31 Μαρτίου 2014

Το "Τραγούδι της Αθήνας" (Ένας ύμνος στην ελληνική πρωτεύουσα, από μια επιθεώρηση του 1895)

greece-athens.com

Μιας και σήμερα είναι η ξεχασμένη επέτειος ολοκλήρωσης της ενσωμάτωσης της Αθήνας στο ελεύθερο ελληνικό κράτος (31.03.1833 με το π.η.), ας θυμηθούμε το "Τραγούδι της Αθήνας", που έγραψε ο Λάμπρος Αστέρης και περιλαμβανόταν στην επιθεώρηση "Άνω Κάτω" του Μίκιου Λάμπρου, που ανέβηκε το 1895 - μια από τις πρώτες ελληνικές επιθεωρήσεις. 

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Αθάνατη είσαι, Αθήνα μου,
Κι απ' τα ιερά εδάφη σου
Σκορπούν στης γης τα πέρατα
Φως άφθαρτο κι οι τάφοι σου.

Στο καθαρόν σου μέτωπον
Ο Παρθενών στηρίζεται,
Και στα λευκά σου μάρμαρα
Η Δόξα καθρεπτίζεται.

Σ' αγαπώ, είσαι η γη των Θεών,
Και της Τέχνης η πρώτη πηγή,
Ευγενή έχεις θρέψει λαόν,
Και λατρεύεσαι σ' όλη τη γη.

Μεσ' στης ζωής τα κύματα
Σ' εσέ η ψυχή μου στρέφεται,
Και με τας αναμνήσεις σου
Πάντοτε ο νους μου τρέφεται.

Γι' αυτό ποθώ στα κάλλη σου
Προσκυνητής να γίνομαι,
Να βλέπω τ' άγιο χώμα σου
Και σ' όνειρα ν' αφήνομαι.

Σ' αγαπώ, καθώς όλ' οι λαοί,
Σ' αγαπώ, κι έχω πόθο κρυφό
Όταν φύγ' η στερνή μου πνοή
Στ' άγιο χώμα σου αυτό να ταφώ. 


Διαβάστε επίσης: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου