10 Μαΐου 2020

Το ποίημα του βραβευμένου με Νόμπελ Ράντγιαρντ Κίπλινγκ για τη μητέρα του

πηγή: https://el.wikipedia.org/

Ένας από τους πλέον διεθνώς αναγνωρισμένους Άγγλους ποιητές είναι ο βραβευμένος με Νόμπελ (το 1907) Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, τον οποίο στην Ελλάδα γνωρίζουμε κυρίως από το εμβληματικό ποίημα «Αν» και φυσικά από το περίφημο «Βιβλίο της Ζούγκλας», που έχει μεταφερθεί πολλές φορές στον κινηματογράφο.
Αντίθετα, μάλλον απαρατήρητο έχει περάσει στην Ελλάδα ένα πολύ συγκινητικό ποίημα του Κίπλινγκ αφιερωμένο στη μητέρα του, την οποία αγαπούσε πολύ. Δυστυχώς δεν γνωρίζω ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως πότε πρωτοδημοσιεύτηκε και σε ποια συλλογή ή ποιος μετέφρασε τους στίχους στα ελληνικά, παρά μόνο ότι αυτοί δημοσιεύτηκαν σε ελληνική εφημερίδα το Νοέμβριο του 1910 με αφορμή το θάνατο της μητέρας του, Άλις.

Κι αν με κρεμούσαν στο ψηλότερο βουνό,
Μητέρα, μητερούλα μου,
Ξέρω ποιανού θά χα τον πόνο το στερνό,
Μανούλα μου!

Κι αν πνιγόμουν σε πέλαγο βαθύ,
Μητέρα, μητερούλα μου,
Ξέρω ποια δάκρια θα φτάνουν ως εκεί,
Μανούλα μου!

Κι αν μ’ αρρωστήσει το κορμί μου κι η ψυχή,
Μητέρα, μητερούλα μου!
Ποιού θα με γιάνει, εγώ το ξέρω, η προσευχή,
Μανούλα μου!

1 σχόλιο: