Στις 5 Αυγούστου συμπληρώνονται 50 χρόνια από το θάνατο της Μέριλιν Μονρόε και ήδη ο αμερικανικό τύπος έχει αρχίσει τα αφιερώματα για την ξανθιά πρωταγωνίστρια, η οποία μπορεί να μην διακρίθηκε για το υποκριτικό της ταλέντο, άφησε όμως ανεξίτηλο το στίγμα της στην παγκόσμια σόου μπιζ μέχρι και τις μέρες μας. Η εφημερίδα New York Post δημοσίευσε πρόσφατα τη μαρτυρία του Τζόσουα Γκριν, ο οποίος είχε την τύχη να γνωρίσει από πολύ κοντά και σε πολύ μικρή ηλικία τη Μέριλιν (ή Νόρμα Τζιν Μόρτενσον, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα), καθώς την είχε... μπέιμπι σίτερ.
Ήταν χειμώνας του 1954-'55, λίγο μετά το χωρισμό της ηθοποιού από τον παίκτη του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο, ένας γάμος που διήρκεσε μόλις δέκα μήνες (Ιανουάριος-Νοέμβριος 1954). Παράλληλα, η πρόσκαιρη απογοήτευση της Μέριλιν από τα κινηματογραφικά στούντιο, την οδήγησαν σ' ένα μικρό διάλειμμα από την κινηματογραφική της καριέρα εξαφανίζοντας τα ίχνη της και φτάνοντας μέχρι τη Νέα Υόρκη.
Οι εφημερίδες της εποχής της χρέωναν ερωτικές περιπέτειες με σταρ όπως ο Φρανκ Σινάτρα και ο Κλαρκ Γκέιμπλ, όμως εκείνη σπούδαζε υποκριτική στο Actor's Studio προσπαθώντας να βελτιώσει τις επιδόσεις της στην τέχνη, ενώ φιλοξενήθηκε για οκτώ μήνες στο σπίτι της οικογένειας του φωτογράφου Μίλτον Γκριν στο Γουέστον του Κονέκτικατ. Άλλωστε, ο Γκριν ήταν ο άνθρωπος που έπεισε τη Μονρόε να αφήσει προσωρινά το Χόλιγουντ και να διαπραγματευτεί σκληρά με την κινηματογραφική εταιρία 20ht Century Fox.
Όλα αυτά, όπως ήταν φυσικό, δεν απασχολούσαν τον μικρό τότε Τζόσουα, ο οποίος σε ηλικία 2 ετών δεν είχε καν επίγνωση της φήμης που απολάμβανε η Μονρόε, η γυναίκα που του συμπεριφερόταν σαν να ήταν ο μικρός της ανιψιός. "Ήταν απλά μια οικογενειακή φίλη. Εκείνα ήταν τα πιο ευτυχισμένα χρόνια της ζωής της, επειδή είχε ένα ασφαλές, οικογενειακό περιβάλλον, δήλωσε στην εφημερίδα.... Μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερα", δηλώνει ο Τζόσουα στην εφημερίδα προσθέτοντας: "Η Μέριλιν Μονρόε ήταν ένας χαρακτήρας που είχε δημιουργήσει και στον οποίο μεταμορφωνόταν. Όταν ήταν στο σπίτι μας κάνοντας παρέα με τους φίλους της, δεν ήταν η Μέριλιν Μονρόε της σκηνής και της οθόνης".
Συνέντευξη για εκείνη τη περίοδο, για την οποία ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά, έδωσε και η μητέρα του Τζόσουα, η 82χρονη Έιμι Γκριν, στα πλαίσια του ντοκιμαντέρ "Marilyn in Manhattan". "Ήταν το σπίτι που δεν είχε ποτέ. Σηκωνόταν όποτε ήθελε, προσέφερε, έφτιαχνε το κρεβάτι της, έπλενε τα πιάτα της κι έκανε μακριούς περιπάτους στο δάσος. Δεν είχε δει ποτέ δέντρο χωρίς φύλλα και λάτρευε το χιόνι. Αγαπούσε τον ήχο του χιονιού, όταν το πατούσε με τα πόδια της", δήλωσε μεταξύ άλλων η Έιμι, πρώην μοντέλο και εκδότρια περιοδικών ομορφιάς.
Στο ίδιο ντοκιμαντέρ κατατίθεται η μαρτυρία και της βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού Έλεν Μπέρστιν, η οποία ήταν συμμαθήτρια της Μονρόε στο Actor's Studio. "Δούλευε στο έργο "Άννα Κρίστι" του Ευγένιου Ο'Νιλ. Όλοι όσοι την είδαν λένε ότι δεν ήταν απλά η καλύτερη δουλειά της Μέριλιν, αλλά και μια από τις καλύτερες ερμηνείες που είχαν δει στο Actor's Studio", θυμάται η ηθοποιός.
"Το Actor's Studio, ο κύκλος του πατέρα μου, η τζαζ σκηνή άνοιξαν στη Μέριλιν πόρτες σ' έναν άλλον κόσμο, που δεν είχε καμία σχέση με την αίγλη του Χόλιγουντ. Μορφώθηκε περιτριγυρισμένη από μουσικούς της τζαζ και διανοούμενους. Ήταν επαγγελματίας", θυμάται μετά από τόσα χρόνια ο Τζόσουα Γκριν. Άλλωστε, την περίοδο εκείνη, Μάιος του 1955, η Μονρόε άρχισε να βγαίνει ραντεβού και με το θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ, με τον οποίο έζησε μαζί μέχρι το 1961, δεκαεννιά μήνες πριν τον τραγικό και μυστηριώδη θάνατό της από υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών στην οικεία της στο Μπρέντγουντ του Λος Άντζελες σε ηλικία μόλις 36 ετών περνώντας οριστικά στη σφαίρα του μύθου και της αιωνιότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου