Είναι αλήθεια ότι οι τα περισσότερα μηνύματα που γράφουμε στο τουίτερ μένουν αδιάβαστα. Μπορεί εμείς να έχουμε τις καλύτερες των προθέσεων, όμως αυτά περνούν απαρατήρητα. Τι φταίει και πώς μπορούμε να το διορθώσουμε; Αμερικανοί ειδικοί ασχολήθηκαν επισταμένως με την τιτιβισματομανία που καταλαμβάνει ολοένα και περισσότερο κόσμο τα τελευταία χρόνια και έκατσαν και κατέγραψαν εννέα "χρυσούς κανόνες", ώστε όχι μόνο να μη μένουν αδιάβαστα τα περισσότερα μηνύματα σας, αλλά να γίνουν και δημοφιλή. Τους εννιά αυτούς κανόνες, που θα έλεγα ότι ισχύουν εξίσου και για τις αναρτήσεις στο facebook, τους βρήκα στη σελίδα της ιρλανδικής εφημερίδας Independent, με λίγα σχόλια δικά μου.
1. Ο κόσμος του τουίτερ κινείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς με αποτέλεσμα μια "φρέσκια" είδηση να "μπαγιατεύει" γρήγορα.
Μην ανακυκλώνετε τα ίδια και τα ίδια link για να παραπέμψετε σε μια είδηση, στην οποία προηγουμένως έχουν παραπέμψει δεκάδες πριν από εσάς - ακόμη κι αν πρόκειται για είδηση της τελευταίας στιγμής. Είτε εξασκηθείτε στην ταχύτητα που τουιτάρετε είτε πολύ απλά γίνετε δαιμόνιοι ρεπόρτερ και αρχίστε να ψαχουλεύετε την επικαιρότητα. Αν δε τύχει να είσαστε αυτόπτες μάρτυρες κάποιας είδησης μη χάνετε ούτε δευτερόλεπτο και ανεβάστε την στο τουίτερ αμέσως. Κι αν έχετε φωτογραφικό υλικό ή βίντεο ακόμα καλύτερα. Τέτοιες ευκαιρίες δεν πρέπει να πηγαίνουν χαμένες.
2. Μην περιορίζεστε απλά στο να επισημαίνετε μια είδηση ή στο να τη σχολιάζετε ουδέτερα.
Πάρτε θέση και προσθέστε μια νέα διάσταση με το σχόλιο σας: καινούρια επιχειρήματα, μια άλλη οπτική ματιά στα πράγματα, αλλιώς μην κάνετε τον κόπο να ασχοληθείτε καν. Αν δεν έχετε κάτι καινούριο να προσθέσετε, κανείς δε θα κάνει τον κόπο να προσέξει το τιτίβισμα σας.
3. Να είναι σύντομες οι αναρτήσεις σας.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι το διατύπωσαν με πολλούς τρόπους: "Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" και "Ουκ εν τω πολλώ τω ευ" και καλά θα κάνετε να τους ακούσετε. Ακόμα και οι 140 χαρακτήρες που είναι το όριο μιας ανάρτησης, συχνά αποδεικνύονται υπερβολικά πολλοί οδηγώντας σε περιττά και ανούσια σχόλια που κάνουν τις αναρτήσεις να μοιάζουν δυσανάλογα μεγάλες. Εννοείται βέβαια ότι θα πρέπει να καταθέτετε την άποψη σας σε μια μοναδική ανάρτηση και όχι σε δυο-τρεις, όπως συνηθίζουν αρκετοί. Ποιος θα κάτσει να ασχοληθεί με τις φλυαρίες σας; Σκεφτείτε, συμπυκνώστε, αναρτήστε, τελειώσατε..
4. Οι αναρτήσεις σας θα γίνουν πολύ πιο σύντομες, αν περιορίσετε τη συντακτική διατύπωση του σχολίου σας.
Δε δίνετε πανελλαδικές στην έκθεση ιδεών, ούτε κινδυνεύει η ελληνική γλώσσα από το μήνυμα σας στο τουίτερ. Παράλληλα περιορίστε όσο μπορείτε τα @ και τις συντομογραφίες, τόσο όσο να μην κάνετε κατάχρηση αυτών.
5. Δε χρειάζεται να αναφέρετε διαρκώς πού βρίσκεστε.
Όσο εξωστρεφείς και να είστε, όσο και να θέλετε να μοιράζεστε την παραμικρή λεπτομέρεια της καθημερινότητάς σας με τους φίλους σας στο τουίτερ, οι περισσότεροι βρίσκουν αυτά τα τιτιβίσματα αρκετά σπαστικά.
6. Όταν θέλετε να προτείνετε ένα βίντεο, μια φωτογραφία ή να παραπέμψετε σε ένα blog μη δίνετε απλά το link, αλλά καλό είναι να σημειώνεται σύντομα γιατί θα πρέπει οι φίλοι σας να κλικάρουν σε αυτό. Λίγοι είναι αυτοί που θα κλικάρουν, αν δεν έχουν υπόψη έναν καλό λόγο για να το κάνουν.
7. Μην γκρινιάζετε και μην κλαψουρίζετε.
Αυτό ισχύει και στην προφορική επικοινωνία, πόσο μάλλον στο τουίτερ, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν είναι μέσο ψυχολογικής εκτόνωσης όλων των αρνητικών σας συναισθημάτων. Αυτά μπορείτε να τα λύσετε με άλλο τρόπο και πολύ πιο αποτελεσματικά. Σε κανέναν δε αρέσει να διαβάζει συνέχεια παράπονα και να εισπράττει αρνητική διάθεση.
8. Αν θέλετε να προωθήσετε μια ιστοσελίδα ή το μπλογκ σας, μη δίνετε ποτέ ολόκληρη την είδηση από το τουίτερ.
Προσπαθήστε να δώσετε συνοπτικά μόνο εκείνα τα στοιχεία που θα καταφέρουν να ιντριγκάρουν τους φίλους που σας ακολουθούν στο τουίτερ, ώστε να θέλουν πραγματικά να διαβάσουν περισσότερα.
9. Σελέμπριτις: μην αερολογείτε άσκοπα.
Ο κανόνας νούμερο 5 ισχύει πολύ περισσότερο για σας που έχετε και περισσότερους να σας ακολουθούν στο τουίτερ. Δε χρειάζεται να λέτε συνέχεια τι κάνετε ή κάθε αερολογία που σκέφτεστε. Όλοι αυτοί που σας ακολουθούν στο τουίτερ, οι θαυμαστές σας με άλλα λόγια, ενδιαφέρονται περισσότερο να μάθουν πράγματα για τη δουλειά σας - ή έστω για πιο "πικάντικες" λεπτομέρειες της προσωπικής σας, όπως αν ευσταθούν οι φήμες για μια ερωτική σας σχέση - για αυτό τέλος πάντων που εκείνοι θαυμάζουν σε εσάς. Κανείς δεν ενδιαφέρεται να μάθει τι σάντουιτς τρώτε, αν τελείωσε το αποσμητικό σας και πρέπει να αγοράσετε άλλο, τους προβληματισμούς σας αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα και άλλα τέτοια παρόμοια, που μπορεί στην αρχή να φαίνονται από κάποιους και κάπως απομυθοποιητικά ή αστεία, αλλά γρήγορα τα βαριούνται και οι πιο φανατικοί σας θαυμαστές. Ακούτε Έλληνες σελέμπριτις ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου