10 Φεβρουαρίου 2025

Αγαπημένοι Έλληνες ηθοποιοί σε σπάνιες, παλιές φωτογραφικές εμφανίσεις τους στον ελληνικό τύπο

Ανατρέχοντας στα φύλλα παλιών εφημερίδων, κάποιες φορές βρισκόμαστε προ ευχάριστων εκπλήξεων. Ο λόγος γίνεται για φωτογραφικές εκπλήξεις, που μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε αγαπημένα πρόσωπα του θεάματος σε πολύ μικρότερη ηλικία από αυτήν που τους γνωρίσαμε ως θεατές. Αυτή είναι και η επιθυμία του παρόντος αφιερώματος, να μοιραστούμε άγνωστες ή ελάχιστα γνωστές φωτογραφίες αγαπημένων ηθοποιών γυρνώντας το χρόνο πολλά χρόνια πίσω.

Ένας από τους πιο γνωστούς και πιο αγαπημένους Έλληνες ηθοποιούς –για πολλά χρόνια και παρουσιαστής ειδήσεων στην ΕΡΤ όπως θυμούνται οι παλιότεροι– είναι ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος. Εγγονός της σπουδαίας και βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού Κατίνας Παξινού, για την οποία συχνά μιλάει στις συνεντεύξεις του, ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος έκανε το φωτογραφικό ντεμπούτο του στις σελίδες του ελληνικού τύπου σε ηλικία μόλις 3.5 ετών στο πλευρό της διάσημης γιαγιάς του, αλλά και του μεγαλύτερου αδελφού του, Φαίδωνα. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Έθνος στις 19 Μαΐου 1951.



Η πιο γνωστή τηλεοπτική δουλειά του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου ήταν το «Δις Εξαμαρτείν», στο πλευρό της Νένας Μεντή. Η επίσης πολυαγαπημένη ηθοποιός έχει μιλήσει αρκετές φορές σε συνεντεύξεις της για τον πρώτο της γάμο με τον ηθοποιό Κώστα Στύλιαρη, ο πρόωρος θάνατος του οποίου σε ηλικία μόλις 34 ετών της είχε στοιχίσει πολύ. Μια σπάνια φωτογραφία από το γάμο του ζευγαριού δημοσίευσε η εφημερίδα Ακρόπολις στις 2 Δεκεμβρίου 1966 (που εδώ μεταφέρεται όχι σε πολύ καλή ποιότητα αναπαραγωγής).



Η «βασίλισσα της τζαζ» που εξελίχθηκε σε μια από τις σπουδαιότερες κωμικές ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, η Ρένα Βλαχοπούλου, έκανε την πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση σε μια τουρκική ταινία του 1953 με τίτλο «Affet Beni Allahim». Μια σπάνια φωτογραφία από τα γυρίσματα της ταινίας, που δεν σώζεται, δημοσίευσε το Έθνος στις 21 Μαρτίου 1953.



Αντίστοιχα ένας από τους κορυφαίους άνδρες κωμικούς του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, ένας αυθεντικός υπηρέτης της τέχνης με ποικίλα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, ήταν ο Μίμης Φωτόπουλος. Στις 15 Νοεμβρίου 1986, στο πλαίσιο ενός αφιερώματος στον αγαπημένο ηθοποιό λίγες μέρες μετά το θάνατό του, η εφημερίδα Χαραυγή της Κύπρου δημοσίευσε αποσπάσματα από τα βιβλία του «Το ποτάμι της ζωής» και «Ελ Ντάμπα». Στο δεύτερο βιβλίο ο Μίμης Φωτόπουλος περιέγραφε τις αναμνήσεις του από το ομώνυμο στρατόπεδο της Αφρικής, όπου είχε οδηγηθεί ως πολιτικός κρατούμενος από τις βρετανικές δυνάμεις την περίοδο των Δεκεμβριανών, παρότι ο Φωτόπουλος δεν είχε πάρει μέρος στις συγκρούσεις, πληρώνοντας την αριστερή ιδεολογική του ταυτότητα. Το αφιέρωμα της κυπριακής εφημερίδας συνοδευόταν από δύο φωτογραφίες του αγαπημένου ηθοποιού πριν και μετά την εξορία του στην Αφρική.



Σπουδαία ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου, γνωστή στο ευρύτερο κοινό από την πολύ πετυχημένη ταινία «Ρόζα» (στους μεγαλύτερους και από τις ελάχιστες τηλεοπτικές εμφανίσεις, όπως στο «Τρίτο Στεφάνι» ή στην εκπομπή «Μικροί Μεγάλοι»), η Λήδα Πρωτοψάλτη ξεκίνησε από το «Παιδικό Θέατρο» της Κατερίνας Ανδρεάδη το 1951. Συμπρωταγωνιστής της ήταν ένα άλλο παιδί-θαύμα της εποχής, ο Νίκος Πιλάβιος, ο οποίος τις δεκαετίες 1970 και ’80 ασχολήθηκε με παιδικές εκπομπές στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Φωτογραφίες των δύο μικρών πρωταγωνιστών δημοσίευσαν πολλές εφημερίδες της εποχής, όπως η Βραδυνή στις 19 Δεκεμβρίου 1951.



Καταξιωμένη ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, η Αλεξάνδρα Λαδικού ξεκίνησε από τα καλλιστεία του 1953, όταν εκλέχτηκε Β΄ Μις Ελλάς και αναπληρωματική Μις Κόσμος. Ωστόσο η πρώτη φωτογραφία της σε εφημερίδα –και μάλιστα πρωτοσέλιδη– ήταν στις 6 Ιουνίου 1951, όταν ακόμη η ίδια ήταν μαθήτρια, με αφορμή ένα πολυήμερο αφιέρωμα της εφημερίδας Έθνος στα όνειρα και τις φιλοδοξίες των τελειόφοιτων μαθητών διαφόρων σχολείων της Αθήνας εκείνη την εποχή.



Η Σούλα Αθανασιάδου έγινε ευρύτερα γνωστή με τις συμμετοχές της σε τηλεοπτικές σειρές της Μιρέλλας Παπαοικονόμου και κυρίως σε πολύ δημοφιλή κωμικά σίριαλ όπως τα «Εγκλήματα», το «Θα βρεις το δάσκαλό σου» και «Βότκα Πορτοκάλι». Μια σπάνια φωτογραφία της σε νεαρή ηλικία δημοσιεύτηκε σε σερραϊκή εφημερίδα το Δεκέμβριο του 1953, όταν βρέθηκε στην πόλη των Σερρών κατά τη διάρκεια περιοδείας του θιάσου του Βασίλη Διαμαντόπουλου, του οποίου ήταν μέλος.



Η Μίτση Κωνσταντάρα είναι γνωστή από τις συμμετοχές της σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες στο πλευρό του αδελφού της, Λάμπρου, σε δεύτερους ρόλους, που όμως έκλεβαν τις εντυπώσεις με κορυφαίο ίσως παράδειγμα την «ατυχήσασα» οικιακή βοηθό στην ταινία «Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι». Ούσα μέλος του θιάσου Γ. Κουκούλη βρέθηκε στις Σέρρες το Σεπτέμβριο του 1949, οπότε μια φωτογραφία της δημοσιεύτηκε σε τοπική εφημερίδα. Δεν άλλαξε και πολύ μεγαλώνοντας...



Το όνομα Κώστας Δούκας ίσως δεν λέει πολλά στους περισσότερους. Όλοι όμως τον γνωρίζουμε από τις διάφορες συμμετοχές του σε κλασικές κωμωδίες του ασπρόμαυρου ελληνικού κινηματογράφου με πιο χαρακτηριστική τη συμμετοχή του στην ταινία «Της Κακομοίρας» -τα τελευταία χρόνια περισσότερο γνωστή ως «Ο Μπακαλόγατος»- στο ρόλο του... «μεγαλομπακάλη» κυρ Παντελή στο πλευρό του Κώστα Χατζηχρήστου. Φυσικά η πορεία του Κώστα Δούκα στο θέατρο είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα. Μία νεανική φωτογραφία του δημοσίευσε ο Νεολόγος της Θεσσαλονίκης το Σεπτέμβριο του 1926. Ούτε κι αυτός άλλαξε πολύ στο πέρασμα των χρόνων!




  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου