20 Οκτωβρίου 2012

Ε, ναι, λοιπόν: Οι γυναίκες ΔΕΝ είναι μες στην καλή χαρά, όταν έχουν περίοδο!


Ο όρος "παραπλανητική διαφήμιση" δεν μας είναι άγνωστος. Όλοι κάποια στιγμή παρασυρθήκαμε και εμπιστευτήκαμε ένα προϊόν χάρη μιας πολύ πετυχημένης διαφήμισης, η οποία όμως απείχε απογοητευτικά πολύ από την πραγματικότητα: καμιά μάρκα βουτύρου δεν έχει τη μαγική ικανότητα να κάνει μια οικογένεια ευτυχισμένη, κανένα αποσμητικό δεν προκαλεί πραγματικές λιποθυμίες στις γυναίκες (εκτός αν είναι άρρωστες), κανένα αναψυκτικό δεν μπορεί να σε σώσει από τον πατέρα της κοπέλας σου που παραφυλάει έξω από την πόρτα του δωματίου της και ναι, τα μικρά γραμματάκια στο κάτω μέρος της οθόνης περιέχουν σημαντικές λεπτομέρειες και δεν είναι απλά κάτι ενοχλητικές μαύρες κηλίδες.  
Φυσικά, είναι άλλο το να πιστέψει κανείς πως ένα απορρυπαντικό διώχνει περισσότερους λεκέδες απ' ότι στην πραγματικότητα και τελείως διαφορετικό το να νομίζει πως το βούτυρο μιας συγκεκριμένης εταιρίας θα του ανεβάσει την ψυχολογία. Στην πρώτη περίπτωση έχει όντως παρασυρθεί, ενώ στη δεύτερη είναι απλά αφελής. Ένας Βρετανός, πάντως, ονόματι Ρίτσαρντ Νιλ έγινε σταρ του ίντερνετ τις τελευταίες ημέρες δίνοντας μια ολότελα νέα διάσταση στο θέμα των παραπλανητικών διαφημίσεων με κείμενο του που κοινοποίησε μέσω facebook στην εταιρία Bodyform, η οποία παρασκευάζει σερβιέτες. 
Σε αυτό, ο νεαρός άντρας "εγκαλεί" την εταιρία, επειδή μέσα από τις διαφημίσεις των προϊόντων της, τις οποίες παρακολουθεί από μικρό παιδί, του είχε δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια η εντύπωση ότι τις "δύσκολες εκείνες ημέρες του μήνα", όταν δηλαδή οι γυναίκες έχουν περίοδο, φορώντας τις συγκεκριμένες σερβιέτες είναι ανέμελες, χαρούμενες και ευδιάθετες. Φυσικά, όλοι οι άντρες ξέρουμε ότι η φράση "δύσκολες μέρες του μήνα" δεν βγήκε τυχαία και ότι μόνο ανέμελη και χαρούμενη δεν είναι μια γυναίκα εκείνη την περίοδο, αλλά απ' ότι φαίνεται ο Νιλ ήταν άπειρος με τις γυναίκες ή πολύ απλά ήθελε να κάνει ένα καυστικό, σατιρικό σχόλιο κατά των παραπλανητικών διαφημίσεων. Βέβαια, όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στο προφίλ του, ο Ρίτσαρντ Νιλ αποφοίτησε από το Κολέγιο το 1996, οπότε δεν πρέπει - λογικά - να τίθεται θέμα απειρίας.
Στο κείμενο που δημοσίευσε στον τοίχο του προφίλ που διατηρεί η Bodyform στο facebook, ο Νιλ γράφει:
"Γεια. Ως άντρας πρέπει να ρωτήσω γιατί μας λέγατε ψέματα όλα αυτά τα χρόνια. Ως παιδί παρακολουθούσα τις διαφημίσεις σας με ενδιαφέρον για το πώς αυτήν την υπέροχη περίοδο του μήνα οι γυναίκες απολαμβάνουν τόσα υπέροχα πράγματα. Ένιωσα να ζηλεύω. Ποδήλατο, πατίνια, χορός, πτώση από αλεξίπτωτο, γιατί δεν μπορούσα να απολαύσω αυτήν την περίοδο χαράς. Καταραμένο πέος! Μετά απέκτησα κοπέλα, ήμουν τόσο χαρούμενος και ανυπομονούσα για αυτήν την όλο χαρά, περιπετειώδη περίοδο του μήνα... λέγατε ψέματα!! Δεν υπήρχε καμία χαρά, ούτε ακραία σπορ, ούτε γαλάζια νερά να ρέουν πάνω από φτερά, ούτε κάποιο σάουντρακ που να τα σπάει, ω, όχι, όχι, όχι. Αντίθετα έπρεπε να καταπολεμήσω κάθε ανδρική μου παρόρμηση, έπρεπε να σταματήσω τον εαυτό μου από το να φωνάξει wooaaahhhhh bodddyyyyyyfooorrrmmm, ενώ η κοπέλα μου μεταμορφωνόταν από αξιαγάπητη, ευγενική, φυσιολογική κυρία στο μικρό κοριτσάκι από την ταινία "Εξορκιστής" με επιπλέον δηλητήριο και επιπλέον περιστροφή του κεφαλιού κατά 36 μοίρες. Σ' ευχαριστώ που μου την έστησες γαμημένο bodyform".
Το κείμενο αναρτήθηκε στις 8 Οκτωβρίου έγινε δημοφιλές αμέσως. Μέσα σε 20 ώρες το σχόλιο του Νιλ δέχτηκε 40.000 likes, ενώ μέχρι σήμερα τα likes αυξήθηκαν σε περισσότερα από 90.000. Πολλοί άντρες το αναπαρήγαγαν στον τοίχο τους ή στον τοίχο του Bodyform. Αν σκεφτεί κανείς ότι η σελίδα της εταιρίας είχε μόνο 4.000 likes, καταλαβαίνει κανείς την έμμεση διαφήμιση που της έκανε ο νεαρός Βρετανός άθελα του, κάτι που επισήμανε και ο ίδιος σε σχόλιο που έγραψε στην ανάρτηση του.
Η απάντηση της Bodyform ήρθε μια εβδομάδα μετά, μέσα από ένα βίντεο που ανέβηκε τόσο στη σελίδα στο facebook όσο και στο youtube. Σε αυτό, μια ηθοποιός που υποτίθεται ότι είναι η εκπρόσωπος της εταιρίας παραδέχεται: "Σου είπαμε ψέματα Ρίτσαρντ και θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη". Αφού του υπενθυμίζει ότι στα διαφημιστικά οι γυναίκες που φορούν τις σερβιέτες της Bodyform εκτός από ποδήλατο, κολύμπι σε καταγάλανα νερά και πτώση με αλεξίπτωτο κάνουν επίσης και βόλτα με άλογα, έρχεται η στιγμή της μεγάλης "αποκάλυψης": "Οι εικόνες ήταν μεταφορικές και όχι πραγματικές. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, δηλαδή μια ευτυχισμένη περίοδος".
Τυπική βρετανική απάντηση σ' ένα τυπικό βρετανικό χιουμοριστικό ποστ. Ο ίδιος ο Ρίτσαρντ Νιλ, πάντως, το λάτρεψε. "Απόλυτα εξαιρετικό. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι αφιερώσατε χρόνο για να το κάνετε. Υποκλίνομαι" σχολίασε ο ίδιος λίγη ώρα μετά το ανέβασμα του βίντεο στο facebook. Φυσικά, υπάρχουν κι εκείνοι που θεωρούν όλο το σκηνικό "στημένο" και διαφημιστικό κόλπο, αν και - όπως και να το δει κανείς - ατυχήματα συμβαίνουν πάντα. 
Διαβάστε εδώ την ανάρτηση που έγραψε ο Ρίτσαρντ Νιλ:

Δείτε εδώ το βίντεο-απάντηση της Bodyform...


..και εδώ δείτε ένα από τα διαφημιστικά της εταιρείας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου