30 Μαρτίου 2012

ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΤΟ 2011 ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ


Το 2011, ο μέσος άνθρωπος του πλανήτη αφιέρωσε 3 ώρες και 16 λεπτά την ημέρα για να παρακολουθήσει κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα, χρόνος αυξημένος κατά 6 λεπτά σε σχέση με το 2010. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στη Γαλλία, καθώς οι Γάλλοι παρακολούθησαν τηλεόραση κατά μέσο όρο 15 λεπτά περισσότερο τη χρονιά που μας πέρασε σε σχέση με το 2010. Αντίστοιχα σημαντική αύξηση του μέσου, ημερήσιου χρόνου τηλεθέασης παρατηρήθηκε στην Κίνα (+ 12 λεπτά), στην Ισπανία (+ 5 λεπτά) και στην Ιταλία (+7 λεπτά). 
Το δημοφιλέστερο πρόγραμμα της περασμένης χρονιά στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν - τι άλλο - ο πριγκιπικός γάμος του Ουίλιαμ με την Κέιτ Μίντλετον, τον οποίο παρακολούθησαν 13.6 εκατομμύρια τηλεθεατές μόνο από τη συχνότητα του BBC1. Στη Γαλλία το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα για το 2011 ήταν ο τελικός του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράγκμπι, τον οποίο παρακολούθησαν 15.4 εκατομμύρια τηλεθεατές, αν και προβλήθηκε στις 10 το πρωί. Στον τελικό αγωνιζόταν η εθνική ομάδα της χώρας, η οποία όμως δεν κατάφερε να νικήσει τη διοργανώτρια Νέα Ζηλανδία και αρκέστηκε στο αργυρό μετάλλιο της διοργάνωσης. Ωστόσο, το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα στον κόσμο, που προβλήθηκε από έναν μόνο τηλεοπτικό σταθμό, δε θα μπορούσε να προέρχεται από άλλη χώρα πέραν της Κίνας. Σχεδόν 203 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν τη γιορτή για την υποδοχή του νέου κινέζικου έτους. 
Σημαντική ήταν η αύξηση των ενημερωτικών εκπομπών το 2011 παγκοσμίως. Στην Ιαπωνία για παράδειγμα, τα τέσσερα από τα δέκα δημοφιλέστερα τηλεοπτικά προγράμματα της χρονιάς ήταν ενημερωτικές εκπομπές, οι τρεις εκ των οποίων προβλήθηκαν την εβδομάδα του ισχυρού σεισμού 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ με το φονικό τσουνάμι και την καταστροφή στον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα που επακολούθησαν. Η οικονομική κρίση στην ευρωζώνη συνέβαλε σε αύξηση και των ευρωπαίων τηλεθεατών για την ενημέρωση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ιταλίας Rai News, που τριπλασίασε το κοινό του.
Στα ψυχαγωγικά προγράμματα του 2011 που ξεχώρισαν συγκαταλέγεται ο μουσικός διαγωνισμός της Eyrovision που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο στο Ντσίλεντορφ της Γερμανίας, και ο οποίος βρέθηκε μεταξύ των δέκα δημοφιλέστερων προγραμμάτων της χρονιάς σε 18 χώρες. Μεταξύ των πιο πετυχημένων ψυχαγωγικών brands παγκοσμίως για το 2011 ήταν τα τάλεντ σόου τύπου "Got Talent", "Idol", "Strictly Come Dancing", "X Factor" αλλά και το - πιο νέο του είδους - "The Voice" στις διάφορες, εθνικές εκδοχές τους. 
Μεταξύ των σίριαλ ξεχώρισαν κυρίως οι τοπικές παραγωγές κάθε χώρας, ενώ μεταξύ αυτών με τη μεγαλύτερη διείσδυση σε ξένες αγορές ήταν η τουρκική σειρά Ask ve Ceza (που στη χώρα προβλήθηκε από το MEGA με τον τίτλο "Έρωτας και Τιμωρία") κυρίως σε χώρες των Βαλκανίων, αλλά και η ουκρανική σειρά "Svaty" σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Η δημοφιλέστερη αμερικάνικη σειρά παγκοσμίως ήταν η κωμωδία "Two And A Half Men" ( που στη χώρα μας έχει προβληθεί με τον τίτλο "Δύο άντρες και κάτι").

[Πηγή: Eurodata TV Worldwide]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου