10 Σεπτεμβρίου 2013

Όταν η Κάλλας χώρισε τον Ιταλό σύζυγό της για τα μάτια του Ωνάση - Η αποκαλυπτική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο Μενεγκίνι σε ιταλική εφημερίδα

Πηγή: wikipedia

Το Σεπτέμβριο του 1959, το αγαπημένο κουτσομπολιό στην Ελλάδα και σ' όλον τον πλανήτη ήταν το διαζύγιο της Μαρίας Κάλλας και του Ιταλού συζύγου και μέντορά της Τζιοβάνι Μενεγκίνι. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα το ζεύγος είχε κάνει διακοπές στη θαλαμηγό "Χριστίνα" του εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση μαζί με άλλους εκλεκτούς προσκεκλημένους, όπως ο Βρετανός πρώην πρωθυπουργός Ουίνστον Τσόρτσιλ. Σ' εκείνο το ταξίδι είχαν έρθει πολύ κοντά η Κάλλας με τον Ωνάση, ενώ αφορμή για το διαζύγιο της Κάλλας από τον Μενεγκίνι φαίνεται ότι αποτέλεσε ένα περιστατικό με πρωταγωνιστή τον Τσόρτσιλ. 

Οι αρχικές φήμες περί διαζυγίου επιβεβαιώθηκαν σύντομα προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας - ο Μενεγκίνι ήταν Καθολικός και σύμφωνα με το καθολικό δόγμα απαγορεύεται το διαζύγιο. Και μπορεί η Κάλλας να απέφευγε κάθε συνομιλία με τους δημοσιογράφους, ο Μενεγκίνι παραχώρησε μια ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική συνέντευξη στην ιταλική εφημερίδα "Il Messaggero", που δημοσιεύτηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1959. 
Στη συνέντευξή του, ο σύζυγός της Μαρίας Κάλλας θυμόταν το επεισόδιο, που αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για να πέσουν οι τίτλοι του τέλους στο γάμο του με τη διάσημη Ελληνίδα σοπράνο:
"Η θάλασσα ήταν ταραγμένη. Εγώ έπασχα από ναυτία και η σύζυγός μου είχε καταληφθεί από τη γνωστή μελαγχολία της. Εξάλλου, ο Ωνάσης είχε γίνει άλλος άνθρωπος και ενώ ο καιρός χειροτέρευε, συμπεριφερόταν σαν πραγματικός θαλασσόλυκος και έδινε διαταγές δεξιά κι αριστερά.
Κατά το ταξίδι, ο κ. Τσόρτσιλ είπε ότι θα επιθυμούσε να ακούσει την Κάλλας να τραγουδήσει, έστω και μία μόνο φορά. Προσπάθησα να την πιέσω, αλλά του απάντησε με ύφος τίγρεως ότι "είμαι εδώ για ν' αναπαυτώ και κανείς δεν θα μπορέσει να με κάνει να τραγουδήσω, ούτε και ο Ουίνστον Τσόρτσιλ". Ζήτησε συγγνώμη από τον σερ Ουίνστον, ο οποίος χωρίς να βγάλει το πούρο από το στόμα του μου απάντησε: "Καταλαβαίνω άριστα". 
.. Δεν μπορώ να λησμονήσω αυτήν τη κρουαζιέρα, καθώς στη θαλαμηγό συνέβη ό,τι συνέβη. Τίποτε το εξαιρετικό, εννοείται. Αλλά τότε ακριβώς αντιλήφθηκα για πρώτη φορά ότι τα πάντα είχαν τελειώσει ανάμεσα στη σύζυγό μου και εμένα".
Παράλληλα, αποκάλυψε κι ένα περιστατικό αμέσως μετά την κρουαζιέρα, από το οποίο αφηνόταν να εννοηθεί ο ιδιαίτερος δεσμός που είχε αναπτυχθεί ανάμεσα στην Κάλλας και τον Ωνάση, με τον τελευταίο να φλερτάρει μεθυσμένος την Κάλλας κάτω από τη μύτη του Μενεγκίνι:
"Κατά τη νύχτα της 17ης Αυγούστου και μόλις είχαμε επιστρέψει, η σύζυγός μου κι εγώ, στην έπαυλή μας στο Σιρμιόνε, ο κ. Ωνάσης έφθασε με αυτοκίνητο κάτω από τα παράθυρά μας και άρχισε να δημιουργεί διαβολικό πανδαιμόνιο. Εάν δεν με πιστεύετε, ρωτήστε τους γείτονες.
Ο κ. Ωνάσης κραύγαζε στη διαπασών, καλούσε τη σύζυγό μου με το μικρό της όνομα και ξεστόμιζε φράσεις χωρίς νόημα, αναμιγνύοντας τις ερωτικές εξομολογήσεις με υποσχέσεις χρυσού μέλλοντος για τη Μαρία. Όλα αυτά μου φαίνονται ότι στερούνταν νοήματος και ήμουν έτοιμος να τηλεφωνήσω στους καραμπινιέρους για να δώσουν τέλος στο πανδαιμόνιο, όταν ο εφοπλιστής επιβιβάστηκε στο αυτοκίνητό του και αναχώρησε".
Σε άλλο σημείο, ο Μενεγκίνι ανέτρεξε στην πρώτη του γνωριμία με την Κάλλας και πώς τελικά την ερωτεύτηκε:
"Ίσως το λάθος είναι όλο δικό μου, διότι βαυκαλίστηκα με την ελπίδα ενός αθάνατου έρωτα. Έκανα ό,τι μπορούσα γι' αυτήν, πιστεύοντας ότι θα γίνει μεγάλη καλλιτέχνης, όπως και πράγματι έγινε. 
Από την παιδική μου ηλικία αγαπούσε πάντοτε την όπερα και η φιλοδοξία μου ήταν να λανσάρω μία μεγάλη φωνή, να αναδείξω έναν τραγουδιστή ή μια τραγουδίστρια, που θα επιβαλλόταν στην προσοχή του κόσμου. Αναζητούσα το "ρίμπο" (σ.σ. το πιο περίφημο άλογο των ιταλικών ιπποδρομιών), όταν η Μαρία Κάλλας αποβιβάστηκε στη Βερόνα με μοναδική αποσκευή της το φτωχικό της ένδυμα, το οποίο φορούσε. Σας παρακαλώ να μη γράψετε ότι την συγκρίνω με τετράποδο. Με το χαρακτηρισμό "ρίμπο" θέλω να περιγράψω την ψυχική μου κατάσταση.
Διέθεσα γι' αυτήν τα πάντα, διότι είχα αντιληφθεί ότι η Μαρία Κάλλας έμελλε να γίνει η μεγάλη καλλιτέχνης που είναι σήμερα. Ήμουν περήφανος γι' αυτήν, για το αριστούργημα στο οποίο τη μετέβαλα από μέρα σε μέρα, σε τέτοιο βαθμό ώστε τελικά ερωτεύτηκα το αριστούργημά μου και το παντρεύτηκα"
Πάντως, στη συνέντευξη εκείνη ο Μενεγκίνι εμφανιζόταν ν' αποδέχεται το τέλος του δεκαετούς έγγαμου βίου του με τη Μαρία, αν και φαινόταν ότι εξακολουθούσε να είναι ερωτευμένος μαζί της:
"Τώρα όλα τελείωσαν. Δεν μένει παρά ο διακανονισμός του οικονομικού ζητήματος. Οι φίλοι μου θα σας πουν ότι δεν έχω υπερβολική αφοσίωση στο χρήμα... Αν προκύψει ζήτημα να τα χωρίσουμε όλα στη μέση και να κόψω και το σκυλί μας στα δύο, να είστε βέβαιοι ότι η σύζυγός μου θα πάρει το κεφάλι του και σε μένα θα μείνει η ουρά".
Και μπορεί στη συγκεκριμένη συνέντευξη στην "Messanggero" να μην αναφέρθηκε πολύ στον Αριστοτέλη Ωνάση, ωστόσο δυο μέρες νωρίτερα η "Corrire d' Informazione" φερόταν να εκτιμά ότι "ο Ωνάσης, ο οποίος διαθέτει πολλά δισεκατομμύρια, επιθυμεί να διαφημίσει τις επιχειρήσεις του με το όνομα μιας μεγάλης ηθοποιού" αφήνοντας υπονοούμενο ότι το φλερτ δεν ήταν παρά ένα ακόμη διαφημιστικό κόλπο του Έλληνα εφοπλιστή. 
Λίγες μέρες αργότερα, στον τύπο θα δημοσιευόταν και η πρώτη "αποκαλυπτική" φωτογραφία, που επιβεβαίωνε τον - όχι απλά φιλικό - δεσμό της Κάλλας με τον Ωνάση.



Σχετικά θέματα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου