30 Ιανουαρίου 2012

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΟΟΥ ΜΠΙΖ ΑΠΟ ΤΟ Α - Ω

Αντιγραφή. Εκδηλώνεται με δύο μορφές: Στην πρώτη, ένας εγχώριος σταρ αντιγράφει έναν ξένο (κόνσεπτ/φωτογράφηση/μια ιδέα γενικά) και περηφανεύεται ότι μιμείται πετυχημένα. Στη δεύτερη μορφή ένας εγχώριος σταρ αντιγράφει έναν άλλο εγχώριο σταρ, που προηγουμένως έχει μιμηθεί τον ξένο, αλλά αυτός κατηγορείται για κακή αντιγραφή.

Βραβεία. Είναι ένας καλός τρόπος να μαζευτούν πολλοί Έλληνες σελέμπριτις στον ίδιο χώρο, να κάνουν δηλώσεις, να "πάρουν φωτιά" οι φωτογραφικές μηχανές, με άλλα λόγια να γίνει κάποιος ντόρος. Επίσης, είναι κι ένας πολύ καλός τρόπος να περηφανεύονται οι βραβευθέντες για την μεγάλη τιμή που τους έγινε.

Γιουροβίζιον. Είναι από τα πιο hot θέματα της ελληνικής σόουμπιζ την τελευταία δεκαετία: Ποιος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει και να σηκώσει ψηλά την ελληνική σημαία, ποιος την αντιμετωπίζει σαν πανηγυράκι, ποιος είναι αρκετά ελαφρόμυαλος και θέλει να συμμετάσχει με απευθείας ανάθεση ενώ έχει βγάλει μόνο ένα cd και άλλα πολλά φαιδρά.

Διεθνής καριέρα. Όλοι σχεδόν την ονειρεύονται και κάποιοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να το δηλώσουν και on camera. Ο συνωστισμός των Ελλήνων σταρ που δηλώνουν έτοιμοι για διεθνή καριέρα είναι άνευ προηγουμένου, όπως και ο αριθμός εκείνων που νομίζουν ότι κάνουν ήδη διεθνή καριέρα επειδή έφαγαν σε greek taverna με τον Τομ Χανκς ή επειδή έχουν τον αριθμό του κινητού του στυλίστα της Μαντόνα.

Ετικέτες. Από τότε που η Αλίκη Βουγιουκλάκη χρίστηκε η εθνική μας σταρ τη μακρινή δεκαετία του 60, όλοι έβαλαν στόχο να γίνουν εθνικοί κάτι. Και αφού τελειώσαμε με όλους τους συνδυασμούς του "εθνικού" (εθνική τηλεπαρουσιάστρια/εθνική προξενήτρα/εθνικός εξομολόγος κλπ) πιάσαμε άλλου τύπου ετικέτες όπως "βασιλιάς", "βασίλισσα", "απόλυτος" κ.ο.κ. - μη μείνει παραπονεμένος και κανείς.

Ζευγάρια. Ακόμα κι αν δεν υπάρχουν, η ελληνική σόου μπιζ τα εφευρίσκει. Από τη στιγμή που ένας άντρας και μία γυναίκα κάθονται στο ίδιο τραπέζι νυχτερινού κέντρου και μιλάει ο ένας στο αυτί του άλλου, σημαίνει ότι τα χουνε. Κι αν δεν τα χουνε, θα τα φτιάξουνε με το ζόρι.

Ηλικίες. Τελευταία έχει καταλαγιάσει η πολύ συζήτηση γύρω από τις ηλικίες των εγχώριων σταρ - των γυναικών κυρίως - αλλά από την εποχή της Βουγιουκλάκη ακόμα ήταν έντονο το ενδιαφέρον να μάθουμε ποια είναι αυτή η διάσημη που κρύβει χρόνια, που είναι μεγαλύτερη από όσο φαίνεται, που πλαστογράφησε την ταυτότητά της και άλλα τέτοια σοβαρά.

Θεαματικότητες. Σε καμιά άλλη σόουμπιζ πέραν της ελληνικής δεν γίνονται πρώτη είδηση οι τηλεθεάσεις ενός τηλεοπτικού προγράμματος, αλλά εμείς διαφέρουμε και σ' αυτό. Αναλύσεις, συζητήσεις σε πάνελ αλλά και μια αγωνία των τηλεθεατών να μάθουν αν κόβεται η αγαπημένη τους εκπομπή - που δεν μπορεί να είναι και τόσο αγαπημένη από τη στιγμή που την παρακολουθούν ελάχιστοι - συνθέτουν το παζλ.

Ίνδαλμα. Ο δεύτερος τρόπος για να κολακευτεί μια εγχώρια διασημότητα - μετά τα βραβεία - είναι να νιώσει ότι αποτελεί ίνδαλμα - της νεολαίας κατά προτίμηση. Το αποτέλεσμα είναι να ακούμε για δεκάδες ινδάλματα, που έχουν κατακλύσει την ελληνική σόου μπιζ και περιλαμβάνουν τραγουδιστές που δεν έχουν καν  πουλήσει χρυσό δίσκο, ηθοποιούς που οι θαυμαστές τους δεν τους βλέπουν καν όταν παίζουν στο θέατρο, αλλά όμως ενδιαφέρονται να μάθουν μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια της προσωπικής τους ζωής.

Κόντρες. Αποτελούν την κρυφή, ένοχη απόλαυση όλων, αφού σόου μπιζ χωρίς κόντρες είναι γιαούρτι χωρίς γάλα: σπόντες, ευθείες επιθέσεις, αντιγραφές, μεγαλοστομίες. Τα ινδάλματα αποκαθηλώνονται, οι κοινοί θνητοί γίνονται οπαδοί, οι παρέες διχάζονται, όσο να πει κανείς αποκτά κάποιο νόημα η γκρίζα καθημερινότητα.

Λαϊκή αγορά. Είναι από τους χώρους, όπου οι παπαράτζι ξεπερνούν σε αριθμό ακόμα και τις γιαγιάδες. Ποια σταρ ψωνίζει από τη λαϊκή; Πώς είναι ντυμένη και πως φαίνεται άβαφη; Ποια παίρνει μαζί και τη φιλιππινέζα ή τον σωματοφύλακά της - που τον μετατρέπει σε φιλιππινέζα της;

Μπότοξ. Θεωρητικά όλοι έχουν κάνει, αλλά λίγοι το ομολογούν. Πρακτικά, ιδέα δεν έχω τι συμβαίνει. Πάντως είναι ένα επίσης αγαπημένο θέμα αναλύσεων στον μικρόκοσμο της ελληνικής σόου μπιζ.
Ντίβα. Τι κι αν οι ξένοι - πραγματικοί - σταρ απαντούν υπομονετικά σε κάθε περίεργη ερώτηση, πολλές φορές και με χιούμορ, για να προωθήσουν την καριέρα τους, στην Ελλάδα, οι εγχώριοι σταρ θεωρούν ότι σταριλίκι σημαίνει "ξινίζω τα μούτρα μου". Είναι η αγαπημένη μουτσούνα των περισσότερων, το στυλ "μη μου άπτου" και "ποιος είσαι εσύ που τολμάς να μου κάνεις αυτήν την ερώτηση". Μερικές φορές βέβαια είναι τόσο κωμικό αυτό το ξίνισμα, που τουλάχιστον προσφέρουν - άθελα τους - γερές δόσεις γέλιου.

Ξεκατίνιασμα. Όταν η κόντρα δύο σταρ πυροδοτηθεί από εξωτερικούς παράγοντες - βλέπε επιδέξιους δημοσιογράφους - τότε μετατρέπεται στο πιο διασκεδαστικό ρεπορτάζ της σόου μπιζ. Δυστυχώς, πραγματικό ξεκατίνιασμα, όπου η μία στάρλετ θέλει να βγάλει τα μαλλιά - αν όχι τα μάτια - της άλλης δεν έχουμε δει ποτέ, αλλά πολλές φορές νιώσαμε ότι θα ήθελαν πολλές - και πολλοί - να το κάνουν στην πράξη.

Οικογενειακές στιγμές. Οτιδήποτε έχει να κάνει με οικογένεια, "πουλάει". Γάμοι, αρραβώνες, γέννες, βόλτες με τα μωρά στην πλατεία, ακόμα και η γιαγιά που κοντεύει να κλείσει τα εκατό, πρέπει να βγουν στη δημοσιότητα. Το αρχαίο ρητό "τα εν οίκω μη εν δήμω" καταργείται στην πράξη και δεν πρέπει να μένει τίποτα κρυφό. Όχι ότι δε μένει βέβαια, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

Παραλία. Είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός των παπαράτσι. Είναι πιο δημοφιλής ακόμα και από τη λαϊκή αγορά. Καυτές εμφανίσεις, αλλά και αποκαθηλωτικές αποκαλύψεις είναι ικανές να ανεβάσουν και να κατεβάσουν καριέρες. Ποια έχει το καλύτερο μπούστο και ποιο μπούστο είναι φυσικό; Ποιος χτυπιέται ολημερίς στα γυμναστήρια και ποιος έχει μπάκα μεγαλύτερη και από την Πελοπόννησο; Αμ, την κυτταρίτιδα που τη βάζεις...

Ροζ. Πρόκειται για τις απόλυτα προσωπικές, οικογενειακές στιγμές. Είναι μια απίστευτη μόδα τα τελευταία χρόνια να γίνονται "προκλητικές" ερωτήσεις τύπου "έχεις κάνει one night stand;", "σου άρεσε;", "σου την πέφτουν άτομα του ίδιου φύλου;" και άλλα τέτοια, με το βλέμμα του δημοσιογράφου που ρωτά να είναι βουτηγμένο στην απόλυτη ηδονή από την αναμονή και μόνο μιας πικάντικης απάντησης. Το επίπεδο της δημοσιογραφίας παραμένει πάντα ψηλά - σηκωμένο όσο δεν πάει πιο πολύ.

Σάκης. Μη ρωτάτε ποιο είναι το επίθετο ... Είναι το πιο συζητημένο πρόσωπο της τελευταίας εικοσαετίας στην ελληνική σόου μπιζ και από τους λίγους που μπορούν να θεωρούνται πραγματικά ινδάλματα και σταρ, αν και δεν κατάφερε ούτε αυτός να ξεφύγει από την "παγίδα" της διεθνούς καριέρας.

Τουίτερ. Είναι παγκόσμιο φαινόμενο, που δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητους και τους Έλληνες σελέμπριτις. Πολλές φορές μάλιστα αποτελεί πρώτης τάξεως πηγή εικονικού ξεμαλλιάσματος.

Υπομονή. Όποιος την έχει, θα φτάσει ψηλά. Όποιος τη χάνει, γίνεται γραφικός, παρατείνει λίγο την παραμονή του στα φώτα της δημοσιότητας, αλλά στο τέλος τον ξεχνάει ακόμα και ο θυρωρός της πολυκατοικίας του, που λέει ο λόγος.

Φιλίες. Πέρα από τις μεταξύ τους κόντρες, οι εγχώριοι σελέμπριτις είναι μια μεγάλη παρέα. Όλοι είναι φίλοι μεταξύ τους, κι ας "θάβει" ο ένας τον άλλο, ανταλλάσσουν φιλιά μπροστά στις κάμερες - με τα μαχαίρια στις τσέπες έτοιμα να βγουν - και γενικά είναι μια "ευχάριστη ατμόσφαιρα", όπως έλεγε και μια ατάκα του ελληνικού κινηματογράφου.

Χωρισμοί. Για κάποιον λόγο οι χωρισμοί είναι πιο δημοφιλείς απ' ότι οι γάμοι. Ο γάμος κρατάει μόνο μια βραδιά - άντε και καμιά βδομάδα πιο πριν να δούμε το νυφικό. Ένα διαζύγιο όμως....μήνες και μήνες αναπαράγεται, σελίδες και σελίδες περιοδικών γεμίζει σχηματίζοντας έπη που ακόμα και ο Όμηρος θα ζήλευε: Δάκρυα, καβγάδες, δικαστικές διαμάχες, το "τρίτο πρόσωπο" της σχέσης, το αγωνιώδες ερώτημα "τι θα γίνουν τα παιδιά" αλλά και τι πιστεύουν οι φίλοι και οι συγγενείς των διαζευγμένων με τις βαρυσήμαντες δηλώσεις τους.

Ψώνια. Δεν αναφέρομαι σε αυτά της λαϊκής, αλλά στους wannabe διάσημους, που όμως νομίζουν ότι έχουν γίνει ήδη. Αυτοί συνήθως είναι και οι πιο ντίβες απ' όλους. Δεν είναι καθόλου η εξαίρεση, αλλά έχουν κατακλύσει το χώρο, γι' αυτό και χρειάζεται μεγάλη προσοχή να μην πέσει κάποιος πάνω τους κατά λάθος - και ακούσει και τα σχολιανά του από πάνω.

Ώθηση. Κακά τα ψέματα, το παιχνίδι της σόου μπιζ χρησιμοποιείται από πολλούς, και από τις δυο μεριές της όχθης, περισσότερο ως τρόπος να προωθηθεί η καριέρα τους, χωρίς να πιστεύουν σε  αυτό. Θεμιτό, εφόσον δε γίνεται με αθέμιτα μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου