15 Φεβρουαρίου 2012

ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΡΑ


Η αλλοτινή "βασίλισσα της αμερικάνικης τηλεόρασης" Όπρα Ουίνφρεϊ δυσκολεύεται με το τελευταίο της τηλεοπτικό εγχείρημα, το τηλεοπτικό κανάλι OWN (Oprah Winfrey Network). Το καλωδιακό κανάλι, που άρχισε να εκπέμπει την 1η Ιανουαρίου 2011, πολύ σύντομα έχασε το μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών (περίπου τα 3/4 αυτών μέσα στον πρώτο μήνα εκπομπής) και από τότε η τηλεπαρουσιάστρια, που κάθε χρόνο συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή στις ΗΠΑ), ψάχνει εναγωνίως να βρει το αντίδοτο. 

Την περασμένη Κυριακή, τη βραδιά της απονομής των βραβείων Grammy, η οποία προβλήθηκε από το δίκτυο CBS, έκανε πρεμιέρα η νέα, εβδομαδιαία εκπομπή της Όπρα, "Oprah's Next Chapter". Η ίδια σκέφτηκε να προωθήσει τη νέα εκπομπή μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο τουίτερ γράφοντας "Όσοι μπορείτε παρακαλώ συντονιστείτε στο OWN, ειδικά όσοι έχετε μηχανάκι της Nielsen" (όπου η Nielsen είναι η αντίστοιχη της δικής μας εταιρίας τηλεοπτικών μετρήσεων AGB). Με περισσότερους από εννιά εκατομμύρια followers, θα σκέφθηκε προφανώς ότι αυτός ήταν ένας πολύ καλός τρόπος διαφήμισης, αλλά όχι και να παροτρύνει "ειδικά όσους έχουν μηχανάκι", αυτό είναι κίνηση απελπισίας, δε νομίζετε; Αρνητικά αντέδρασαν και οι περισσότεροι followers στα σχόλια τους κριτικάροντας την Όπρα ότι "ικετεύει τους τηλεθεατές" και ότι είναι "απελπισμένη". Η απάντηση της Όπρα ήταν αρκετά θυμωμένη δίνοντας έμφαση στη λέξη "παρακαλώ" που είχε γράψει στο αρχικό της tweet για να απαλύνει τις εντυπώσεις. 
Την επόμενη ημέρα το πρωί όμως, η ίδια έσβησε το επίμαχο μήνυμα από το λογαριασμό της στο τουίτερ ύστερα από παρέμβαση της εταιρίας Nielsen. "Δεν είχα κακή πρόθεση και ζητώ συγγνώμη για την αναφορά", απολογήθηκε η Όπρα. Η παρέμβαση της Nielsen ήταν αναμενόμενη, καθώς απαγορεύεται στα τηλεοπτικά δίκτυα να απευθύνονται ειδικά στους τηλεθεατές που διαθέτουν στο σπίτι τους μηχανάκι τηλεμετρήσεων (δηλαδή κάτι σαν αυτό που κάνουν πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί στη χώρα μας που εκπέμπουν "χαριτωμένα" μηνυματάκια τύπου "και μην ξεχάσετε, όταν σας πάρουν τηλέφωνο, να πείτε ότι είστε συντονισμένοι με τον αγαπημένο σας ραδιοφωνικό σταθμό"). Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Nielsen, η εταιρία θα ήταν υποχρεωμένη να ανακοινώσει τα νούμερα τηλεθέασης της εκπομπής με την υποσημείωση ότι μπορεί να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
 Δεν ξέρω τι νούμερα έκανε τελικά η πρεμιέρα της νέας εκπομπής της τηλεπαρουσιάστριας, πάντως η ίδια η Όπρα δεν την παρακολούθησε, καθώς, σύμφωνα με την παραγωγό της, στο ξενοδοχείο της Ατλάντα, στο οποίο βρισκόταν τη βραδιά εκείνη η Όπρα με τον σύντροφό της, δεν εκπέμπει το OWN. Νομίζω ότι μάλλον την πάτησε η Όπρα με την απόφασή της να ανακατευτεί με τηλεόραση σε τόσο υψηλό και επικίνδυνο επιχειρηματικά επίπεδο. Σε μια χώρα με άπειρο αριθμό καναλιών, ένα ακόμα δίκτυο φορτωμένο μόνο με real life προγράμματα για ποιο λόγο να σημείωνε επιτυχία μόνο και μόνο επειδή ήταν υπεύθυνη προγράμματος η Όπρα; Άλλο να ασκείς να μεγάλη επιρροή στις νοικοκυρές που παρακολουθούν τηλεόραση το daytime και άλλο να θεωρείς τον εαυτό σου παντοδύναμη, αγαπητή Όπρα. Μήπως να το ξανασκεφτεί και να ξαναγυρίσει στα καθημερινά τοκ σόου, τα οποία και παρουσίαζε με μεγάλη επιτυχία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου