28 Μαΐου 2016

Οι πέντε βασικές τεχνικές του θρυλικού παλαιστή Τζιμ Λόντου εικονογραφημένες [10 εικόνες]

Ο Τζιμ Λόντος έγινε ζωντανός θρύλος στην Αμερική, όταν το 1930 κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στην ελεύθερη πάλη. Τους επόμενους μήνες (για την ακρίβεια τα επόμενα χρόνια!) όλα τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω του, ενώ από την εφημερίδα Evening Journal της Νέας Υόρκης του ζητήθηκε να παρουσιάσει τις κυριότερες τεχνικές του, περιγράφοντας τες παράλληλα. Τα σύντομα κείμενα συνοδεύονταν από φωτογραφίες που αναπαριστούσαν τις τεχνικές αυτές. Αναδημοσίευση των κειμένων και των φωτογραφιών έγιναν από την ελληνική εφημερίδα της Νέας Υόρκης Εθνικός Κήρυξ (Μάρτιος - Απρίλιος 1931) και μετά από τόσες δεκαετίες έχει ενδιαφέρον να ξανααναδημοσιευτούν ως φόρος τιμής στην αθλητική ιδιοφυία που υπήρξε ο Λόντος. Δείτε το σαν ένα είδος αναδρομικών μαθημάτων πάλης από έναν θρύλο του αθλήματος, ο οποίος μάλιστα τύχαινε να έχει ελληνική καταγωγή.

ΤΕΧΝΙΚΗ 1η

ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΚΕΦΑΛΟΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΑΙ ΚΟΡΜΟΨΑΛΙΔΑ

Εφαρμόζω το κεφαλοκλείδωμα. Κατόπιν ανατρέπω κάθετα τον αντίπαλό μου. Καθώς πέφτει, τυλίγω τον κορμό του σώματός του με το πόδι μου και τον προλαβαίνω πριν μεταχειρισθεί τη γεφύρωση με στηρίγματα το κεφάλι και τα πόδια του. Εννοείται ότι κρατώ το κεφάλι σφικτά, ενώ τον ανατρέπω. Όταν βρεθούμε πάνω στο δάπεδο της παλαίστρας, περιστρέφω το κεφάλι του αντιπάλου μου προς τ' αριστερά και εξασκώ διά της λαβής την απαιτούμενη πίεση μέχρις ότου οι ωμοπλάτες του έρθουν σ' επαφή με τον καμβά. 




ΤΕΧΝΙΚΗ 2η

ΑΠΟΚΡΟΥΣΗ ΠΛΑΓΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΚΛΕΙΔΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕΠΊΘΕΣΗ ΔΙΑ ΣΚΕΛΙΚΟΥ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ

Ο αντίπαλός μου εφαρμόζει το κεφαλοκλείδωμα άρτια και με επιτυχία, αλλά εγώ λύω τη λαβή του με την εφαρμογή της μεθόδου του διανοίγματος των σκελών του. Ενώ τον κουνώ ρυθμικά, πέφτω ξαφνικά προς τα πίσω με τον αντίπαλό μου πάνω μου. Καθ' όλη τη διάρκεια συνεχίζω το αποχώρισμα των ποδιών του μέχρι το σημείου που ο αντίπαλός μου ενδίδει στην πίεση και βρίσκομαι σε θέη να καρφώσω τις ωμοπλάτες του.


























ΤΕΧΝΙΚΗ 3η

ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΛΑΒΗ ΜΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΙΕΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΑΠΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΒΡΑΧΙΟΝΑ

Αρπάζω τον αντίπαλό μου, πιέζω το κεφάλι του κάτω, απωθώ τον αριστερό βραχίονά του ψηλά, τον σύρω δυνατά προς τα εμπρός και τον ρίχνω κάτω . Εφόσον δε πλησιάζει στο δάπεδο με τα νώτα, ρίχνω τη δεξιά κνήμη μου επί του αριστερού προβραχίονά του. Τότε, σύρω τον αγκώνα του προς τα έξω συμπληρώνοντας τη λαβή της κλείδωσης του χεριού του. Με τη λαβή αυτή μπορώ να υποβάλω τον αντίπαλό μου σε σειρά εξαντλητικών πιέσεων και μπορώ να τον καταρρίψω κατά βούληση, διότι βρίσκεται στο έλεός μου.






ΤΕΧΝΙΚΗ 4η

ΤΟ ΠΟΔΟΚΛΕΙΔΩΜΑ

Πρόκειται για την περίφημη λαβή, χάρη στην οποία ο Λόντος κέρδισε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο ίδιος περιγράφει:
Αφού αρπάξω το πόδι του αντιπάλου μου, το οστεώδες μέρος του προβραχίονά μου πιέζει το ισχιακό νεύρο παραλύοντάς το. Έπειτα, αφού τον σύρω πάνω, σχηματίζω μοχλό στο γόνατο, την κνήμη, τον αστράγαλο και το ισχιακό νεύρο. Μετά από την εφαρμογή των λαβών μου αυτών, πρέπει ο αντίπαλός μου να ανατραπεί με τα νώτα επί του εδάφους, διότι αν θελήσω να κάνω κλίση προς τα πίσω, ασφαλώς θα συντρίψω το πόδι του σε κομμάτια.



ΤΕΧΝΙΚΗ 5η

Ονομάζεται Ιαπωνική λαβή του ποδιού και είναι εμπνευσμένη από το ζίου ζίτσου, ενώ θεωρείται μία από τις πιο επικίνδυνες και αποτελεσματικές λαβές στην πάλη.



Διαβάστε εδώ κι ένα αφιέρωμα στο σπουδαίο αυτό αθλητή:
Τζιμ Λόντος: Ο "χρυσός Έλληνας" και κορυφαίος παλαιστής. Πώς κέρδισε τον πρώτο του τίτλο ως παγκόσμιος πρωταθλητής, ο σεβασμός των αντιπάλων του και ο ύμνος που έγραψαν προς τιμήν του οι Έλληνες της Αμερικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου