16 Μαρτίου 2014

Η διαφήμιση με τον Νεϊμάρ (εν όψει Μουντιάλ), που θεωρήθηκε προσβλητική από τους βουλευτές της Βραζιλίας ζητώντας την απαγόρευσή της


Λίγους μήνες πριν το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, η Βραζιλία ζει σε ρυθμούς Μουντιάλ και μοιραία πολλές τηλεοπτικές διαφημίσεις έχουν ήδη μπει στο κλίμα. Από τον κανόνα αυτό δεν θα μπορούσε ν' αποτελέσει εξαίρεση ένας από τους χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου, το αναψυκτικό Guaraná Antarctica. Μόνο που η διαφήμιση, αν και με χιουμοριστική διάθεση, προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις και την παρέμβαση του κοινοβουλίου της Βραζιλίας, η επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων του οποίου ζήτησε από την εποπτεύουσα αρχή  των διαφημίσεων, καθώς και από την πρόεδρο της χώρας, να ενεργήσουν τα δέοντα, ώστε να διακοπεί η προβολή του διαφημιστικού σποτ. 

Ποιο είναι το σενάριο της διαφήμισης; Ποδοσφαιρόφιλοι τουρίστες, που έχουν φτάσει στη Βραζιλία για το Κύπελλο ποδοσφαίρου, πηγαίνουν σ' ένα μπιτς μπαρ και ζητούν το αναψυκτικό τους διαβάζοντας χαρτάκια για να διατυπώσουν σωστά την ερώτηση. Όμως, κάποιος τους έχει στήσει φάρσα - στο τέλος αποκαλύπτεται ότι είναι ο επιθετικός της εθνικής Βραζιλίας Νεϊμάρ - και οι τουρίστες ζητούν ένα αναψυκτικό "για ένα πολύ άσχημο πράγμα", "για ένα νερό του χοτ ντογκ" κλπ. αφήνοντας αποσβολωμένο τον μπάρμαν. 
Είναι γνωστό και στην Ελλάδα το αστείο όπου κάποιος μαθαίνει λάθος τη γλώσσα σε αφελείς τουρίστες, οι οποίοι νομίζουν ότι π.χ. λένε "ευχαριστώ", αλλά στην πραγματικότητα μπορεί ν' αποκαλούν τον απέναντί τους "μαλάκα". Το αστείο είναι οικουμενικό κατά κάποια έννοια, μόνο που δεν τους βρίσκει όλους σύμφωνους. Και μπορεί στο συγκεκριμένο διαφημιστικό οι παραπλανήσεις να μην είναι εξαιρετικά προσβλητικές ή ακραίες, ωστόσο οι βουλευτές της Βραζιλίας θεώρησαν ότι προσβάλει τους τουρίστες που θα επισκεφθούν τη χώρα. 
"Αυτή η διαφήμιση ενθαρρύνει τα καψόνια και τα νταηλίκια (μπούλινγκ) στους ξένους επισκέπτες", σύμφωνα με την εισηγητή της πρότασης για απαγόρευση του σποτ και μαζί του συμφώνησε η πλειοψηφία των μελών της επιτροπής, που έκανε και τη σχετική εισήγηση. Νομίζω, βέβαια, ότι τους τουρίστες περισσότερο τους απασχολεί η ποιότητα των υπηρεσιών, οι τιμές και η φιλική διάθεση των κατοίκων μιας χώρας, παρά το αν θα κάνουν γλωσσικά λάθη ή αν θα πουν κάτι περίεργο, χωρίς να το γνωρίζουν. Δείτε και το διαφημιστικό, που προσωπικά το θεωρώ πρωτότυπο:



πηγή πληροφοριών: Folha de S.Paulo


Διαβάστε επίσης (θέματα με διαφημίσεις):

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου