Αν και δεν αποτελεί μία από τις επίσημες συμμετοχές του 64ου διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουοβίζιον, που φιλοξενείται στο Ισραήλ, θεωρείται το πρώτο τραγούδι της διοργάνωσης που δημιουργήθηκε όχι από την έμπνευση κάποιων δημιουργών, αλλά αποκλειστικά με τη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τα ισραηλινά μέσα το αναφέρουν ως τον ανεπίσημο ύμνο του διαγωνισμού και ως το υπέρτατο τραγούδι της Γιουροβίζιον. Είναι όμως έτσι;
Στις 22 Απριλίου 1978, το
συγκρότημα Alphabeta χάρισε στο Ισραήλ την πρώτη του νίκη στο
μουσικό διαγωνισμό με το έξυπνο τραγούδι «A-Ba-Ni-Bi», που από
τους φαν της Γιουροβίζιον θεωρείται all times classic. Επικεφαλής του συγκροτήματος ήταν ο Ιζχάρ
Κοέν, ο οποίος εκπροσώπησε ακόμη μια φορά το Ισραήλ στη Γιουροβίζιον (το 1985
με το τραγούδι «Olé, Olé»), όπου τα πήγε αρκετά καλά τερματίζοντας στην πέμπτη θέση.
Έχοντας εγκαταλείψει το τραγούδι
εδώ και πολλά χρόνια, στην επέτειο των σαράντα χρόνων από την πρώτη διοργάνωση της
Γιουροβίζιον σε ισραηλινό έδαφος, όταν το Ισραήλ φιλοξενεί για τρίτη φορά το
διαγωνισμό (παρότι μετράει συνολικά τέσσερις νίκες, καθώς το 1980 η κρατική
τηλεόραση της χώρας αρνήθηκε για οικονομικούς λόγους να διοργανώσει για δεύτερη
συνεχή χρονιά τη διοργάνωση), ο Ιζχάρ Κοέν επιστρέφει ερμηνεύοντας – με τη φωνή
του αγνώριστη ως προϊόν ηλεκτρονικής επεξεργασίας – το τραγούδι «Blue Jeans
& Bloody Tears», που φιλοδοξεί να θεωρηθεί το υπέρτατο
γιουροβιζιονικό τραγούδι!
Η πρωτοβουλία ανήκει στον digital artist Νιμρόντ Σαπίρα, υπό την εποπτεία του οποίου μια ομάδα Ισραηλινών μουσικών,
προγραμματιστών και επιχειρηματιών συνεργάστηκαν με την εταιρία Oracle, που ειδικεύεται στις εφαρμογές cloud, με στόχο να δημιουργήσουν το καλύτερο και
πλέον αντιπροσωπευτικό τραγούδι της Γιουροβίζιον. Για το σκοπό αυτό
τροφοδότησαν ένα σύστημα cloud
με 200 από τις μεγαλύτερες επιτυχίες
τους διαγωνισμού και ο υπολογιστής παρήγαγε μια σειρά από μελωδίες και στίχους.
Η ανάπτυξη του σχετικού αλγορίθμου είχε γίνει προηγουμένως από τον Ισραηλινό
ποιητή και προγραμματιστή, Ερίν Χαντάς.
Στη συνέχεια, ο συνθέτης Αμίρ
Σέινφιλντ επέλεξε ορισμένα από τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής επεξεργασίας (δηλαδή
αποσπάσματα από μελωδίες και στίχους) συνδυάζοντάς τα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε
το νέο τραγούδι να ανταποκρίνεται στο αληθινό πνεύμα της Γιουροβίζιον. Και
κάπως έτσι δημιουργήθηκε το «Blue Jeans & Bloody Tears», που παρουσιάστηκε δημόσια λίγες ώρες πριν τον πρώτο ημιτελικό του
64ου διαγωνισμού της Γιουροβίζιον, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η καλλιτεχνική
διεύθυνση ανήκει στον Αβσαλόμ Αριέλ, παραγωγό του τραγουδιού «Toy» που το 2018
χάρισε στο Ισραήλ την πέμπτη του νίκη στο διαγωνισμό.
Σύμφωνα με τον Σαπίρα, το «Blue
Jeans & Bloody Tears» έχει «100% γιουροβιζιονικό DNA» και γιορτάζει όλα όσα αντιπροσωπεύει ο
δημοφιλής τραγουδιστικός διαγωνισμός, δηλαδή «το κιτς, το έντονο δράμα, το
επιτηδευμένο και το χιούμορ». Κατά πόσο βέβαια το αποτέλεσμα είναι όντως
επιτυχημένο ή όχι, μπορείτε να το κρίνετε μόνοι σας. Προσωπικά δεν τρελάθηκα
και για να είμαι ειλικρινής δεν προτίθεμαι να υποβάλω για δεύτερη φορά τα
αυτάκια μου στο... μαρτύριο Blue Jeans & Bloody Tears!
Για τους τολμηρούς... καλή ακρόαση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου