14 Φεβρουαρίου 2012

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ... ΠΟΙΗΣΗ: ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ - Σ' ΑΓΑΠΩ



Ένα από τα πιο λιτά, αλλά αυθεντικά ποιήματα της ελληνικής ποίησης με θέμα τον έρωτα είναι το "Σ' αγαπώ" της Μυρτιώτισσας (λογοτεχνικό ψευδώνυμο της Θεώνης Δρακοπούλου, 1881-1968). Περιέχεται στην ποιητική συλλογή "Κίτρινες φλόγες", που κυκλοφόρησε το 1925.
Το ποίημα απευθύνεται στον ποιητή Λορέντζο Μαβίλη, το μεγάλο έρωτα της Μυρτιώτισσας. Το 1972 μελοποιήθηκε από τον Μάνο Χατζηδάκη, κάτι που του είχε ζητήσει και η ίδια η Μυρτιώτισσα όσο ακόμα ζούσε, με τη φωνή της Φλέρυ Νταντωνάκη και περιλαμβάνεται στον "Μεγάλο Ερωτικό". Ο συνθέτης αφιέρωσε το τραγούδι στον ηθοποιό Γιώργο Παππά, γιο της Μυρτιώτισσας.

Σ’ αγαπώ
Σ’ αγαπώ, δεν μπορώ
Τίποτ’ άλλο να πω
Πιο βαθύ, πιο απλό
Πιο μεγάλο!

Μπρος στα πόδια σου εδώ
Με λαχτάρα σκορπώ
Τον πολύφυλλο ανθό
Της ζωής μου

Τα δυο χέρια μου, να…
Στα προσφέρω δετά
Για να γείρεις γλυκά
Το κεφάλι

Κι η καρδιά μου σκιρτά
Κι όλη ζήλια ζητά
Να σου γίνει ως αυτά
Προσκεφάλι

Ω μελίσσι μου, πιες
Απ’ αυτόν τις γλυκές
Τις αγνές ευωδιές
Της ψυχής μου!

Σ’ αγαπώ, τι μπορώ
Ακριβέ να σου πω
Πιο βαθύ, πιο απλό
Πιο μεγάλο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου