9 Μαρτίου 2014

Πώς μια γυναίκα περιγράφει τις συχνές εξωσωματικές εμπειρίες της - Τι εκτιμούν οι επιστήμονες, που μελετούν την περίπτωσή της

Μια 24χρονη γυναίκα αποτελεί αντικείμενο έρευνας επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Οτάβα, οι οποίοι ελπίζουν να ξεκλειδώσουν την αιτία που προκαλεί σε ορισμένους ανθρώπους να βιώσουν εξωσωματικές εμπειρίες. Η περίπτωση της 24χρονης είναι πραγματικά σπάνια, αν όχι μοναδική, καθώς συχνά - την ώρα του ύπνου - αισθάνεται το σώμα της να αιωρείται και να ίπταται στο χώρο. Μάλιστα, πρόκειται για απόλυτα συνειδητές εξωσωματικές εμπειρίες, με τη νεαρή γυναίκα να έχει πλήρη συνείδηση αυτού που της συμβαίνει. Αυτές οι εμπειρίες ξεκίνησαν από την εποχή της παιδικής της ηλικίας κι αν δεν είχε γνωστοποιήσει μέχρι τώρα την ιδιαίτερη ικανότητά της, αυτό συνέβαινε, επειδή πίστευε ότι ήταν κάτι σύνηθες σε όλους.

Οι πρώτες έρευνες δείχνουν ότι την ώρα που η γυναίκα αυτή αισθάνεται ότι "βγαίνει" από το σώμα της, ενεργοποιούνται περιοχές του αριστερού εγκεφάλου της, που έχουν σχέση με την κιναισθητική φαντασία, ενώ παρατηρείται και "ισχυρή απενεργοποίηση του οπτικού φλοιού".
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι εδώ βρίσκεται και το κλειδί για την εξήγηση των διαφόρων μαρτυριών ανθρώπων που ισχυρίζονται ότι πέθαναν και επανήλθαν στην ζωή. Ωστόσο, προσωπικά εκτιμώ ότι θα ήταν δύσκολο να γενικεύσουμε τα όποια αποτελέσματα των ερευνών αυτών, καθώς οι αντίστοιχες μαρτυρίες διαφέρουν σημαντικά στις περιγραφές τους σε σχέση με τη μαρτυρία της 24χρονης φοιτήτριας, το όνομα της οποίας δεν έχει δημοσιοποιηθεί.
Στον ακαδημαϊκό ιστότοπο Frontiers δημοσιεύεται η μελέτη των δύο ερευνητών καθηγητών του Πανεπιστημίου της Οτάβα, όπου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η αφήγηση της κοπέλας, πώς ακριβώς βιώνει τις εξωσωματικές εμπειρίες της:

"Αισθάνομαι τον εαυτό μου να κινείται ή, ακριβέστερα, μπορώ να κάνω τον εαυτό μου να αισθάνεται σαν να κινείται. Ξέρω πάρα πολύ καλά ότι δεν κινούμαι στ' αλήθεια. Δεν υπάρχει δυισμός σώματος και μυαλού, όταν συμβαίνει αυτό. Στην πραγματικότητα, το σώμα μου είναι υπερευαίσθητο εκείνη τη στιγμή, επειδή είμαι τόσο έντονα προσηλωμένη στην αίσθηση της κίνησης. 
Εγώ είμαι εκείνη που κινεί - εμένα - το σώμα μου. Για παράδειγμα, αν "στριφογυρίζω" για πολλή ώρα, ζαλίζομαι. Δεν βλέπω τον εαυτό μου πάνω από το σώμα μου. Αντίθετα, όλο το σώμα μου έχει μετακινηθεί ψηλά. Το αισθάνομαι σαν να είναι πάνω από εκεί που ξέρω ότι πραγματικά είναι. Επίσης, συχνά φαντάζομαι τον εαυτό μου ν' ανεβαίνει ψηλά με το μάτι του μυαλού μου, όμως το μυαλό δεν είναι σημαντικό. Δεν κουνιέται, αν δεν κουνιέται το σώμα".



Σχετικά θέματα:
"Έτσι είναι ο Παράδεισος": Η περιγραφή ενός νευροχειρουργού που πέθανε και ξαναγύρισε στην ζωή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου