9 Μαΐου 2014

Οι τηλεθεάσεις όλων των Γιουροβίζιον από το 2002 μέχρι και το 2013


Όταν το 2001 οι Αντίκ εκπροσώπησαν την Ελλάδα στη Γιουροβίζιον, η τηλεθέαση του μεγαλύτερου τηλεοπτικού προγράμματος της ευρωπαϊκής ηπείρου ήταν ακόμη χαμηλή στη χώρα μας. Η επιτυχία των Αντίκ, που τερμάτισαν στην τρίτη θέση, άνοιξε την όρεξη των τραγουδιστών, αλλά και των δισκογραφικών εταιριών, με αποτέλεσμα η χώρα μας να εκπροσωπείται από γνωστά ονόματα και παράλληλα ν' ανέβει κατακόρυφα η τηλεθέαση σε ασύλληπτα ρεκόρ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ας κάνουμε μια αναδρομή στις τηλεθεάσεις της Γιουροβίζιον όλα αυτά τα τελευταία χρόνια: από το 2002 μέχρι και πέρυσι.
2002 (25/05): 1.522.000 τηλεθεατές (16.8% ή μερίδιο 50% επί των ανοιχτών δεκτών)
Για την ιστορία, τη βραδιά εκείνη το Mega πρόβαλε ένα επεισόδιο του ριάλιτι "Bar" από τις 22.10΄ μέχρι τις 23.10΄, το οποίο παρακολούθησαν 565.000 τηλεθεατές, ενώ στον ΑΝΤ1 μέχρι τις 11 περίπου προβαλλόταν η θεατρική παράσταση "Ρετάλια Live" (479.0000 τηλεθεατές μέσος όρος) κι από τις 11 μέχρι τα μεσάνυχτα ένα επεισόδιο του "Big Brother 2", το οποίο παρακολούθησαν 672.000 (ή το 21.1% όσων είχαν ανοικτές τις τηλεοράσεις τους) και ήταν το δεύτερο δημοφιλέστερο πρόγραμμα της ημέρας.

2003 (24/05): 1.954.000 τηλεθεατές (21.5% ή 58.9% επί των ανοιχτών δεκτών)
Το μόνο από τα αντίπαλα προγράμματα που στάθηκε στον ανταγωνισμό και κατάφερε να μπει στο τοπ10 της ημέρας ήταν η ελληνική ταινία "Η δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά", που προβλήθηκε 9 με 11 το βράδυ στο Mega και την παρακολούθησαν 489.0000 τηλεθεατές (μερίδιο 14.7%).


2004:
ημιτελικός 12/05: 1.906.000 τηλεθεατές (20.6% ή μερίδιο 47% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 15/05: 3.166.000 τηλεθεατές (34.2% ή μερίδιο 75.5% επί των ανοιχτών δεκτών)


2005:
ημιτελικός 19/05: 786.000 τηλεθεατές (8.5% ή μερίδιο 23.1% επί των ανοιχτών δεκτών) 
Η χαμηλή τηλεθέαση εξηγείται από το γεγονός ότι η Ελλάδα είχε προκριθεί  κατ' ευθείαν στην βραδιά του τελικού λόγω υψηλής θέσης στην προηγούμενη διοργάνωση.

τελικός: 21/05: 3.198.000 τηλεθεατές (34.6% ή μερίδιο 82.3% επί των ανοιχτών δεκτών)
Πολύ υψηλή τηλεθέαση είχε και η εκπομπή για τα επινίκεια στο Ζάππειο, που προβλήθηκε γύρω στη 1.30' τα ξημερώματα. 1.914.0000 τηλεθεατές δεν είχαν ύπνο και έμειναν συντονισμένοι στη συχνότητα της ΝΕΤ.


2006:
ημιτελικός 18/05: 1.932.000 τηλεθεατές (20.9% ή μερίδιο 48.3% επί των ανοιχτών δεκτών)
Πάρα πολύ υψηλή η τηλεθέαση, παρόλο που δεν συμμετείχε η Ελλάδα. Η εξήγηση ήταν πολύ απλή, καθώς διοργανώτρια ήταν η ελληνική κρατική τηλεόραση.

τελικός: 20/05: 3.252.000 τηλεθεατές (35.2% ή μερίδιο 82.6% επί των ανοιχτών δεκτών)
Η Άννα Βίσση είχε τερματίσει ένατη και η τηλεθέαση έπεσε κατακόρυφα μετά το τέλος του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα μόλις 522.000 τηλεθεατές να παρακολουθήσουν την συνέντευξη τύπου, που δόθηκε αμέσως μετά. 


2007:
ημιτελικός 10/05: 1.404.000 τηλεθεατές (15% ή μερίδιο 37% επί των ανοιχτών δεκτών).
Πολύ υψηλή η τηλεθέαση, παρόλο που δεν συμμετείχε η Ελλάδα, αφού είχε προκριθεί κατ' ευθείαν στον τελικό. Πώς εξηγείται το μεγάλο ενδιαφέρον; Την Κύπρο εκπροσωπούσαν η Ευρυδίκη με τον Δημήτρη Κοργιαλά και υπήρχε αυξημένη προσδοκία, που όμως δεν επαληθεύθηκε.

τελικός 12/05: 2.822.000 τηλεθεατές (30.2% ή μερίδιο 74.4% επί των ανοιχτών δεκτών)
Αυξημένος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ήταν ο αριθμός των τηλεθεατών, που παρέμειναν συντονισμένοι για το after - γιουροβιζιονικού περιεχομένου - πρόγραμμα της ΝΕΤ: 820.000. Είδατε τι κάνουν δύο θέσεις ψηλότερα;


2008:
α'  ημιτελικός 20/05: 2.263.000 τηλεθεατές (24.2% ή μερίδιο 49.7% επί των ανοιχτών δεκτών)
β'  ημιτελικός 22/05: 1.517.000 τηλεθεατές (16.2% ή μερίδιο 36.8% επί των ανοιχτών δεκτών)
Εξαιρετικά μεγάλη η τηλεθέαση, παρόλο που η Ελλάδα είχε συμμετάσχει στον πρώτο ημιτελικό.
τελικός 24/05: 3.225.000 τηλεθεατές (34.5% ή μερίδιο 78.8% επί των ανοιχτών δεκτών)


2009:
α'  ημιτελικός 12/05: 1.385.000 τηλεθεατές (13.7% ή μερίδιο 30% επί των ανοιχτών δεκτών)
Εξαιρετικά μεγάλη η τηλεθέαση, παρόλο που δεν συμμετείχε σ' αυτόν τον ημιτελικό η Ελλάδα και παρόλο που για μια ώρα έπαιζε απέναντι το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ", το οποίο είχαν παρακολουθήσει κατά μέσο όρο 1.945.000 άνθρωποι (ή μερίδιο 43.3%)
β'  ημιτελικός 14/05: 2.739.000 τηλεθεατές (27.1% ή μερίδιο 54.6% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 16/05: 3.631.000 τηλεθεατές (35.9% ή μερίδιο 78.9% επί των ανοιχτών δεκτών)


2010:
α'  ημιτελικός 25/05: 1.788.000 τηλεθεατές (17.7% ή μερίδιο 34.9% επί των ανοιχτών δεκτών)
Και πάλι ήταν εξαιρετικά μεγάλη η τηλεθέαση απέναντι σε μία ώρα του "Αλ Τσαντίρι Νιους" (2.424.000 ή μερίδιο 50.9%), ωστόσο σ' αυτόν τον ημιτελικό συμμετείχε το ελληνικό τραγούδι.
β'  ημιτελικός 27/05: 1.041.000 τηλεθεατές (10.3% ή μερίδιο 22.8% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 29/05: 3.119.000 τηλεθεατές (30.8% ή μερίδιο 72.5% επί των ανοιχτών δεκτών)


2011:
α'  ημιτελικός 10/05: 1.668.000 τηλεθεατές (16.4% ή μερίδιο 33% επί των ανοιχτών δεκτών)
Ήταν η βραδιά που ακούστηκε το ελληνικό τραγούδι και η τηλεθέαση ήταν γι' ακόμη μια φορά πολύ καλή απέναντι στο "Αλ Τσαντίρι Νιους" (σχεδόν 2 εκατομμύρια τηλεθεατές ή μερίδιο 40.5% κατά μέσο όρο)
β'  ημιτελικός 12/05: 821.000 τηλεθεατές (8.1% ή μερίδιο 18.2% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 14/05: 2.905.000 τηλεθεατές (28.5% ή μερίδιο 68.6% επί των ανοιχτών δεκτών)


2012:
α'  ημιτελικός 22/05: 1.654.000 τηλεθεατές (16.2% ή μερίδιο 35.8% επί των ανοιχτών δεκτών)
β'  ημιτελικός 24/05: 934.000 τηλεθεατές (9.2% ή μερίδιο 20.1% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 26/05: 2.437.000 τηλεθεατές (23.9% ή μερίδιο 59.8% επί των ανοιχτών δεκτών)


2013:
α'  ημιτελικός 14/05: 739.000 τηλεθεατές (7.3% ή μερίδιο 16.5% επί των ανοιχτών δεκτών)
β'  ημιτελικός 16/05: 1.421.000 τηλεθεατές (14% ή μερίδιο 31.2% επί των ανοιχτών δεκτών)
τελικός 18/05: 2.687.000 τηλεθεατές (26.4% ή μερίδιο 66.9% επί των ανοιχτών δεκτών)


Συγκεντρωτικά διαπιστώνουμε ότι την υψηλότερη τηλεθέαση σε απόλυτα νούμερα (αριθμός τηλεθεατών) είχε η διοργάνωση του 2009, όταν ο Σάκης Ρουβάς εκπροσωπούσε την Ελλάδα για δεύτερη φορά με το "This Is Our Night" και πολλοί πίστευαν ότι θα κερδίζαμε τη Γιουροβίζιον απλά και μόνο λόγω.. Σάκη, ανεξάρτητα από το σχετικά αδιάφορο ποπ τραγούδι που είχαμε στείλει.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο μερίδιο τηλεθέασης είχε η διοργάνωση του 2005, όταν οι προσδοκίες είχαν επαληθευτεί και η Έλενα Παπαρίζου έφερε το γιουροβιζιονικό τρόπαιο στην Ελλάδα. Σχεδόν ίδιο ήταν το μερίδιο τηλεθέασης και μια χρονιά νωρίτερα, όταν την Ελλάδα εκπροσωπούσε και πάλι ο Ρουβάς - η πρώτη του εμφάνιση στη Γιουροβίζιον - με το "Shake It".
Τι συμπέρασμα βγαίνει από τα παραπάνω; Ότι ο Ρουβάς είναι ο πιο δημοφιλής τραγουδιστής στην Ελλάδα ή έστω ότι υπάρχει μεγάλη προσδοκία, κάτι που σημαίνει ότι τον θεωρούμε έναν τραγουδιστή που θα μπορούσε να κάνει διεθνή καριέρα - άσχετα αν κάποιες προσπάθειές του στη Γαλλία είχαν αποτύχει. Αντίθετα, η τηλεθέαση πέφτει σχετικά, αν και παραμένει σε δυσθεώρατα νούμερα, όταν η Ελλάδα εκπροσωπείται από λιγότερο γνωστά ονόματα, όπως για παράδειγμα συνέβη το 2011 με το Λούκα Γιώρκα, παρόλο που το τραγούδι τα πήγε πολύ καλά εκείνη τη βραδιά, αλλά και το 2012 με την Ελευθερία Ελευθερίου, οπότε ο τελικός της Γιουροβίζιον είχε την συγκριτικά μικρότερη τηλεθέαση της τελευταίας δεκαετίας. (Βέβαια, το 2012 το τραγούδι ήταν ομολογουμένως κλισέ και κακό). 
Γενικά, θα έλεγε κανείς ότι η απολύτως χρυσή περίοδος της Γιουροβίζιον στην Ελλάδα υπήρξε μεταξύ 2004 και 2009, όταν συγκέντρωναν πολύ μεγάλες τηλεθεάσεις ακόμη και οι ημιτελικοί, στους οποίους δεν υπήρχε ελληνική εκπροσώπηση. Βέβαια, τα ποσοστά τηλεθέασης εξακολουθούν να παραμένουν από τα υψηλότερα της Ευρώπης και το στοίχημα είναι αν φέτος η Γιουροβίζιον κερδίσει περισσότερους τηλεθεατές σε σχέση με την περσινή χρονιά, που υπήρχε μεν μια αύξηση της τηλεθέασης σε σχέση με το "χαμηλό" του 2012, χωρίς όμως να αγγίξει τα τεράστια νούμερα της προηγούμενης δεκαετίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου