. Παράλληλα, έχει βάλει στόχο, τον οποίο και υλοποιεί, να μεταδώσει την αγάπη της δια το διάβασμα και σε άλλα παιδιά της περιοχής της, ενώ οσονούπω θα εκδοθεί και το πρώτο της βιβλίο. Και φαίνεται ότι τα καταφέρνει καλά, αφού στη σελίδα της στο facebook έχει σχεδόν 5000 φίλους και περισσότερους από 2000 ακολούθους.


Η ιστορία της, γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο από την ίδια, δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Folha de Sao Paulo και είναι μια ιστορία που θα σας εμπνεύσει ανεξαρτήτου ηλικίας. Είναι ένα καταπληκτικό κορίτσι, που με το παράδειγμά του μας δείχνει πόσο σημαντικό είναι να αγωνιζόμαστε δημιουργικά για να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα. Και ποιος είναι καλύτερος τρόπος για να ονειρευόμαστε εκτός από το διάβασμα;

Αυτή, λοιπόν, είναι η ιστορία της καταπληκτικής Κασιανής:
"Το πάθος μου για τα βιβλία ξεκίνησε πολύ προτού το συνειδητοποιήσω. Η μητέρα μου λέει ότι ενδιαφερόμουν πολύ για τα βιβλία ήδη σε ηλικία τριών ή τεσσάρων και το αγαπημένο μου παιχνίδι ήταν να παίζω τη μαθήτρια.
Έμαθα να διαβάζω και να γράφω μαζί με τους μεγαλύτερους αδερφούς μου στην πίσω αυλή των γονιών μου. Έμαθα τι ήταν βιβλιοθήκη στο σχολείο, όταν ήμουν επτά. Με την ενθάρρυνση του δασκάλου μου, τότε διάβασα το πρώτο μου βιβλίου, την "Ιστορία του Πίτερ Ράμπιτ" της Μπεατρίξ Πότερ. Είχε περίπου 100 σελίδες με πολλές ζωγραφιές.. Μου πήρε λίγες ώρες για να το τελειώσω. Το πάθος μου άρχισε ακριβώς εκεί. Μου άρεσε η αίσθηση του να μπορώ να μπαίνω μέσα στην ιστορία, να γνωρίζω τους χαρακτήρες και να μεταφέρομαι σε μέρη που ποτέ δεν είχα φανταστεί. 
Την ίδια εκείνη εβδομάδα επέστρεψα στη βιβλιοθήκη και δανείστηκα μερικά ακόμη βιβλία. Από τότε, αυτό είναι το αγαπημένο μου χόμπι. Κάθε μέρα, ανυπομονώ να γυρίσω από το σχολείο στο σπίτι, να κάνω τα μαθήματά μου και μετά να κλείσω την πόρτα του δωματίου μου και να μπω στον δικό μου μικρόκοσμο. Τώρα διαβάζω περίπου 100 βιβλία το χρόνο κατά μέσο όρο. Συνολικά, έχω ήδη διαβάσει 560 βιβλία.
Όταν ήμουν εννέα ετών, η οικογένειά μου μετακόμισε από το μέρος που νοικιάζαμε και αποκτήσαμε το δικό μας σπίτι σ' ένα οικιστικό συγκρότημα χαμηλών εισοδηματιών. Τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν πολλά πράγματα να κάνουν, κάτι που μου έδωσε την ιδέα να χτίσω μια βιβλιοθήκη στην πίσω αυλή των γονιών μου. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούσα να μυήσω όλα τα παιδιά της γειτονιάς στον φανταστικό κόσμο των παιδιών. 
Άρχισα να μιλώ στους ανθρώπους για τον σκοπό μου και ζητούσα δωρεές, όμως μάζεψα μόλις 40 βιβλία. Καθώς τα γενέθλιά μου πλησίαζαν, αποφάσισα να ετοιμάσω  ένα βίντεο και να το δημοσιοποιήσω στο ίντερνετ. Αντί για τα συνηθισμένα δώρα, ζήτησα βιβλία για να φτιάξω τη βιβλιοθήκη.
Το βίντεό μου το είδε ένας τοπικός επιχειρηματίας. Αυτός είναι που μου χάρισε όλο το απαραίτητο υλικό για να χτίσω τη βιβλιοθήκη. Το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα μέσα σε λίγους μήνες. Η βιβλιοθήκη είναι πολύχρωμη, έχει μικρά τραπέζια και έναν παιδότοπο. Υπάρχουν περίπου 5000 διαφορετικά βιβλία για όλες τις ηλικίες και τις προτιμήσεις.
Μιας και βρίσκεται στην πίσω αυλή των γονιών μου, οι επισκέπτες πρέπει να περάσουν από την κουζίνα για να φτάσουν στη βιβλιοθήκη. Όμως αυτό δεν μ' ενοχλεί. Η μαμά μου και η αδερφή μου με βοηθούν να υποδεχτούμε τα παιδιά της γειτονιάς.
Όπως συμβαίνει στα βιβλία, θέλω η ιστορία μου να προχωρήσει κι άλλο. Τον Οκτώβριο, δύο ακόμη όνειρά μου θα γίνουν πραγματικότητα: θα εκδόσω το πρώτο μου βιβλίο και θα ανοίξω μια κινητή βιβλιοθήκη. Η ευχή μου είναι για τα παιδιά άλλων φτωχών γειτονιών να έχουν κι αυτά την ευκαιρία που μου δίνει το διάβασμα να ταξιδεύω σε μακρινά μέρη. 
Ήδη έχω όλα όσα χρειάζομαι για τη φτιάξω. Είναι σχεδόν έτοιμη και είναι ωραία! Το βιβλίο μου θα είναι κι αυτό πολύ ωραίο. Αφορά την ιστορία μου, γύρω από την προκατάληψη, τη φιλία και άλλα θέματα. Θα κυκλοφορήσει εν όψει του Μήνα των Παιδιών τον Οκτώβριο.
Και κάπως έτσι συνεχίζω να πορεύομαι, να ονειρεύομαι, να πραγματοποιώ αυτά τα όνειρα. Κάθε μέρα είναι σαν να γράφω ένα νέο κεφάλαιο".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου