

Η επόμενη εμφάνιση
της Ζαρόκωστα στον αυστραλιανό τύπο εντοπίζεται στις 31 Ιουλίου 1952, όταν η
εφημερίδα Sun του Σίδνεϊ δημοσίευσε μια φωτογραφία με έξι νεαρές Ελληνίδες της
Αυστραλίας, ντυμένες με παραδοσιακές ενδυμασίες.

Το θεατρικό έργο
της Έιμι Στιούαρτ γράφτηκε το 1942 και πραγματευόταν διάφορα κοινωνικά
προβλήματα και κοινωνικές αδικίες τοποθετημένες στη Σκοτία των τελών του 19ου
αιώνα. Η Ζαρόκωστα υποδυόταν την Elspeth McNarn, μια φτωχή κοπέλα που
ονειρευόταν να βάλει μια «δαντέλα στο μεσοφόρι της», όπως ήταν και ο τίτλος του
έργου. Η ερμηνεία της ήταν «εξαιρετική» σύμφωνα με τη Le Courier Australien,
ενώ η The Sydney Morning Herald υποστήριξε ότι «η δις Ζαρόκωστα, μια ευαίσθητη
νεαρή ηθοποιός, είχε ένα σπάνιο χάρισμα πάθους» η δε «ελληνοσκωτσέζικη προφορά
της ήταν αξιολάτρευτη».
Λίγους μήνες
αργότερα υποδύθηκε την Αντιγόνη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Ζαν Ανουίγ, μια
μοντέρνα εκδοχή της αρχαίας τραγωδίας, που ανέβηκε στο Metropolitan Theatre του
Σίδνεϊ. Με αφορμή την παράσταση αυτή, η Ζαρόκωστα εξομολογήθηκε στην εφημερίδα
Sun σχετικά με τις δυσκολίες που συνάντησε σε σχέση με τη γλώσσα: «Η καρδιά μου
ανήκε στο θέατρο, όμως ήξερα ότι μπορούσα να ελπίζω σε κάποιο μέλλον στην
Αυστραλία, μέχρι που έμαθα να μιλώ άνετα τα αγγλικά και με όσο το δυνατό
λιγότερη προφορά. Μόλις έφτασα εδώ, ξεκίνησα μαθήματα με δάσκαλο, όμως πέρασε
ένας ολόκληρος χρόνος μέχρι να είμαι αρκετά καλή για να ξεκινήσω θεατρικές
σπουδές. Είμαι αποφασισμένη να ξεπεράσω την όποια μικρή προφορά απέμεινε στο
λόγο μου».
Οι κριτικές για
τη συγκεκριμένη παράσταση και κυρίως για την ερμηνεία της μόλις 21χρονης
Ζαρόκωστα ήταν αντιφατικές. Τα πιο θετικά σχόλια γράφτηκαν στην εφημερίδα Tribune
στις 2 Σεπτεμβρίου 1953: «Η νεαρή Ελληνίδα ηθοποιός έφερε πάθος, ευαισθησία και
μεγάλο συναισθηματικό βάθος στον απαιτητικό ρόλο της. Διαθέτει ένα ζωηρό,
εκφραστικό πρόσωπο, δυναμική κίνηση και μια ευφυή κατανόηση του ρόλου. Είναι
μια από τις λίγες ηθοποιούς που υποδύονται το έντονο πάθος, χωρίς ποτέ αυτό να
φανεί ντροπιαστικό στο κοινό. Αυτή η νεαρή ηθοποιός αποτελεί ένα βέβαιο απόκτημα
για το αυστραλιανό θέατρο».
Εξάλλου,
κάνοντας το θεατρικό απολογισμό του 1953, η εφημερίδα The Sun συμπεριέλαβε τις
δύο πιο πάνω ερμηνείες της Μέλπως Ζαρόκωστα μεταξύ των καλύτερων γυναικείων της
χρονιάς, που παρουσιάστηκαν στο «μικρό θέατρο».
Στα τέλη
Φεβρουαρίου 1954, η Ελληνίδα ηθοποιός υποδύθηκε τη Μιράντα στην
"Καταιγίδα" του Σαίξπηρ, που ανέβηκε στο θέατρο Metropolitan, ενώ
λίγους μήνες αργότερα θα κρατούσε τον πρωταγωνιστικό γυναικείο ρόλο στο έργο
"Dark Secret" του αυστραλού θεατρικού συγγραφέα Τζον Γουάτσον, που
παρουσιάστηκε στο ίδιο θέατρο.
Το Φεβρουάριο
του 1955 υποδύθηκε τη Martine στο ομώνυμο θεατρικό έργο Αυστραλού συγγραφέα...
... ενώ την ίδια χρονιά συμμετείχε και στο σίριαλ "Blue Hills" του
κρατικού ραδιοφώνου της Αυστραλίας, υποδυόμενη μια Ιταλίδα, που άκουγε στο
όνομα Μαρία Γκαμπάλντι!
Από κει και
μετά, η αναζήτηση στα αρχεία αυστραλιανών εφημερίδων δεν βγάζει κάποιο
καινούριο στοιχείο, η δε Ζαρόκωστα επιστρέφει τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα και
το 1959 εμφανίζεται στο «Ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο» στο ρόλο μιας ακόμη άτακτης
μαθήτριας του Κολεγίου Αθηνών, ξεκινώντας μια καινούρια καριέρα στα πάτρια εδάφη, που δεν θα περιοριζόταν πλέον μόνο στην ηθοποιία, αλλά θα επεκτεινόταν και σε άλλες μορφές τέχνης, όπως η συγγραφή.
* Η έρευνα στα αρχεία των αυστραλιανών εφημερίδων κατέστη εφικτή χάρη στον ιστότοπο trove.nla.gov.au/newspaper/
* Η έρευνα στα αρχεία των αυστραλιανών εφημερίδων κατέστη εφικτή χάρη στον ιστότοπο trove.nla.gov.au/newspaper/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου