Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αποτελεί σίγουρα το πιο πετυχημένο παράδειγμα αυτοδημιούργητου ανθρώπου, που έγινε δισεκατομμυριούχος από νεαρή ηλικία, χάρη σε μια πρωτοποριακή ιδέα: να δημιουργήσει μια σελίδα επικοινωνίας των φοιτητών του Χάρβαρντ, όπου φοιτούσε και ο ίδιος, που στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε άλλα αμερικανικά πανεπιστήμια και τελικά κατέκτησε τον κόσμο με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες.
Ποια είναι όμως τα κλειδιά της επιτυχίας του; Τι ήταν αυτό που διέθετε ο 20χρονος - το 2004 - Νεοϋορκέζος και που τον ώθησε στην επιτυχία; Η Ekaterina Walter, γκουρού σε θέματα μπίζνες και μάρκετινγκ, αλλά και μια από τις ισχυρότερες προσωπικότητες των σόσιαλ μίντια, είναι η συγγραφέας του βιβλίου "Think Like Zuck: The Five Business Secrets of Facebook's Improbably Brilliant CEO Mark Zuckerberg" και μας καλεί να "σκεφτούμε όπως ο Ζακ" για να κλείσουμε ραντεβού με την επιτυχία.
Η συγγραφέας έχει επισημάνει 5 "μυστικά" μέσα από την όλη πορεία του Ζάκερμπεργκ, τα οποία ονομάζει "5 P", μιας και όλα ξεκινούν από το ίδιο γράμμα του λατινικού αλφαβήτου. Ας δούμε τι μας συμβουλεύει η Ekaterina Walter:
1. ΠΑΘΟΣ: Πρέπει να συγκεντρώνουμε όλη την ενέργεια και την αφοσίωση μας συνεχώς στο σκοπό που επιδιώκουμε να πραγματοποιήσουμε.
2. ΣΚΟΠΟΣ: Δε χρειάζεται να δημιουργούμε απλά ένα εξαιρετικό προϊόν, αλλά πρέπει να είμαστε οι οδηγοί ενός κινήματος μεστού από νόημα.
3. ΑΝΘΡΩΠΟΙ: Πρέπει να φτιάχνουμε δυναμικές ομάδες, με ανθρώπους που να έχουν τις ικανότητες να πραγματοποιήσουν το όραμα μας.
4. ΠΡΟΪΟΝ: Να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που να είναι πρωτοποριακό, που σπάει όλους τους κανόνες και τα καθιερωμένα, που αλλάζει τα πάντα.
5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Πρέπει να δημιουργήσουμε δυναμικές συνεργασίες με ανθρώπους που πυροδοτούν τη φαντασία και προσθέτουν ενέργεια στην εκτέλεση
Όπως επισημαίνει η συγγραφέας, το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι κάτω των 30 ετών, μια γενιά που έχει μεγαλώσει με την τεχνολογία και που μπορεί ν' ανταποκριθεί σε μια νέα, λειτουργική και πρωτοποριακή ιδέα που θα μπορούσε να επισκιάσει ακόμη και το ίδιο το Facebook. Μήπως είσαι εσύ αυτός που θα το καταφέρει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου