17 Αυγούστου 2014

Τα δάκρυα της Αμαλίας

Τα πρώτα χρόνια του ελληνικού κράτους, την περίοδο της οθωνικής δυναστείας, αν υπήρχε ένα πρόσωπο που σήμερα περιγράφεται με θετικά σχόλια από τους ιστορικούς, ήταν η Αμαλία. Ωστόσο, η ζωή δεν ήταν ρόδινη για την τότε βασίλισσα, η οποία δεχόταν πιέσεις, επειδή δεν αποκτούσε παιδιά. Σε κάθε ταξίδι του βασιλικού ζεύγους στην επαρχία, όλοι ρωτούσαν την Αμαλία πότε θα ετοιμάσει τον διάδοχο, ενώ περιγράφεται και μια σκηνή από περιοδεία του Όθωνα και της Αμαλίας στην Κόρινθο, όταν μια έγκυος γυναίκα πλησίασε την βασίλισσα και της είπε: "Κοίτα εγώ", δείχνοντας την κοιλιά τη. "Ε, πότε και συ";

Καθώς τα χρόνια περνούσαν και η Αμαλία δεν έμενε έγκυος, η συναισθηματική πίεση αυξανόταν για εκείνη., παρόλο που ο Όθωνας τη στήριζε και ήταν ο μόνος ίσως που δεν ανυπομονούσε για έναν διάδοχο. Ενδιαφέρον έχει μια σκηνή, που περιγράφεται στο ημερολόγιο μιας Γερμανίδας, που ονομαζόταν Βαδρόι και η οποία, κατά τη διάρκεια περιήγησής της στην Ελλάδα το 1859, είχε επισκεφτεί τα ανάκτορα , προκειμένου να δει από κοντά την πινακοθήκη τους. 
Πράγματι, ο θαλαμοφύλακας οδήγησε τη Γερμανίδα στην αίθουσα, που ήταν σκοτεινή, καθώς τα παράθυρα παρέμεναν κλειστά. Ξαφνικά, άκουσε λυγμούς και διέκρινε την Αμαλία να κλαίει και τον Όθωνα να τη στηρίζει με το χέρι του. Η επισκέπτρια προσπάθησε ν' αποσυρθεί διακριτικά, αλλά ο Όθωνας τη σταμάτησε ψιθυρίζοντάς της: "Κυρία μου, η βασίλισσα είναι τόσο θλιμμένη και σεις θέλετε να φύγετε"; 
Εκείνη τότε πλησίασε την Αμαλία και τη ρώτησε, "Μεγαλειοτάτη, τι έχετε"; Λίγη ώρα αργότερα, όταν αποσύρθηκε ο Όθωνας, η Αμαλία άρχισε να μουρμουρίζει: "Θεέ μου, τι τους κάναμε; Δεν έχω παιδιά λένε! Μήπως φταίω εγώ γι' αυτό; Ας μας δώσουν επιτέλους τον ανιψιό μου να τον υιοθετήσουμε.. Γιατί μου λένε ότι ρωσίζω; Εγώ μόνο Ελληνίδα είμαι.. Ναι, είμαι Ελληνίδα...". Σύμφωνα με τα γραπτά της Βαδρόι, τότε μπήκε και πάλι στην αίθουσα ο Όθωνας, έπιασε τη σύζυγό του από το μπράτσο και αποχώρησαν μαζί.
Ήταν αληθινό το περιστατικό ή απλά μια προσπάθεια θυματοποίησης του βασιλικού ζεύγους από μία συμπατριώτισσά τους; Η αλήθεια είναι ότι οι πιέσεις στην Αμαλία για το θέμα του διαδόχου ήταν αφόρητες. Βέβαια, λίγα χρόνια, για πολύ πιο σοβαρούς λόγους, που δεν είχαν καμία σχέση με την έλλειψη διαδόχου, ο Όθωνας και η Αμαλία εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα με μια αναίμακτη επανάσταση, όμως η γυναίκα αυτή κουβαλούσε το "στίγμα" μέχρι το τέλος της ζωής της - όχι απλά επειδή ήταν αυστηρά τα ήθη της εποχής, αλλά επειδή θεωρούνταν αδιανόητο να μην αποκτήσει διάδοχο ένας βασιλιάς.


Διαβάστε επίσης:
Η κατάλυση της δυναστείας του Όθωνα στις 10 Οκτωβρίου 1862.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου